Tablet

1
Ik ben aan het kijken naar een extra tablet voor mezelf en mijn compagnon. Ik heb zelf al een iPad 2019 waar ik erg tevreden over ben.
Ik kom nu een aanbieding tegen van een Samsung Tab S6 Lite, die wat scherper geprijsd is dan een iPad, maar waar uit vergelijkingen komt dat de beeldkwaliteit een stuk minder is dan de iPad. Het voordeel van deze tablet is dat er een pen bij zit, al vraag ik me af hoeveel ik die zal gebruiken (mijn kinderen waarschijnlijk wel weer veel). Iemand ervaring met deze tablets?
Image

Re: Tablet

2
paveman wrote:Ik ben aan het kijken naar een extra tablet voor mezelf en mijn compagnon. Ik heb zelf al een iPad 2019 waar ik erg tevreden over ben.
Ik kom nu een aanbieding tegen van een Samsung Tab S6 Lite, die wat scherper geprijsd is dan een iPad, maar waar uit vergelijkingen komt dat de beeldkwaliteit een stuk minder is dan de iPad. Het voordeel van deze tablet is dat er een pen bij zit, al vraag ik me af hoeveel ik die zal gebruiken (mijn kinderen waarschijnlijk wel weer veel). Iemand ervaring met deze tablets?
Ik heb zelf enkel een iPad van 2017. Maar ik volg wel het nieuws wat op.

Ik denk wel dat de s6 lite je waar voor je geld geeft. Zoals je zelf al aangeeft is dit een LCD scherm en geen amoled. Dit betekent natuurlijk wel dat het scherm niet even scherp en mooi zal zijn als een amoled variant.

Ik persoonlijk ben wel niet overtuigd van android op een tablet. Ik heb zelf een Samsung note 20 ultra en ben zeer tevreden van deze android telefoon. Maar als tablet gebruik ik een iPad, omdat android gewoon nog niet zo goed geoptimaliseerd is voor tablets.
Image

Re: Tablet

8
paveman wrote:Vandaag zag ik een aanbieding voor een iPad: ik ben hier maar voor gegaan, mede dankzij jouw advies gamerke. Thnx!
Blij dat ik kon helpen :)

Nu we het toch over tablets hebben. Ik heb gisteren een Microsoft Surface pro 7 besteld voor mijn werk en in moet zeggen dat dit er heel goed uitziet. Het voelde ook heel degelijk aan.
Image

Re: Tablet

10
Mijn dochter is bijna vergroei met het tablet :D
En mijn vrouw kijkt er 's avonds vaak op terwijl zij aan het 'Simmen' is op de pc en ik aan het gamen op de TV :D

Wij hebben een Ipad van de tweede generatie (oud ding maar werkt nog vlot) en vorig jaar september ongeveer een Samsung Galaxy bijgekocht. S5e (10.5 inch, 64 GB) als ik mij niet vergis. Bijzonder tevreden van. Mooi scherm en alles loopt lekker snel. Zullen ons binnenkort toch eens een vervanging voor de Ipad moeten aanschaffen ook denk ik. Nieuwere apps (disney+, Prime...) werken er niet meer op. Toen €383 betaald (tijdelijke actie toen). Geen idee of die nu al goedkoper staat.

Surface Pro gebruik ik voor het werk. Voelt heel stevig aan en werkt bijzonder goed. Click-on toetsenbord is wel een must have maar dat maakt de aankoop ervan vaak ook onmiddellijk een pak duurder. Dus niet direct het type materiaal waar ik mijn momenteel mijn dochter mee zou toevertrouwen. Zeker niet als ik zie hoe ze dat tablet soms mishandeld... :lol:
Image

Re: Tablet

11
paveman wrote:Ik heb een aantal vertegenwoordigers (op gepaste afstand ;)) langs gehad met zo'n Surface Pro. Wat ik daarvan mee kreeg vond ik dat erg goed werken. Veel plezier ermee!
Ik had het vooral nodig voor een project. Dus die zal wel vaak in de kast liggen, maar desondanks altijd leuk natuurlijk om die technologieën te testen.

We hadden een operator screen nodig, maar die software draait alleen goed op Windows based apparaat. Vandaar de keuze tot de surface pro. Ik had eventueel een laptop met touchscreen kunnen nemen, maar voor dat geld had ik dan liever die surface pro. Toont ook mooier in de volledige setup die we hebben.
Image

Re: Tablet

12
ShAmPi wrote:Bestaat da nog tablets?
Natuurlijk, ze zitten van tegenwoordig zelfs in onze broekzak ;)
Wie had ooit gedacht dat we met smartphones van 6,5-6,8" zouden rondlopen :tong:

Ik heb genoeg aan mijn smartphone en laptop, maar kan mij wel inbeelden dat een tablet voor bepaalde zaken handig is.

Re: Tablet

13
met0t0 wrote:
ShAmPi wrote:Bestaat da nog tablets?
Natuurlijk, ze zitten van tegenwoordig zelfs in onze broekzak ;)
Wie had ooit gedacht dat we met smartphones van 6,5-6,8" zouden rondlopen :tong:

Ik heb genoeg aan mijn smartphone en laptop, maar kan mij wel inbeelden dat een tablet voor bepaalde zaken handig is.
Die van mij zelfs 6,9" haha :tong: en nog vind ik die totaal niet groot ofso.
Image

Re: Tablet

14
Sanity penguin wrote:Mijn dochter is bijna vergroei met het tablet :D
En mijn vrouw kijkt er 's avonds vaak op terwijl zij aan het 'Simmen' is op de pc en ik aan het gamen op de TV :D

Wij hebben een Ipad van de tweede generatie (oud ding maar werkt nog vlot) en vorig jaar september ongeveer een Samsung Galaxy bijgekocht. S5e (10.5 inch, 64 GB) als ik mij niet vergis. Bijzonder tevreden van. Mooi scherm en alles loopt lekker snel. Zullen ons binnenkort toch eens een vervanging voor de Ipad moeten aanschaffen ook denk ik. Nieuwere apps (disney+, Prime...) werken er niet meer op. Toen €383 betaald (tijdelijke actie toen). Geen idee of die nu al goedkoper staat.

Surface Pro gebruik ik voor het werk. Voelt heel stevig aan en werkt bijzonder goed. Click-on toetsenbord is wel een must have maar dat maakt de aankoop ervan vaak ook onmiddellijk een pak duurder. Dus niet direct het type materiaal waar ik mijn momenteel mijn dochter mee zou toevertrouwen. Zeker niet als ik zie hoe ze dat tablet soms mishandeld... :lol:
De 2019 variant is vaak voor een pak minder dan die € 383 te krijgen. We hebben 'm nu voor € 329 aangeschaft.
Image