‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

1
Er spelen heel veel dingen. Waarom valt corona samen met 5G en de discussie over vaccinaties? Het lijkt wel of dat als een puzzel in elkaar valt.

Waarom wordt de hele wereldbevolking in gijzeling gehouden om kwetsbaren en ouderen te beschermen? Ga jij maar in quarantaine, neem jij maar verantwoordelijkheid voor jezelf! Ga jij maar een mondkapje dragen.

Een mondkapjesplicht is een fundamentele inperking van de grondrechten van bewoners, ondernemers en bezoekers op de Wallen."

Belgische corona-aanpak nu strengste van Europa: ‘Virologen grijpen opnieuw de macht!

Het is goed dat er vrijheid van pers is, het is ook goed dat de pers kritisch is en toch heb ik soms het gevoel dat de pers door verschillende publicaties de onzekerheid onder het volk aanwakkert. Al dan niet bewust.


Er zijn wetenschappers die een mondkapjesplicht betwisten omdat het niet grondwettelijk is en het grondrecht op persoonlijke levenssfeer zou inperken.

Is het dan niet ook een beperking van jouw persoonlijke levenssfeer dat je niet een paar nikkers als huisslaaf mag inzetten of elke willekeurige schone jongedame bij de tieten mag grijpen? Om het maar even heel plat te zeggen.

NEE!” hoor ik je al roepen, “want dan verpest ik de levenssfeer van die anderen.

Aha! Nu komen we ergens. Bestaat er niet ook een grondrecht op een gezonde levenssfeer? En is het niet zo dat gedrag dat de gezondheid en het leven van anderen in gevaar brengt verboden is? Na een aanrijding niet stoppen en een mogelijk slachtoffer gewond achterlaten is in Nederland een vluchtmisdrijf! Toch houdt een deel van de mensen zich niet aan de regels die nodig zijn om deze nieuwe belager het hoofd te bieden.


Zo’n 80 jaar geleden werden Nederland en België omver gelopen en platgewalst door invallers vanuit het oosten. Grondrechten van de mensen werden met voeten getreden, vrijheid bestond niet meer. Toen hadden de mensen het volste recht om op te komen voor hun vrijheid. Degenen die dat deden werden echter meteen of afgevoerd of ter plaatse tegen de muur gezet.

Nu lopen mensen te raaskallen over ‘vrijheid’ terwijl het een slechts een kleine beperking is en daarbij nog tijdelijk ook. Tenminste als we ons allemaal een beetje gedragen. Maar nee, velen moeten zo nodig feesten of massaal naar het strand. We stappen in enorme getalen in de auto om naar het buitenland te rijden of gaan met het vliegtuig naar oranje of rode gebieden, lekker spannend, om bij terugkomst het zielige virusje in onze lage landen de vrijheid te geven. Want corona wint nog steeds terrein in heel veel landen verspreid over ons hele aardklootje. Landen die vaak bestuurd worden door achterlijke lieden die van begin af aan niet wilden inzien dat we te maken hebben met iets meer dan een gewoon griepje. Meer dan 17.000.000 besmettingen en ondertussen zo’n 700.000 doden bewijzen wel het tegendeel. Toch?

“Ja maar al die economische gevolgen dan? Een middenstand die failliet gaat en de horeca op de fles?”
Stukje bij beetje kregen we de verloren ‘vrijheid’ weer terug en wat doen we? In ieder geval geen rekening houden met de situatie en met anderen zodat versoepelingen moeten worden teruggedraaid en nieuwe beperkingen zoals een mondkapjesplicht dienen te worden ingevoerd. Zijn het dan toch die ongehoorzame, ongeduldige lieden die feitelijk de economie om zeep helpen?


Lieve mede forummers, laten we ons verstandig gedragen en genieten van onze gering beperkte vrijheid. Maar laten we vooral denken aan onze belangrijke gezondheid en die van onze medemens zodat we over enige tijd verhalen kunnen vertellen over dat wonderlijke jaar 2020.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

2
Het lijkt mij verstandig om binnen een stad strengere maatregelen toe te passen. Ziektes gedijen meestal het best wanneer dieren (mensen) dicht op elkaar leven. In het buitengebied vind ik de hele mondkapjes in het openbaar een beetje overbodig. Ik denk dat de Nederlandse overheid het goed heeft gezien dat je dit probleem lokaal moet bekijken.

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

3
Beetje je gedachten kwijt geraakt Sora? :P

Ik deel je mening hoor.
Tis een fijne lijn tussen vrijheid en het zorg dragen voor jezelf en anderen.

Morgen is mijn laatste werkdag en dan start mijn vakantie. Wij blijven lekker thuis. Aperitiefje in de tuin, lekkere maaltijd erna, eens een fikse wandeling bij ons in de buurt, beetje gamen..
Het enigste wat ik graag weer zou willen oppakken is naar de fitness gaan. Ik kon mij uitleven in de gym op het werk tot nu toe, waar veel minder mensen komen en iedereen toch net wat meer discipline aan de dag legt kwestie hygiëne. Voordeel in mijn vakantie is dat ik de wat minder drukke uren kan kiezen.

Wat ik wil zeggen is: zoals je zegt, dit is een verantwoordelijkheid van iedereen.

Ik hou mijn hart al vast in de komende maanden wanneer de griep en verkoudheden terug de kop gaan opsteken...

Verder probeer toch nog maar te genieten, al is het enigszins beperkt. Ondanks het virus zijn er altijd mensen die het slechter hebben dan ons..
Image

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

4
Ik deel volledig je mening! Ik begrijp echt niet waarom er zo veel weerstand komt tegen het dragen van een mondmasker.

Waar ik mij ook erg aan stoor zijn al die experts die overal plots uit de grond komen. Plotseling blijkt Boer Dirk zelf een virloog te zijn en het dragen van mondmaskers te weerleggen. Hij heeft namelijk op Google of zijn lokale Facebook groep gelezen dat virus deeltjes kleiner zijn dan de gaatjes die in een masker zitten. Wat hij echter niet weet is dat virus deeltjes een medium nodig hebben om zich te verplaatsen, namelijk waterdruppeltjes. En laten deze waterdruppeltjes nu net wel groot genoeg zijn om tegen te houden met een masker. Jammer genoeg horen of lezen veel mensen de prietpraat van onze verse viroloog en gaan ze zich ook verzetten tegen het nut van mondmaskers.

Laat de echte virologen hun werk doen en dat boer Dirk bij zijn job blijft.

Mijn mening over op vakantie gaan is niet die van iedereen. Ik vind dat het moet KUNNEN. MAAR gedraag je er dan ook naar en hou nog steeds rekening met de maatregelen. Ik heb bewust kleine B&B's gekozen in Normandië, droef altijd mijn masker als het nut had, ontsmetten en waste mijn handen continu,... Op een moment wouden we heel kort eens door een marktje wandelen. Maar toen we het volk zagen hebben we meteen rechtsomkeer gemaakt. Laat je gezond verstand spreken. Wij gaan ook nog naar de kust. Maar mij zal je niet op het strand of op de dijk opeen gepakt zitten met andere kusttoeristen. Ik lees fijn in ons appartementje een krant terwijl ik een koffietje drink. En verder ga ik de rustige plekjes te voet of met de auto opzoeken, ver weg van de mensenmassa.

Met het vliegtuig of de trein op vakantie gaan, doe ik dan weer niet. Ik wil op elk moment de touwtjes in handen hebben en kunnen terugkeren als ik het nodig vind. Ik vind het jammer dat ik nu geen business tripjes mag maken voor het werk. Maar liever dat we corona goed aanpakken, dus mij hoor je niet klagen.

Ik merk dat ik minder vaak op restaurant ga en vaker zelf uitgebreid kook. Nu ga ik vaker mijn producten bij lokale handelaars halen. Zij krijgen hun inkomen en ik krijg verse kwaliteitsvolle producten. Aardig alternatief dus voor een restaurant bezoek.

Samen geraken we er wel door. Maar iedereen moet zijn best doen.
Image

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

5
Ik kan mij goed vinden in de opinies hierboven!

Normaal gezien is mijn zomer gevuld met festivals, optredens, BBQ's, ... , zowel groot- als kleinschalig. Ik vind het natuurlijk jammer dat veel hiervan niet doorgaat, maar ik respecteer de beslissingen en begrijp de ernst van de zaak. Ik volg ook de regels zo goed mogelijk op en moet zowel op de trein, op straat en op mijn werk de hele tijd een mondmasker dragen. Zoals Gamerke al zei: met gezond verstand kom je al ver. Daarom vind ik het extra jammer als ik rondom mij de "Mij zal het wel niet overkomen"-mentaliteit merk. Goed voor zij die denken nooit ziek te worden, maar vooral ook heel egoïstisch.
We zijn allemaal afhankelijk van elkaar om niet ziek te worden, laten we hopen dat we deze periode zo snel mogelijk achter ons kunnen laten met zo weinig mogelijk slachtoffers!

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

6
Ik snap niet waarom iedereen moord en brand schreeuwt als er een verplichting van mondmaskers is. Ik woon in de provincie Antwerpen, dus ik moet nu, vanaf dat ik één voet buiten zet, een mondmasker dragen. Met dit warme weer is het geen pretje, maar er over klagen haalt toch niets uit. Ik vind het een kleine moeite om zo mijn medemens te beschermen. Jammer genoeg denkt niet iedereen zo...

Ik denk dat ik hier een hele tekst zou kunnen schrijven aan wat mij afgelopen maanden enorm hard heeft gestoord aan andere mensen. Maar die klachtenbrief zal ik jullie besparen :D
Image

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

7
daviduvel wrote:Ik snap niet waarom iedereen moord en brand schreeuwt als er een verplichting van mondmaskers is. Ik woon in de provincie Antwerpen, dus ik moet nu, vanaf dat ik één voet buiten zet, een mondmasker dragen. Met dit warme weer is het geen pretje, maar er over klagen haalt toch niets uit. Ik vind het een kleine moeite om zo mijn medemens te beschermen. Jammer genoeg denkt niet iedereen zo...

Ik denk dat ik hier een hele tekst zou kunnen schrijven aan wat mij afgelopen maanden enorm hard heeft gestoord aan andere mensen. Maar die klachtenbrief zal ik jullie besparen :D
Ik ben blij dat de reacties hier mijn eigen gedachten onderstrepen en bevestigen. :)
@daviduvel, een beginnetje van jouw klachtenbrief staat denk ik al in de eerste post. ;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

8
Gisteren voor het eerst weer naar mijn vaste gym geweest.
Was aangenaam verrast. Maximum aantal sporters volgens de grootte van de gym. Handen ontsmetten bij binnenkomen + iedereen zijn eigen handdoekje om te ontsmetten. Overal dettol flessen om te ontsmetten. Iedereen draagt mooi zijn mondmasker tijdens het verplaatsen in de gym. Op het toestel zelf mag de mondmasker af. Online te reserveren, maximum 1u15 aanwezig in de gym.

Voelde mij redelijk "veilig".
Image

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

10
Gamefreak wrote:een paar dagen geleden was er een of andere gozer die een ijssalon half gesloopt had omdat ie geen mondmasker ophad en niet bediend zou worden... dat zegt hoe diep de frustratie bij sommigen zit...
Maar moeten we ons dan allemaal neerleggen bij die enkelen die zich niet kunnen beheersen?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: ‘Je kan niet fucken met mijn freedom, bitch’

11
Sora_Lizard wrote:
Gamefreak wrote:een paar dagen geleden was er een of andere gozer die een ijssalon half gesloopt had omdat ie geen mondmasker ophad en niet bediend zou worden... dat zegt hoe diep de frustratie bij sommigen zit...
Maar moeten we ons dan allemaal neerleggen bij die enkelen die zich niet kunnen beheersen?
nee uiteraard niet, het zijn die gasten die het verkloten voor anderen. Kijk naar die vechtpartijen in Blankenberge en Knokke (toevaaaaalig gespuis uit Brussel, ahum) maar die verpesten het weer voor de mensen die wel een opvoeding gehad hebben.
cron