Top 5 Beste Games van 2016!

1
Hi mensen, een fijne jaarwisseling toegewenst!

Dat het jaar ten tijde is gelopen betekent meestal ook dat we even de tijd nemen om terug te blikken op het jaar. Ik deed dat door een top 5 samen te stellen van de games die ik het best/het leukst vond! Wat is jouw top 5?

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

6
Sjazie wrote:
met0t0 wrote:Interessante top 5, eens niet de meest klassieke games (ik had bijvoorbeeld Uncharted 4 wel verwacht) :)
Haha, jaa, die games interesseren me niet zo. Als ik 'm zou krijgen zou ik 'm wel spelen, maar het trekt me niet genoeg om het te kopen :p
je weet niet wat je mist Spinazie !

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

7
Sjazie wrote:
met0t0 wrote:Interessante top 5, eens niet de meest klassieke games (ik had bijvoorbeeld Uncharted 4 wel verwacht) :)
Haha, jaa, die games interesseren me niet zo. Als ik 'm zou krijgen zou ik 'm wel spelen, maar het trekt me niet genoeg om het te kopen :p
Ook de vorige Uncharted-games nog niet gespeeld? Ze staan nu anders wel goedkoop in de PS Store ;)

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

8
Gamefreak wrote:
Sjazie wrote:
met0t0 wrote:Interessante top 5, eens niet de meest klassieke games (ik had bijvoorbeeld Uncharted 4 wel verwacht) :)
Haha, jaa, die games interesseren me niet zo. Als ik 'm zou krijgen zou ik 'm wel spelen, maar het trekt me niet genoeg om het te kopen :p
je weet niet wat je mist Spinazie !
Jawelll, een lineaire third person shooter waar het gros van de gameplay bestaat uit vanachter gebroken muurtjes schieten met geweer A tot Z, met veel scripted actie en mooie plaatjes en vergezichten. En hier en daar platformen of klimmen. Dat is het wel zo'n beetje xD Voor het verhaal zou ik het misschien kunnen spelen, maar de rest vind ik niet zoveel aan.

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

9
met0t0 wrote:
Sjazie wrote:
met0t0 wrote:Interessante top 5, eens niet de meest klassieke games (ik had bijvoorbeeld Uncharted 4 wel verwacht) :)
Haha, jaa, die games interesseren me niet zo. Als ik 'm zou krijgen zou ik 'm wel spelen, maar het trekt me niet genoeg om het te kopen :p
Ook de vorige Uncharted-games nog niet gespeeld? Ze staan nu anders wel goedkoop in de PS Store ;)
Ik heb Uncharted 2 gespeeld voor een uurtje of 8 ofzo, denk ik :p Ik vond het acteerwerk wel goed, weet ik nog. Zelfs in het Nederlands.

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

10
Sjazie wrote:
Gamefreak wrote:
Sjazie wrote:
met0t0 wrote:Interessante top 5, eens niet de meest klassieke games (ik had bijvoorbeeld Uncharted 4 wel verwacht) :)
Haha, jaa, die games interesseren me niet zo. Als ik 'm zou krijgen zou ik 'm wel spelen, maar het trekt me niet genoeg om het te kopen :p
je weet niet wat je mist Spinazie !
Jawelll, een lineaire third person shooter waar het gros van de gameplay bestaat uit vanachter gebroken muurtjes schieten met geweer A tot Z, met veel scripted actie en mooie plaatjes en vergezichten. En hier en daar platformen of klimmen. Dat is het wel zo'n beetje xD Voor het verhaal zou ik het misschien kunnen spelen, maar de rest vind ik niet zoveel aan.
barbaar !! :eek:

nee, als dat jouw mening is, het zij zo :)

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

11
Gamefreak wrote:
Sjazie wrote: Jawelll, een lineaire third person shooter waar het gros van de gameplay bestaat uit vanachter gebroken muurtjes schieten met geweer A tot Z, met veel scripted actie en mooie plaatjes en vergezichten. En hier en daar platformen of klimmen. Dat is het wel zo'n beetje xD Voor het verhaal zou ik het misschien kunnen spelen, maar de rest vind ik niet zoveel aan.
barbaar !! :eek:

nee, als dat jouw mening is, het zij zo :)
Veel third person cover-shooters zijn gewoon een excuus voor een hoop cutscenes met hier en daar wat haastig in elkaar geflanste gameplay tussen, maar Uncharted geeft dat gevoel nooit vind ik. Waarschijnlijk omdat de balans tussen gameplay en cutscenes zeer goed is en alles gewoon tot bijna in de perfectie afgewerkt is. Zeer vergelijkbaar met God of War op dat vlak.

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

12
Tjeefkeuh wrote:
Gamefreak wrote:
Sjazie wrote: Jawelll, een lineaire third person shooter waar het gros van de gameplay bestaat uit vanachter gebroken muurtjes schieten met geweer A tot Z, met veel scripted actie en mooie plaatjes en vergezichten. En hier en daar platformen of klimmen. Dat is het wel zo'n beetje xD Voor het verhaal zou ik het misschien kunnen spelen, maar de rest vind ik niet zoveel aan.
barbaar !! :eek:

nee, als dat jouw mening is, het zij zo :)
Veel third person cover-shooters zijn gewoon een excuus voor een hoop cutscenes met hier en daar wat haastig in elkaar geflanste gameplay tussen, maar Uncharted geeft dat gevoel nooit vind ik. Waarschijnlijk omdat de balans tussen gameplay en cutscenes zeer goed is en alles gewoon tot bijna in de perfectie afgewerkt is. Zeer vergelijkbaar met God of War op dat vlak.
Ik heb dat dus bij Uncharted ook, ook al zie ik wel dat het van een hoge productiekwaliteit is. Ik kan zien dat het één va nde betere binnen het genre is, maar het genre zelf doet me niet veel :p Mass Effect bijv heb ik maar heel kort gespeeld, maar de combo van third person shooter en rpg vond ik wel goed werken, doordat het niet lineair is.

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

13
Sjazie wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Gamefreak wrote:
Sjazie wrote: Jawelll, een lineaire third person shooter waar het gros van de gameplay bestaat uit vanachter gebroken muurtjes schieten met geweer A tot Z, met veel scripted actie en mooie plaatjes en vergezichten. En hier en daar platformen of klimmen. Dat is het wel zo'n beetje xD Voor het verhaal zou ik het misschien kunnen spelen, maar de rest vind ik niet zoveel aan.
barbaar !! :eek:

nee, als dat jouw mening is, het zij zo :)
Veel third person cover-shooters zijn gewoon een excuus voor een hoop cutscenes met hier en daar wat haastig in elkaar geflanste gameplay tussen, maar Uncharted geeft dat gevoel nooit vind ik. Waarschijnlijk omdat de balans tussen gameplay en cutscenes zeer goed is en alles gewoon tot bijna in de perfectie afgewerkt is. Zeer vergelijkbaar met God of War op dat vlak.
Ik heb dat dus bij Uncharted ook, ook al zie ik wel dat het van een hoge productiekwaliteit is. Ik kan zien dat het één va nde betere binnen het genre is, maar het genre zelf doet me niet veel :p Mass Effect bijv heb ik maar heel kort gespeeld, maar de combo van third person shooter en rpg vond ik wel goed werken, doordat het niet lineair is.
En zo heeft elk persoon zijn voorkeuren :) Ik heb het geluk dat ik zowel van een lineaire game als een rpg met volledige vrijheid kan genieten.
Image

Re: Top 5 Beste Games van 2016!

14
Nette video Sjazie!
Laat ik als enige maar ff ontopic blijven. :lol:
Alhoewel ik geen games uit 2016 heb gespeeld maar nog altijd wel de game nieuws volg denk ik wel een aardig beeld te hebben van wat in mijn ogen goede games waren.

Honorable mention: Mini Metro
Visueel en gameplay technisch geniaal.

5. Uncharted 4
Uncharted 2 was een topper. Maar nu kennen we het wel weer. Desalniettemin een uitstekende game.

4. No Man's Sky
Het faalde aan veel kanten en is de volle prijs niet waard, maar laat iets nieuws zien wat ik in nog geen enkele andere game heb gezien, dat vind ik fascinerend.

3. Hyperlight drifter
Visueel geweldig met goede gameplay. Doet dingen die ik nog niet in andere games heb gezien.

2. Inside
De gameplay is simpel, maar het verhaal zal je nog wel een tijdje achtervolgen.

1. Overwatch
Kwaliteit, hype, gameplay en een hoog risico voor verslaving. Deze game heeft t allemaal.