Re: Het vragentopic: technisch

436
ShAmPi wrote:NordVPN is de bekenste en wel een goede voor de gewone gebruiker.

Maar bij netflix kan en mag je gewoon je land veranderen hoor. Gewoon instellingen in de app en hopla.
Ja dat mag zeker, maar ze kijken echt waar je ip zich bevind. Als ik bv in Portugal was, had ik een ander aanbod.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

437
Nog een nieuwe vraag. Ik heb 2 access points van telenet om het signaal van mijn modem/router uit te breiden naar de verschillende verdiepingen. Deze access points zijn verbonden via een kabel in de muur die in rechtstreeks contact staat met de modem (dus niet via een stopcontact zoals ook kan).

De access point in mijn mancave werkt goed. Die uit de woonkamer daarentegen valt wekelijks wel eens zonder internetverbinding (wel een sterk signaal, maar geen verbinding). Andere momenten zakt onze snelheid tot 20-30 mbps. Dit terwijl ik op goede momenten 80 mbps haal.

Ik heb al contact opgenomen met telenet om dit aan te kaarten en een oplossing te vragen. Maar ik kwam met iemand in verbinding die er nog minder van leek te kennen dan ikzelf. Het gesprek is letterlijk zo gegaan:

IK: *Ik leg mijn probleem uit...*
Telenet man: Oei, daar kan je niets tegen doen
IK: Ook niet het resetten van deze access point of in stellen op andere frequentie of kanaal?
Telenet Man: Ahja dat kan je proberen, dat kan werken
IK: Daarnet zei je dat je er niets tegen kon doen?
Telenet man: je kan het proberen. Toedels!
---EINDE---

Iemand een idee wat ik kan doen? Dit lijkt mij puur een software/instelling probleem, niet?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

438
Wij hebben iets soortgelijks voorgehad met zo'n Access Point van Telenet. Soms werkte het, soms niet. Bij momenten was er wel internet, maar niet via Access Point. Uiteindelijk was het bij ons iets heel stoms: als de kabel vertrekt vanuit poort 1 van de router/modem van Telenet, dan komt het signaal er zelden goed door. We hebben het in een andere poort gestoken en nu (toch even) geen problemen meer. Hopelijk blijft dat werken!

Dus ja, geen idee of ge daar iets aan hebt, maar da's de stomme situatie die wij hadden :P

Re: Het vragentopic: technisch

439
met0t0 wrote:Wij hebben iets soortgelijks voorgehad met zo'n Access Point van Telenet. Soms werkte het, soms niet. Bij momenten was er wel internet, maar niet via Access Point. Uiteindelijk was het bij ons iets heel stoms: als de kabel vertrekt vanuit poort 1 van de router/modem van Telenet, dan komt het signaal er zelden goed door. We hebben het in een andere poort gestoken en nu (toch even) geen problemen meer. Hopelijk blijft dat werken!

Dus ja, geen idee of ge daar iets aan hebt, maar da's de stomme situatie die wij hadden :P
Dat kan ik wel eens bekijken, bedankt. Ik edit als ik merk dat dit een optie is en het probleem oplost.

Edit: Het zit zeker niet in de eerste poort. Alle poorten zijn ook in gebruik. Ik heb nog eens een mail verzonden aan telenet met de vraag of we kunnen upgraden naar speed boost 400, aangezien we al Fiber 200 hebben. Ik moet dan wel eerst een nieuwe modem krijgen van hun, ben benieuwd of ze dit gaan 'willen' doen zonder iets aan te rekenen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

440
Tjah, het was ook zo'n klein probeersel, het heeft ook lang geduurd voor we dat probleem bij ons opgelost hadden :P
Hopelijk vindt ge toch snel de oplossing, desnoods de toestellen zelf laten vervangen inderdaad. Ze zijn toch niet aangekocht, louter in 'huur'.

Re: Het vragentopic: technisch

441
Via fiber (glasvezel) zou ook het uploaden veel sneller moeten kunnen kunnen en wel gelijk aan de downloadsnelheid. Overigens ben ik geen voorstander van een gecombineerde modem/router. Helaas kan dat bij Telenet blijkbaar niet anders. Lees hiervoor dit artikel eens: https://androidworld.be/review/telenet-speedboost-400/

Dan hebben ze dat bij Caiway toch beter geregeld. Naast hun standaard modem gaat hier verder alles gewoon via een eigen router. Snelheden en beveiligingen kun je naar eigen believen instellen.
Momenteel beschik ik over een 350 Mbit/s abonnement en ik zou kunnen gaan naar 600 Mbit/s maar zie hier het nut niet van in.

Image


Dit zijn bedrade resultaten. Gebruik ik wifi dan zijn de cijfers gemiddeld 200/200 en eerlijk gezegd zie ik op mijn laptop dan eigenlijk geen verschil met surfen of uploaden. Vandaar dat een upgrade naar 600 me niet erg zinvol lijkt. Alles gaat al waanzinnig snel. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

442
Sora_Lizard wrote:Via fiber (glasvezel) zou ook het uploaden veel sneller moeten kunnen kunnen en wel gelijk aan de downloadsnelheid. Overigens ben ik geen voorstander van een gecombineerde modem/router. Helaas kan dat bij Telenet blijkbaar niet anders. Lees hiervoor dit artikel eens: https://androidworld.be/review/telenet-speedboost-400/

Dan hebben ze dat bij Caiway toch beter geregeld. Naast hun standaard modem gaat hier verder alles gewoon via een eigen router. Snelheden en beveiligingen kun je naar eigen believen instellen.
Momenteel beschik ik over een 350 Mbit/s abonnement en ik zou kunnen gaan naar 600 Mbit/s maar zie hier het nut niet van in.

Image


Dit zijn bedrade resultaten. Gebruik ik wifi dan zijn de cijfers gemiddeld 200/200 en eerlijk gezegd zie ik op mijn laptop dan eigenlijk geen verschil met surfen of uploaden. Vandaar dat een upgrade naar 600 me niet erg zinvol lijkt. Alles gaat al waanzinnig snel. :D
Wauw dat zijn pas snelheden :dizzy: dan is mijn schamele 60 mbps die ik geregeld maar haal echt slecht. En daar betaal ik dan 55 euro per maand voor...

Ik ga mij toch nog eens extra verdiepen en ook bedraad de snelheid eens testen.

Wel ben ik aangesloten op een VPN. maar zo een grote impact mag dat ook niet hebben. Ik zal voor de zekerheid ook eens zonder VPN de test doen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

443
Waarde landgenoten.

Ne maat van mij gaat een brasserie met minigolf, gocarts, etc... openen.
En vroeg aan me of ik een website voor hem kan maken.

Aangezien ik dat eigenlijk al lang niet meer doe ben ik beetje verloren in die wereld.
De bedoeling is dat het een betaalde host zal zijn.

Maar om eerst te tonen wat ik kan en wat hij wil zou ik graag ergens een host vinden waar je gratis relatief uitgebreid wordpress kan testen.
Iemand enige suggesties?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

444
hoort misschien hier niet thuis maar ik zit met het volgende, ik had vroeger zoals de meeste lui hier een account op psnprofiles.com. Ik heb die een tijd terug gewist en zou hem nu opnieuw willen activeren. Maar dat lukt me niet. Ik krijg de melding dat er een aanvraag was tot verwijdering en kan niet verder. Iemand een idee ? Het heeft wellicht ook niks met mijn recente naamverandering te maken ?

Re: Het vragentopic: technisch

445
Ik kan je ook niet vinden, niet onder je oude naam en niet onder je nieuwe naam.
This user was requested to be removed and cannot be tracked
Ik denk dat iedereen naast de naam nog een bijzonder ID heeft op PSN, onafhankelijk van de naam.

Kun je je niet opnieuw registreren?

Wellicht handig om hier eens te lezen: https://forum.psnprofiles.com/topic/734 ... s-account/

en dit: https://forum.psnprofiles.com/topic/773 ... nd-rename/
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

446
PSN heeft geen apart ID afzonderlijk van de naam, dat is de hoofdreden dat de naamsverandering zo lang op zich heeft laten wachten en dat veranderen van naam ervoor kan zorgen dat je (vooral op PS3) al je statistieken kwijt raakt in bv online games. Je PSN-id was ook het unieke id voor het account ipv dat ze daar nog een apart accountID voor hadden. Gevolg is dat alle services ook op die naam aan elkaar gekoppeld waren en dan kan je die niet zomaar aanpassen, alles kan dan instorten en daar hebben ze nu een poging gedaan om dat aan te passen. Naar mijn mening kon dat wel beter dan dat.

PSNP is bij de aanpassingen voor de naamsveranderingen dit aparte geval vergeten te testen en weet ondertussen ook al dat het niet werkt. De kans is groot dat daar wel een fix voor komt. En anders moet je contact met ze opnemen. Hiervoor kan je een mail sturen naar contact@psnprofiles.com
Image

Re: Het vragentopic: technisch

447
Kolm wrote:PSN heeft geen apart ID afzonderlijk van de naam, dat is de hoofdreden dat de naamsverandering zo lang op zich heeft laten wachten en dat veranderen van naam ervoor kan zorgen dat je (vooral op PS3) al je statistieken kwijt raakt in bv online games. Je PSN-id was ook het unieke id voor het account ipv dat ze daar nog een apart accountID voor hadden. Gevolg is dat alle services ook op die naam aan elkaar gekoppeld waren en dan kan je die niet zomaar aanpassen, alles kan dan instorten en daar hebben ze nu een poging gedaan om dat aan te passen. Naar mijn mening kon dat wel beter dan dat.

PSNP is bij de aanpassingen voor de naamsveranderingen dit aparte geval vergeten te testen en weet ondertussen ook al dat het niet werkt. De kans is groot dat daar wel een fix voor komt. En anders moet je contact met ze opnemen. Hiervoor kan je een mail sturen naar contact@psnprofiles.com
Nu ik je uitleg lees vind ik het wel straf dat zo een groot bedrijf als Sony hier niet beter over heeft nagedacht.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

448
Tjsa... les 1 in databases zou ik zeggen. Ze hadden er blijkbaar nooit over nagedacht dat de PSN-naam zou veranderen, terwijl je dat mijn inziens van ver kon zien aankomen. Je gaat een persoon in een database ook niet op zijn naam identiek maken (is ook nagenoeg onmogelijk) maar een apart kolommetje met een uniek id maken. Aan de andere kant, met wat ik de afgelopen jaren al gezien heb in IT verbaast het me helemaal niets meer.
Image