Re: Apple van Macbook tot Iphone

16
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:Droog
Het woord van de dag. Ik ben de hele dag zo droog geweest dat ik zelfs saharazand kon drinken.
Man wat een weer :D
Ik ben het op dit moment aan het doorspoelen met een Leffe tripel :p

En ontopic: Wat is een hele coole functie van een Macbook? Ik las net bijvoorbeeld dat je je Macbook een naam kan geven en zo van op afstand commando's kan geven.
De ventilator!
Die vind ik niet :( Al overal gezocht. Ik hoor niet eens dat die opstaat :p
Een van de handigste dingen van een mac :p als je hel op je schoot zet schiet je broek tenminste niet in de fik en heb je geen brandwonden zoals nu met m'n pc.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

17
Ik vind Macs juist absoluut niet gebruiksvriendelijk en heel dat besturingssysteem is stijl over functionaliteit. Daarnaast snap ik ook niet goed waarom ze zogezegd beter zijn voor audio en videobewerking. Ik heb mij daar namelijk mee beziggehouden in mijn studies en ik merkte geen verschil. Dat was er misschien tot in de vroege 2000s, maar nu niet meer. Qua bouwkwaliteit van laptops vindt ge wel nauwelijks beter (ook omdat er bijna geen deftige laptops meer gemaakt worden). Over het algemeen zijn Appleproducten zeer degelijk, maar minstens de helft te duur. Bijna al de dwaze benamingen die ze gebruiken om hun beeldschermen enz aan te prijzen zijn trouwens volledig verzonnen en getrademarked door hun marketingteam en betekenen niks.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

18
Een macbook is een mooi product dat relatief goed presteert.
Allemaal leuk en aardig ware het niet zo dat de prijs van deze product veel te hoog ligt.
Maar Apple kan dat, zeker met MacBooks. Naar mijn mening is er nog geen enkele Windows Laptop die de kwaliteit van een macbook kan evenaren.

Ben je opzoek naar een desktop, dan mag een apple computer geeneens in je gedachten opkomen.
Ben je opzoek naar een telefoon, dan zie ik ook geen reden om een overpriced iPhone te kopen.

Voor degenen die een windows alternatief voor de macbook pro zoeken. Dit vindt ik het beste alternatief op het moment:
Image
Razer Blade Stealt (v.a. $999,-)
gamerke1992 wrote:De wereld van Apple is dus volledig nieuw voor mij. alle tips zijn welkom :) Ik ben er zeker van dat er heel wat functionaliteiten zijn die ik nog moet ontdekken.
Ik vind zelf dit programmaatje erg handig: https://www.spectacleapp.com
Dit miste ik enorm als voormalig windows gebruiker.
Tjeefkeuh wrote:Ik vind Macs juist absoluut niet gebruiksvriendelijk en heel dat besturingssysteem is stijl over functionaliteit. Daarnaast snap ik ook niet goed waarom ze zogezegd beter zijn voor audio en videobewerking. Ik heb mij daar namelijk mee beziggehouden in mijn studies en ik merkte geen verschil. Dat was er misschien tot in de vroege 2000s, maar nu niet meer. Qua bouwkwaliteit van laptops vindt ge wel nauwelijks beter (ook omdat er bijna geen deftige laptops meer gemaakt worden). Over het algemeen zijn Appleproducten zeer degelijk, maar minstens de helft te duur. Bijna al de dwaze benamingen die ze gebruiken om hun beeldschermen enz aan te prijzen zijn trouwens volledig verzonnen en getrademarked door hun marketingteam en betekenen niks.
De gebruiksvriendelijkheid merkte ik direct, gelijk niet meer zo'n stomme "upgrade naar windows 10" popup elke keer wanneer ik mijn computer opstartte! :lol: Maar serieus, het verschilt natuurlijk vrijwel niks met windows.

Voor audio en videobewerking zijn ze niet beter. Dat was inderdaad vroeger (10 jaar terug) wel zo, en die gedachte is er blijkbaar in blijven zitten.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

19
FGras wrote:Een macbook is een mooi product dat relatief goed presteert.
Allemaal leuk en aardig ware het niet zo dat de prijs van deze product veel te hoog ligt.
Maar Apple kan dat, zeker met MacBooks. Naar mijn mening is er nog geen enkele Windows Laptop die de kwaliteit van een macbook kan evenaren.
mss niet.
Maar er bestaat nu eenmaal geen windows laptop. De laptops zijn van andere fabrikanten met windows op.

FGras wrote:De gebruiksvriendelijkheid merkte ik direct, gelijk niet meer zo'n stomme "upgrade naar windows 10" popup elke keer wanneer ik mijn computer opstartte! :lol: Maar serieus, het verschilt natuurlijk vrijwel niks met windows.
Dat denk ik er ook van. Buiten de compatibiliteit natuurlijk. Alhoewel eender welke serieuze programmeur tegenwoordig een MAC versie ook maakt.
Nontheless M$ bashing is makkelijk.
Moest MAC groter zijn dan M$ dan hadden de 'kenners' allemaal een windows pc/laptop en bashte ze op MAC...
FGras wrote:Voor audio en videobewerking zijn ze niet beter. Dat was inderdaad vroeger (10 jaar terug) wel zo, en die gedachte is er blijkbaar in blijven zitten.
Ik denk nog zo.
Maarja
Ik ben dan ook oud en versleten :D
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

20
ShAmPi wrote:
FGras wrote:Een macbook is een mooi product dat relatief goed presteert.
Allemaal leuk en aardig ware het niet zo dat de prijs van deze product veel te hoog ligt.
Maar Apple kan dat, zeker met MacBooks. Naar mijn mening is er nog geen enkele Windows Laptop die de kwaliteit van een macbook kan evenaren.
mss niet.
Maar er bestaat nu eenmaal geen windows laptop. De laptops zijn van andere fabrikanten met windows op.
Hoho, er is ook nog de Surface lijn!
Prachtige apparaten, en zeker de Surface Pro 4 zou ik eerder kopen dan een macbook air.
De Surface Book zou als concurrent moeten dienen tegen de Macbook pro, helaas is dit nog de 1st gen en zitten er nog veel bugs in.
Ook is het prijskaartje zelfs iets hoger dan een Macbook Pro! :O
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

21
FGras wrote: Hoho, er is ook nog de Surface lijn!
Prachtige apparaten, en zeker de Surface Pro 4 zou ik eerder kopen dan een macbook air.
De Surface Book zou als concurrent moeten dienen tegen de Macbook pro, helaas is dit nog de 1st gen en zitten er nog veel bugs in.
Ook is het prijskaartje zelfs iets hoger dan een Macbook Pro! :O
Image
Wat was hun redenering wel? Ze kopen gegarandeerd de duurste?

Re: Apple van Macbook tot Iphone

23
FGras wrote:
ShAmPi wrote:
FGras wrote:Een macbook is een mooi product dat relatief goed presteert.
Allemaal leuk en aardig ware het niet zo dat de prijs van deze product veel te hoog ligt.
Maar Apple kan dat, zeker met MacBooks. Naar mijn mening is er nog geen enkele Windows Laptop die de kwaliteit van een macbook kan evenaren.
mss niet.
Maar er bestaat nu eenmaal geen windows laptop. De laptops zijn van andere fabrikanten met windows op.
Hoho, er is ook nog de Surface lijn!
Prachtige apparaten, en zeker de Surface Pro 4 zou ik eerder kopen dan een macbook air.
De Surface Book zou als concurrent moeten dienen tegen de Macbook pro, helaas is dit nog de 1st gen en zitten er nog veel bugs in.
Ook is het prijskaartje zelfs iets hoger dan een Macbook Pro! :O
Image
Oh!
Nice
Wist ik zelfs niet :D
Ik heb mijn laptops en desktops via het werk.
Gratis en voor niets.
Het zijn geen gamelaptops/desktops (ik game toch niet op pc) maar net daardoor ben ik echt niet meer mee met de huidige hardware.
Ongeloofelijk hoe snel het gaat tegenwoordig...
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

24
FGras wrote:Een macbook is een mooi product dat relatief goed presteert.
Allemaal leuk en aardig ware het niet zo dat de prijs van deze product veel te hoog ligt.
Maar Apple kan dat, zeker met MacBooks. Naar mijn mening is er nog geen enkele Windows Laptop die de kwaliteit van een macbook kan evenaren.

Ben je opzoek naar een desktop, dan mag een apple computer geeneens in je gedachten opkomen.
Ben je opzoek naar een telefoon, dan zie ik ook geen reden om een overpriced iPhone te kopen.

Voor degenen die een windows alternatief voor de macbook pro zoeken. Dit vindt ik het beste alternatief op het moment:
Image
Razer Blade Stealt (v.a. $999,-)
gamerke1992 wrote:De wereld van Apple is dus volledig nieuw voor mij. alle tips zijn welkom :) Ik ben er zeker van dat er heel wat functionaliteiten zijn die ik nog moet ontdekken.
Ik vind zelf dit programmaatje erg handig: https://www.spectacleapp.com
Dit miste ik enorm als voormalig windows gebruiker.
Tjeefkeuh wrote:Ik vind Macs juist absoluut niet gebruiksvriendelijk en heel dat besturingssysteem is stijl over functionaliteit. Daarnaast snap ik ook niet goed waarom ze zogezegd beter zijn voor audio en videobewerking. Ik heb mij daar namelijk mee beziggehouden in mijn studies en ik merkte geen verschil. Dat was er misschien tot in de vroege 2000s, maar nu niet meer. Qua bouwkwaliteit van laptops vindt ge wel nauwelijks beter (ook omdat er bijna geen deftige laptops meer gemaakt worden). Over het algemeen zijn Appleproducten zeer degelijk, maar minstens de helft te duur. Bijna al de dwaze benamingen die ze gebruiken om hun beeldschermen enz aan te prijzen zijn trouwens volledig verzonnen en getrademarked door hun marketingteam en betekenen niks.
De gebruiksvriendelijkheid merkte ik direct, gelijk niet meer zo'n stomme "upgrade naar windows 10" popup elke keer wanneer ik mijn computer opstartte! :lol: Maar serieus, het verschilt natuurlijk vrijwel niks met windows.

Voor audio en videobewerking zijn ze niet beter. Dat was inderdaad vroeger (10 jaar terug) wel zo, en die gedachte is er blijkbaar in blijven zitten.
De desktops zijn minstens zo goed als de laptops. Snap daarom niet goed dat je zegt dat je er zelfs helemaal niet aan zou mogen denken. Bij m'n vader heb ik sinds m'n geboort eerst en vooral de Powermac leren kennen, wat een fantastisch ding toen, en dan hebben we in 2011 een iMac 27' gekocht. Niets van problemen mee gehad en het blijft een fantastisch ding. Daarnaast gebruik ik bij m'n ma haar Mac Mini, en voor zo'n klein ding te zijn is het echt nog wel best goed. Enkel de RAM hebben we van 2 naar 8GB geupgraded maar dat koste ons maar 50 euro dus valt best mee. Van de iPhone heb je dan wel weer groot gelijk. Al valt die SE nog mee van prijs en is hij best goede kwaliteit, kan hij zeker niet op tegen de Galaxy S7.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

25
Ik heb ondertussen al mijn bestanden overgezet en al veel zitten uittesten. Ik ben echt heeeel tevreden voor dag 2 :p Ik ben het besturingssysteem al gewoon aan het worden. Vooral de mousepad vind ik zalig om mee te werken. Elke klik is linker muisknop en met twee vingers klikken is rechtermuisknop. Ik moet dus nooit meer mijn vingers verleggen (lazy me). En eigenlijk klikt het niet echt, de klik wordt gesimuleerd door een trillingsmechanisme. Want als ik de mac uitzet valt het klikgeluid volledig weg.

Verder is de batterijduur zalig, na een hele dag nog 80% over. En hij start zo snel op. In 1 seconde is hij uit slaapstand. Andere programma's starten ook onmiddelijk op. Zo zullen er ook wel windows laptops zijn, maar nu besef ik pas hoe traag mijn sony vaio was.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

26
Tjeefkeuh wrote: Wat was hun redenering wel? Ze kopen gegarandeerd de duurste?
Tja, de specificaties zijn iets beter. En het is een tablet en laptop. En je krijgt er een stylus bij. En optioneel een grafische processor. Het is in theorie dan ook wel wat beter dan een macbook. Microsoft geeft zelf aan dat ze de fabrikanten niet in de weg willen zitten en dit product voornamelijk als voorbeeldproduct willen inzetten.
ShAmPi wrote: Oh!
Nice
Wist ik zelfs niet :D
Ik heb mijn laptops en desktops via het werk.
Gratis en voor niets.
Het zijn geen gamelaptops/desktops (ik game toch niet op pc) maar net daardoor ben ik echt niet meer mee met de huidige hardware.
Ongeloofelijk hoe snel het gaat tegenwoordig...
Dat klinkt als de ideale situatie.
dividedx11 wrote: De desktops zijn minstens zo goed als de laptops. Snap daarom niet goed dat je zegt dat je er zelfs helemaal niet aan zou mogen denken. Bij m'n vader heb ik sinds m'n geboort eerst en vooral de Powermac leren kennen, wat een fantastisch ding toen, en dan hebben we in 2011 een iMac 27' gekocht. Niets van problemen mee gehad en het blijft een fantastisch ding. Daarnaast gebruik ik bij m'n ma haar Mac Mini, en voor zo'n klein ding te zijn is het echt nog wel best goed. Enkel de RAM hebben we van 2 naar 8GB geupgraded maar dat koste ons maar 50 euro dus valt best mee. Van de iPhone heb je dan wel weer groot gelijk. Al valt die SE nog mee van prijs en is hij best goede kwaliteit, kan hij zeker niet op tegen de Galaxy S7.
De Apple desktops vergelijk ik ook niet met Apple laptops, maar met Windows desktops. Tuurlijk, een iMac is een mooi, simpel all in 1 apparaat. Maar qua kosten en prestaties kan het niet op tegen een standaard PC kast onder je bureau. Voor de prijs van een matige iMac kan je ook een Windows desktop kopen met de nieuwste hardware.

Mijn waardering voor Apple ligt enkel nog op het gebied van laptops en software. :P
gamerke1992 wrote:Verder is de batterijduur zalig, na een hele dag nog 80% over. En hij start zo snel op. In 1 seconde is hij uit slaapstand. Andere programma's starten ook onmiddelijk op. Zo zullen er ook wel windows laptops zijn, maar nu besef ik pas hoe traag mijn sony vaio was.
Denk er om, slaapstand is niet hetzelfde als de laptop uitzetten! (apple icoon linksboven > shutdown). Mocht je laptop op den duur traag worden, dan is het verstandig om hem eens helemaal uit te zetten. In slaapstand sluit hij namelijk geen programma's af. Qua stroomverbruik maakt het niet veel uit, Apple producten zijn erg energiezuinig in slaapstand.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

27
FGras wrote:
gamerke1992 wrote:Verder is de batterijduur zalig, na een hele dag nog 80% over. En hij start zo snel op. In 1 seconde is hij uit slaapstand. Andere programma's starten ook onmiddelijk op. Zo zullen er ook wel windows laptops zijn, maar nu besef ik pas hoe traag mijn sony vaio was.
Denk er om, slaapstand is niet hetzelfde als de laptop uitzetten! (apple icoon linksboven > shutdown). Mocht je laptop op den duur traag worden, dan is het verstandig om hem eens helemaal uit te zetten. In slaapstand sluit hij namelijk geen programma's af. Qua stroomverbruik maakt het niet veel uit, Apple producten zijn erg energiezuinig in slaapstand.

Ik denk dat hem wekelijks in het weekend eens helemaal ga uitzetten. Zo deed ik het bij mijn sony vaio ook. Maar toch had mijn sony vaio een minuutje of 2-3 nodig voor hij werkbaar was. Na afsluiten was dat makkelijk 5 minuten :p Op dat vlak is dit dus een verademing.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

29
ShAmPi wrote:Of je hebt nu ssd en vroeger niet? :D
Ja inderdaad, dat zal het zijn
Image
Alleen jammer dat de ssd zo weinig geheugen heeft. Als er iemand een goeie externe hdd met USB 3.0 kent mag die het altijd laten weten. Ik wil daar mijn films enzo opzetten om dan via de externe hdd te kunnen streamen. Ik vermoed dat USB 3.0 daar wel snel genoeg voor is? En desnoods zet ik die film dan altijd even op mijn Macbook, wat sowieso sneller is met 3.0

Ik heb ook al gedacht aan een externe ssd, maar dat zal te duur zijn.

Een 3de optie is om een SD kaart te kopen met zo groot mogelijk geheugen, maar dat zal veel kost in vergelijking met het geheugen dat je krijgt denk ik.
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

30
Wij gebruiken hier op het werk 2TB seagates USB 3.0 en ben daar wel content van.
Heb zelfs zo eentje gedemonteerd en in PS4 gestampt.

We hebben ook Samsungs van 2TB en die zijn ook goed :D

Een externe SSD hebben we ook (in zekere zin)
We hebben een hoop SSD's en ik heb zo eentje in behuizing van de seagate gestoken :D
Wel 'maar' 500 GB ons ssd's
Image