Het Laptopic

1
een topic over laptops dus (ik had een vraag en dit subtopic ontbrak, vandaar! :p)

dus: mijn vriendin haar macbook is er zo goed als aan voor de moeite, het beestje dateert van eind 2009. Hoog tijd om haar een nieuwe kado te doen dacht ik dan. Ze maakt de laatste tijd toch meer en meer van haar neus dat het ding supertraag is en niet vooruit wil.

Nu heb ik er 2 in gedachten, maar gezien ik van apple de flauwste reet verstand heb, vraag ik hier welke van onderstaande 2 de beste keus zou zijn.
Het moet dienen voor: foto's maken en eventueel bewerken, facetimen, intensief internetgebruik.
(en ja, het MOET apple zijn, iets anders wil ze niet)

ik hoor graag de meningen van de apple-experts onder jullie!

OHJA! de specs op de mac die ze nu heeft zijn:
13" scherm
250 GB HDD
2,26 GHz processor (intel core 2 duo)
2GB RAM
Nvidia GeForce 9400M 256MB videokaart

ik zoek iets vergelijkbaar, maar moderner dus ^^

het gaat voor mij tussen deze 2 (ik ga ook geen 1800 euro uitgeven aan een laptop, niwaar ;) )

Laptop 1 en Laptop 2

Re: Het Laptopic

2
Ik ben zelf ook geen expert, maar ik denk dat geen van beide een goede keus is. Als ge voor Apple gaat, is het de bedoeling dat ge echt voor de duurdere modellen gaat, anders geeft ge veel geld uit aan een product dat over een jaar toch al erg verouderd is. Ik heb zelf een laptop met 8GB RAM en daarmee kan ik maximum 1 of 2 zwaardere programmas (een Adobe CC applicatie bvb) laten draaien.

Wat ge ook kiest, als ge voor die eerste gaat zou ik de harde schijf eruit halen (indien mogelijk hopelijk) en ze vervangen door een SSD zoals in die tweede.

Re: Het Laptopic

3
Tjeefkeuh wrote:Ik ben zelf ook geen expert, maar ik denk dat geen van beide een goede keus is. Als ge voor Apple gaat, is het de bedoeling dat ge echt voor de duurdere modellen gaat, anders geeft ge veel geld uit aan een product dat over een jaar toch al erg verouderd is. Ik heb zelf een laptop met 8GB RAM en daarmee kan ik maximum 1 of 2 zwaardere programmas (een Adobe CC applicatie bvb) laten draaien.

Wat ge ook kiest, als ge voor die eerste gaat zou ik de harde schijf eruit halen (indien mogelijk hopelijk) en ze vervangen door een SSD zoals in die tweede.
as I said, 't is niet voor mij, maar voor mijn vriendin. Het enige dat ze er mee doet is internetten, foto's opslaan en héél soms is facetimen. haar huidige macbook is 6 jaar oud, dus ik wil haar gewoon een nieuwe kado doen, voor die da ze nu heeft het begeeft

Re: Het Laptopic

5
Je kan laptoppen vinden met dezelfde specs maar voor honderden euro's minder dan die apple's. Zeker als het maar voor te internetten is heb je niets zwaar nodig, dus als het moet apple zijn zou ik de ssd achterwege laten totaal overbodig.
Image

Re: Het Laptopic

7
gamerke1992 wrote:De reden dat ik twijfel voor een apple is die batterijduur, het mooie scherm en het premium gevoel van de aluminium behuizing.
Dat zijn inderdaad de weinige voordelen bij een Macbook. Kzou er zelf wel geen 3000 euro voor willen betalen ipv 1500.

Re: Het Laptopic

8
@ Ligerio
Aangezien de simpele dingen die ze met het apparaat doet zou ik voor de Macbook Air gaan.
Super licht, een nieuwere i5 processor en je kan er lekker mee schudden want er zit toch geen HDD in die kan beschadigen of laten haperen.

Als ze echt veel en grote foto's gaat bewerken met vele layers kan je de pro overwegen.

Zelf heb ik maar één windows laptop op het oog die een beetje in de kwaliteit van de Macbooks komt, dat is deze:
http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-con ... side-1.jpg
Maar de prijs is belachelijk duur waardoor ik hem nog niet in bezit heb.

Re: Het Laptopic

9
FGras wrote:@ Ligerio
Aangezien de simpele dingen die ze met het apparaat doet zou ik voor de Macbook Air gaan.
Super licht, een nieuwere i5 processor en je kan er lekker mee schudden want er zit toch geen HDD in die kan beschadigen of laten haperen.

Als ze echt veel en grote foto's gaat bewerken met vele layers kan je de pro overwegen.

Zelf heb ik maar één windows laptop op het oog die een beetje in de kwaliteit van de Macbooks komt, dat is deze:
http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-con ... side-1.jpg
Maar de prijs is belachelijk duur waardoor ik hem nog niet in bezit heb.
een comment waar ik iets aan heb voorwaar! mijn dankbaarheid is uw deel! ;)

Re: Het Laptopic

11
Ik ben op dit moment ook aan het sparen voor een nieuw laptop. Ik heb nu een MSI CX640. Het is vooral dat mijn laptop de nieuwste games niet meer aankan en ik op zoek ben naar een betere laptop. Ik heb nog geen betere laptop in gedachten, maar dat zie ik wel als ik meer geld heb..
Image

Re: Het Laptopic

13
NTGSruler wrote:Komt er binnenkort niet een nieuw model uit van de Macbook?
De nieuwe Macbook is net aangekondigd geweest :P
Vorige week nog maar.

De nieuwe macbook is de dunste laptop die Apple ooit gemaakt heeft. Hij heeft een diepte van slechts 13mm.
Hij heeft nu een retinascherm. Probleempje is wel dat hij maar 1-usb poort heeft. Daarin moet je ook jouw laptop opladen.
Vanaf 10 april begint Apple hem te verkopen op hun website.

https://www.apple.com/benl/macbook/
Image

Re: Het Laptopic

14
Maxidomino wrote:
NTGSruler wrote:Komt er binnenkort niet een nieuw model uit van de Macbook?
De nieuwe Macbook is net aangekondigd geweest :P
Vorige week nog maar.

De nieuwe macbook is de dunste laptop die Apple ooit gemaakt heeft. Hij heeft een diepte van slechts 13mm.
Hij heeft nu een retinascherm. Probleempje is wel dat hij maar 1-usb poort heeft. Daarin moet je ook jouw laptop opladen.
Vanaf 10 april begint Apple hem te verkopen op hun website.

https://www.apple.com/benl/macbook/
asus heeft daarop al ludiek gereageerd dat hun nieuwste model nóg dunner is, dezelfde specs heeft en maar een fractie van de prijs kost van de macbook.
vond het wel grappig

Re: Het Laptopic

15
Ik werk zelf met het besturingsprogramma Ubuntu, en ik heb wel eens horen waaien dat dat lijkt op Apple-laptops. Op zich werkt Ubuntu prachtig, het kan al eens moeilijk zijn als je bestanden enzo op een windows moet openen, maar erg veel last heb ik er niet mee, de lay-out van powerpoints is wel eens helemaal verkeerd, maar meestal wel nog doenbaar :p

Verder is mijn schoonzus op zoek naar echt een heel goedkope laptop voor haar schooldingen. Dus voor de standaard word en excel dingen en voor internet, veel meer moet het niet zijn. Budget is echt maximum 400 euro, liefst lager. Tablet liever niet vanwege vlot typen enzo (heb al gezegd dat je een toetsenbord kan aansluiten, maar ze wil het gewoon niet). Iemand tips?
cron