Re: Quick News Topic

2462
EA en Ubisoft zijn dan ook zowat de enige die hun shutdowns netjes van tevoren aankondigen :q:
Maar ook gewoon een hele hoop games hebben gemaakt/gepubliceerd in de afgelopen jaren.

En zeker bij EA is het wel duidelijk dat ze alles van PS3 langzaam aan het afsluiten zijn. Gelukkig niet alles in 1 keer maar elke 3-4 maanden komt er een nieuwe aankondiging waarbij dan meestal 3 maanden later de servers sluiten.

Als je een overzicht wil van wat van EA nu nog online is op PS3 dan kan je dat hier vinden:
https://www.playstationtrophies.org/for ... nt=6230359
Image

Re: Quick News Topic

2463
Black Flag online is momenteel nog wel te doen, maar denk ook wel dat je er snel bij moet zijn als je die nog wil behalen... Elke modus dat je moet spelen is wat geluk hebben dat je een lobby hebt. Sommige modi hadden ook maar 1 spel dat op dat moment gespeeld wordt
Image

Re: Quick News Topic

2464
Ik begin overal te lezen dat Microsoft misschien wel oude exclusives naar Nintendo en Sony systemen wil brengen. Wie weet krijgen we binnnenkort wel een Halo te spelen dan op playstation :smug: Al zou dit toch wel de verkopen van xbox nog harder inperken denk ik...
Image

Re: Quick News Topic

2465
Of geeft de verkopen van Xbox juist een boost, omdat mensen de nieuwe versie van deze games ook willen spelen (op Gamepass...!). En anders verdienen ze alsnog op de verkoop van de desbetreffende games. Ik ben wel voor Fable en Forza op PlayStation en/of Switch overigens!!
Image

Re: Quick News Topic

2467
Mr.Wolf wrote: 09 Jan 2024 12:33 Ik begin overal te lezen dat Microsoft misschien wel oude exclusives naar Nintendo en Sony systemen wil brengen. Wie weet krijgen we binnnenkort wel een Halo te spelen dan op playstation :smug: Al zou dit toch wel de verkopen van xbox nog harder inperken denk ik...
Hmm geen idee als ik hier persoonlijk zit op te wachten. Als er trophy ondersteuning zou bijkomen lijkt mij dat voor velen wel een optie om die desbetreffende games aan te kopen. Maar oude exclusives betekent = oudere gameplay en minder toegankelijke controls meestal. Verder kan ik persoonlijk al niet meer mee met de hedendaagse games/exclusives, dus om dan nog eens oudere games erbij te gaan aanschaffen...

Alhoewel een Splinter Cell Conviction bijvoorbeeld met trophy ondersteuning een must buy is voor mij :lol: Die game is nooit op Playstation verschenen.
Image

Re: Quick News Topic

2468
NTGSruler wrote: 10 Jan 2024 13:30
Mr.Wolf wrote: 09 Jan 2024 12:33 Ik begin overal te lezen dat Microsoft misschien wel oude exclusives naar Nintendo en Sony systemen wil brengen. Wie weet krijgen we binnnenkort wel een Halo te spelen dan op playstation :smug: Al zou dit toch wel de verkopen van xbox nog harder inperken denk ik...
Hmm geen idee als ik hier persoonlijk zit op te wachten. Als er trophy ondersteuning zou bijkomen lijkt mij dat voor velen wel een optie om die desbetreffende games aan te kopen. Maar oude exclusives betekent = oudere gameplay en minder toegankelijke controls meestal. Verder kan ik persoonlijk al niet meer mee met de hedendaagse games/exclusives, dus om dan nog eens oudere games erbij te gaan aanschaffen...

Alhoewel een Splinter Cell Conviction bijvoorbeeld met trophy ondersteuning een must buy is voor mij :lol: Die game is nooit op Playstation verschenen.
Ik bekijk het voornamelijk als positief bij mij omdat de bethesda games exclusief zijn. Heb veel plezier ooit beleefd aan The Evil Within, Dishonored, Wolfenstein, Fallout, The elder scrolls... dus zou wel mooit zijn als deze toch nog ooit op playstation zouden blijven komen :)
Image

Re: Quick News Topic

2469
APB Reloaded PS4 will shutdown August 2, 2024

Game is multiplayer only.
Xbox version already shutdown.
It's a massive grind, requires 3 people total to start a certain game mode and without boosting partners it's very hard.
It already seems to be delisted from the PSN Store but some people were still able to claim it through the App/PS4 and not the PS5.

*For PlayStation 4 players, we will begin the sunset phase starting February 1st through August 2nd. As of February 1st, we will be disabling all monetization for these players. This wasn't an easy decision, and we understand the impact it has on our gaming community, but it was unavoidable.*

https://www.gamersfirst.com/apb/news/20 ... ole-sunset
https://forum.psnprofiles.com/topic/155 ... ugust-2nd/
https://forum.psnprofiles.com/topic/481 ... nt=2916178
Image

Re: Quick News Topic

2470
Grand Theft Auto V Rockstar Editor PS4 will shutdown on February 20, 2024.

3 trophies of the DLC require to be online.
The others can be gotten offline but it sounds as if they'll update the game to remove some content so they can add more online content to the installation file.
Such a patch would make all trophies unobtainable unless you don't update or reverse to the patch that it still worked on.
The DLC released 1 year after the PS4 version released so playing the disc version without patches is not going to work.

You need to play a big chunk of the story and some side missions to unlock everything you need for all the DLC trophies.

GTA Online Updates on PS4 and Xbox One
As we begin to approach the limits of what’s possible within the technical capacity of previous-generation consoles, we are taking necessary steps to allow for future GTA Online updates on PlayStation 4 and Xbox One.
As part of these changes, the Rockstar Editor (including any Clips or Projects saved in the Rockstar Editor) will no longer be available on PlayStation 4 and Xbox One consoles as of February 20, 2024.
The Rockstar Editor will continue to be fully supported on PlayStation 5, Xbox Series X|S, and PC.

This update will help to ensure the stability of these platforms and keep them updated with GTA Online additions for as long as possible.
For more information on the Rockstar Editor changes, including how to export and save Rockstar Editor Projects on PlayStation 4 and Xbox One, please visit our Support site.

https://www.rockstargames.com/newswire/ ... ard-income
https://forum.psnprofiles.com/topic/155 ... 20th-2024/
Image

Re: Quick News Topic

2471
Hmm, ik piepte net even op psnprofiles en zag dat er plots een trophy lijst online is gezet voor Prince Of Persia: Sands Of Time remake. Wordt dit meestal niet gedaan ergens vlak voor release? Wie weet is een release dan ook wel aanstaande.

De betrouwbare leaker BillBill-Kun heeft op twitter ook laten weten dat we binnen dit en 2 weken meer nieuws mogen verwachten rond Death Stranding 2.

Ik verwacht dan precies nog deze donderdag of volgende week donderdag een state of play van sony waarin eventueel de release datum van deze prince of persia game wordt aangekondigd we iets meer te weten komen over death stranding 2. Zou ook weer perfect in het plaatje passen met de release van Helldivers 2 en final fantasy volgende maand.
Image

Re: Quick News Topic

2472
Mr.Wolf wrote: 24 Jan 2024 14:25 Hmm, ik piepte net even op psnprofiles en zag dat er plots een trophy lijst online is gezet voor Prince Of Persia: Sands Of Time remake. Wordt dit meestal niet gedaan ergens vlak voor release? Wie weet is een release dan ook wel aanstaande.

De betrouwbare leaker BillBill-Kun heeft op twitter ook laten weten dat we binnen dit en 2 weken meer nieuws mogen verwachten rond Death Stranding 2.

Ik verwacht dan precies nog deze donderdag of volgende week donderdag een state of play van sony waarin eventueel de release datum van deze prince of persia game wordt aangekondigd we iets meer te weten komen over death stranding 2. Zou ook weer perfect in het plaatje passen met de release van Helldivers 2 en final fantasy volgende maand.
Wat de trophylist betreft zijn er nogal wat mogelijkheden:
- De trophylijst is veel te vroeg live gezet en de aankondiging is een van deze dagen, release zeer binnenkort. Voor DLC trophies van AC Valhalla zette Ubisoft de trophies ook al ver van tevoren live, het zou dus kunnen.
- Het gaat om een trophylist die bedoeld is voor de ontwikkelaars maar die per ongeluk live is gezet (PSNP zal hem dan uit de series halen, is met laatste Sackboy ook gebeurd)
- Het is een oude trophylist van jaren geleden toen ze met de game bezig waren en die is per ongeluk live gezet.

Ik las ergens dat ze blijkbaar wel opnieuw begonnen waren met het ontwikkelen van deze remake dus het kan zijn dat ze ondertussen al ver gevorderd zijn en dat het dus binnenkort wordt aangekondigd.

Nog wat meer discussie om te lezen :q:
https://forum.psnprofiles.com/topic/156 ... nt-2920747

Het geeft alleszins hoop voor wie er naar uitkeek :)

De kans dat er volgende week een nieuwe State of Play is, lijkt me wel groot. Ze moeten iets aan het begin van het jaar :)
Morgen is denk ik wel te vroeg, meestal kondigen ze het toch een paar dagen van tevoren aan.
Image
cron