Re: Virussen en andere ongein

46
dividedx11 wrote:
Gamefreak wrote:ze gingen me op voorhand bellen als ze de bestanden NIET meer konden redden. Vandaag nog niets gehoord dus voorlopig zit het snor :smug:
- Hallo, u spreekt hier met *een of andere PC herstel dienst dinges*, u HD is zojuist ontploft, we kunnen niets meer doen. De schadekosten zijn voor u.
dan zeg ik dat ze verkeerd verbonden zijn en dat mijn naam haas is :q:

Re: Virussen en andere ongein

47
Probeer wel niet te veel offtopic te gaan naar backups daar kan eventueel een nieuw topic over gemaakt worden ;)

Ik gebruik dropbox als back-up btw, ik had 50 gb Dropbox bij mijn vorige smartphone gekregen.

Als virusscanner gebruik ik zoals ik eerder al eens zei avast, maar ik wil misschien die andere dat hier vermeld werd eens uitproberen. Malwarebytes blijft wel altijd op mijn laptop staan, want beter bestaat bijna niet :) (behalve dat er bij de free version geen real time protection is)
Image

Re: Virussen en andere ongein

48
Tjeefkeuh wrote:
Captain Witwicky wrote:
dropbox, das toch maar vree beperkt?
Een paar GB, en ge hebt de mogelijkheid om meer te unlocken.
Als ge echt een backup wlt van honderden GBs aan data kunt ge nog altijd een NAS kopen (of bouwen).[/quote]

Ge moet al een smartphone hebben of iets doen (voor sommige clouds), das stom.

Wat is een NAS?

Ik heb wel genoeg harde schijven thuis, maar ze zijn van "mijn vader"...
BozeGozerXrd wrote:/quote]Je moet wel opletten bij die clouds. Sommige zoals Google willen maar al te graag ook je cloudbestanden doorlezen en willen je bezit overnemen.

Als je je eigen externe HDD voor backups gebruikt zou de rest van de familie daar toch geen probleem mee kunnen hebben.
Wel als die externe HDDs van mijn vader zijn :p
gamerke1992 wrote:Probeer wel niet te veel offtopic te gaan naar backups daar kan eventueel een nieuw topic over gemaakt worden ;)

Ik gebruik dropbox als back-up btw, ik had 50 gb Dropbox bij mijn vorige smartphone gekregen.

Als virusscanner gebruik ik zoals ik eerder al eens zei avast, maar ik wil misschien die andere dat hier vermeld werd eens uitproberen. Malwarebytes blijft wel altijd op mijn laptop staan, want beter bestaat bijna niet :) (behalve dat er bij de free version geen real time protection is)
Wel, kijk, ziede, 50gig bij je smartphone. Ik ga nu niet ene smartphone kopen. Dat ze het gewoon aanbieden. Heb dat gedaan bij Skydrive van microsoft mail, anders had ik ook minder. Gewoon stom.

Maar ja, dus eventjes weer on-topic-achtig zijn: ik ga hopelijk binnenkort een eigen harde schijf hebben, waar ik mijn data veilig kan houden van virussen (zo lekker on-topic weer), want ik ben niet zo'n grote fan van clouds omdat ik vind dat die data dan niet "thuis" is, veilig bij mij.
Zeurpiet van het jaar 2014
Zeurpiet van het jaar 2016
2de grootste zeurpiet van het jaar 2017
Comment of the Week houder PS EU blog x2

Re: Virussen en andere ongein

51
met0t0 wrote:Avast is de laatste tijd wel nogal opdringerig m.b.t. promoties voor de betalende versie :|
Misschien na dit jaar Avast toch eens kijken voor Baidu.
Ja dat viel mij ook op. Altijd maar zeggen dat ze x aantal fouten zien die de pc vertragen, maar dat je dan moet bijbetalen om dit te fixen. Net zoals ' je bent nu al zo lang bij avast, hier een korting van zoveel%' en alle andere meldingen.
Image

Re: Virussen en andere ongein

52
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Avast is de laatste tijd wel nogal opdringerig m.b.t. promoties voor de betalende versie :|
Misschien na dit jaar Avast toch eens kijken voor Baidu.
Ja dat viel mij ook op. Altijd maar zeggen dat ze x aantal fouten zien die de pc vertragen, maar dat je dan moet bijbetalen om dit te fixen. Net zoals ' je bent nu al zo lang bij avast, hier een korting van zoveel%' en alle andere meldingen.
Over die dingen heb ik het inderdaad :|

Re: Virussen en andere ongein

55
Captain Witwicky wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Captain Witwicky wrote: dropbox, das toch maar vree beperkt?
Een paar GB, en ge hebt de mogelijkheid om meer te unlocken.
Als ge echt een backup wlt van honderden GBs aan data kunt ge nog altijd een NAS kopen (of bouwen).
Ge moet al een smartphone hebben of iets doen (voor sommige clouds), das stom.

Wat is een NAS?

Ik heb wel genoeg harde schijven thuis, maar ze zijn van "mijn vader"...
NAS is Network Attached Storage. Ik bedoel dus een eigen server op uw thuisnetwerkmet enkele harde schijven van een paar TB ofzo. Dan kunt ge al uw films/series/muziek daarop zetten, waardoor ge uw desktop of laptop niet onnodig vult, en ge kunt er overal in huis aan, via kabel of wifi. De kant-en-klare versies zijn normaal eenvoudig in gebruik.

Re: Virussen en andere ongein

56
NAS is Network Attached Storage. Ik bedoel dus een eigen server op uw thuisnetwerkmet enkele harde schijven van een paar TB ofzo. Dan kunt ge al uw films/series/muziek daarop zetten, waardoor ge uw desktop of laptop niet onnodig vult, en ge kunt er overal in huis aan, via kabel of wifi. De kant-en-klare versies zijn normaal eenvoudig in gebruik.
En zelf kunt ge da ook makkelijk maken, gewoon efkes connecten met u router.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image