Re: Quick News Topic

2476
Ik heb altijd wel interesse gehad in Starfield, maar blijkbaar zou deze toch niet zo goed zijn geweest als ooit beweerd werd. Ik zou hem wel kopen als die eens afgeprijsd stond.
Maar wat ik dan weer interessanter vind is de mogelijkheid tot een aantal andere Bethesda reeksen die weer op playstation kunnen komen, waaronder The Evil Within, Fallout en The Elder Scrolls.
Vind het toch best grappig dat ze eerst alles gaan liggen opkopen om dan te zien dat ze toch niet meer Xboxen verkopen dan gedacht :p
Phil Spencer zou volgende week een update geven over de toekomstige visie van Xbox. Van wat ik online gelezen heb, denken de mensen dat Xbox à la Sega in de tijd meer een publisher zal gaan worden.
Ergens interessant natuurlijk, maar anderzijds zou Sony dan wel een heel erg grote machtspositie verkrijgen en ik weet ook niet direct of ik dat wel zou zien zitten :p
Soit, we zien volgende week wel
Image

Re: Quick News Topic

2481
Op mijn Xbox 360 heb ik de Gears of War-games echt ongelofelijk veel gespeeld. Na Gears of War 3 dus niet meer kunnen spelen omdat ik daarna geen tijd meer had voor exclusives van de 2 consoles en dus ook geen nieuwe Xbox gekocht. Zou wel heel blij zijn om die te kunnen spelen! :O

Re: Quick News Topic

2482
Ondertussen kennen we de games die van Xbox naar Playstation komen en zijn volgende:
- Pentiment (22 februari)
- Hifi Rush (9 maart)
- Grounded (16 april)
- Sea Of Thieves (30 april)
Ben zelf het meest content met Sea Of Thieves. Ga ik wel kopen denk ik om samen te spelen met een kameraad. De rest spreekt me zelf niet zo direct aan!
Image

Re: Quick News Topic

2485
Jammer voor diegene die hun job kwijtspelen.
Maar mensen die het fincieel moeilijk hebben, dan zijn dit de eerste zaken waarop bezuinigd worden. Een game console van 600 euro en vooral: games van 70-80 euro en zéér dikwijls meer zijn te duur.
Ik weet wel, alles wordt duurder, inflatie, betere technologie maar deels hebben ze het zelf gezocht. Ook het verdienmodel van hedendaagse games (lees: live-srrvice-games) zorgen ervoor dat mensen stoppen met kopen.
Image

Re: Quick News Topic

2486
Sneu voor de betrokkenen. Maar ik volg Ruler wel een stukje. De vraag is of de aangehaald reden in het artikel wel echt de reden is. Ik neem puur mezelf als voorbeeld; de prijs van een game is voor mij niet hetgeen waardoor ik een game niet koop. Geef mij een goed uitgewerkte game, met een solide singleplayer en ik koop hem snel na release (cfr. God of War). Alleen zit er tegenwoordig zoveel onafgewerkte bagger tussen, dat je al bijna automatisch beter enkele maanden wacht om de bugs eruit te krijgen. In de hoop dat de devs er dan genoeg bij begaan zijn (of mogen begaan zijn van hogeraf) dat ze er nog aan werken. Om nog maar te zwijgen van alle betalende DLC die er achteraf nog bijkomt.

Daarnaast werkt het model van PSplus dat natuurlijk ook een stuk in de hand in mijn geval. Ik heb zoveel in backlog staan dat ik ook geen behoefte heb aan nieuwe games kopen. Ze komen er uiteindelijk toch wel op. Dus tenzij een nieuwe IP mij dusdanig prikkelt van bij de start, wacht ik toch vaak af.
Image

Re: Quick News Topic

2487
@Sanity: vandaar dat eens je PS+ hebt tegenwoordig je geen korting meer krijgt tenzij je een hogere Tier aankoopt.

Wat betreft de games: wat je zegt klopt helemaal. En ook het feit als je even enkele maanden wacht je desbetreffende game ergens goedkoper vindt.

Wat mij betreft zijn ook grotendeels de games op PS5 het niet meer waard. Als ik vergelijk met de exclusieve games en reeksen we destijds op PS3 hadden en met wat we nu tegenwoordig krijgen.. De remaster van de remaster van TLOU I, de ganse GTA series nog maar eens en 3 verschillende versies van GTA V (PS3/4/5). Daar geef ik persoonlijk mijn geld niet aan. GTA VI komt er zeker in bijvoorbeeld maar dat zal echt een nieuwe game in de reeks zijn dan.
Image

Re: Quick News Topic

2488
Ja, ik denk dat de omschakeling naar digitaal en dergelijke dit deels in de hand werkt.

Ik weet hoe ik zelf ben en jullie horen het ook wel soms. Ik koop zelden nog een game nieuw. Final Fantasy VII is zo een uitzondering, omdat dat samen met Metal Gear Solid de game was waarin ik 100en uren heb gespeeld, pure nostalgie. 95% koop ik tweedehands en 99% fysiek.
Nieuwe PS5 games zijn gewoon overdreven duur. Ben blij dat ik altijd even wacht. SF6 bv. kost nu €40 nieuw. Used kan daar nog wat af, dus 1/2 van bij de launch; wat... 2 maand geleden? Daar doe ik het wel voor.

Dit is eigenlijk ook wat er tussen Hideo Kojima en Konami is gebeurd. In het kort: Kojima wilde dure, blockbuster games blijven maken. Konami wilde naar "lege" mobile games en zoveel mogelijk winst maken, en hij werd dan buiten gekegeld.
En nu proberen ze geld te verdienen door te dure ports van zijn oude games te verkopen en komt er een MGS3 remake/remaster. Grappig wel.
Image

Re: Quick News Topic

2489
@Ruler: GTA VI is een zeer mooi voorbeeld. Kans is zeer reëel dat ik die op of nabij release zal aanschaffen. Maar van al hun andere ports en remaster op remaster op remaster blijf ik af.

Maar dat is opent ergens ook wel een discussie over de vrijheid die developers al dan niet krijgen. Je moet al bijna een kleine indie zijn om nog met iets origineel af te komen tegenwoordig. Ik heb soms een gevoel dat de grote spelers het altijd maar op safe spelen met remasters of een vervolg op een bestaande IP, vermoedelijk ook omdat de aandeelhouders (zij die het geld spenderen en het in vijfvoud terugwillen) dat zo willen. Zelfde in de filmindustrie. Altijd maar flauwe afkooksels van reeds uitgebrachte formats. Slechts heel af en toe iets nieuw.
Image

Re: Quick News Topic

2490
Ja Rockstar verdiende zijn geld de laatste jaren met steeds oude games opnieuw te releasen.

Iets nieuws in een game reeks brengen is risicovol natuurlijk. Als het dan niet aanslaat bij de consument...

Het probleem met Indie developers tegenwoordig is dat ze het hoofd niet boven water kunnen houden en verdwijnen.
Image
cron