Re: Apple van Macbook tot Iphone

47
gamerke1992 wrote:Ik kwam net tot de ontdekking dat mijn MacBook geen programma heeft zoals Paint bij Windows. Kent iemand een goed alternatief?
Photoshop, illustrator, ... Daarnaast kan je in preview ook heel wat standaard dingen doen.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

49
dividedx11 wrote:
gamerke1992 wrote:Ik kwam net tot de ontdekking dat mijn MacBook geen programma heeft zoals Paint bij Windows. Kent iemand een goed alternatief?
Photoshop, illustrator, ... Daarnaast kan je in preview ook heel wat standaard dingen doen.
Illustrator ken ik niet, daar ga ik morgen eens naar kijken. En ik wist niet dat ik in preview dingen kon aanpassen.

Photoshop is een beetje te duur, dat ga ik er niet aan geven :p
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

51
gamerke1992 wrote:
Illustrator ken ik niet, daar ga ik morgen eens naar kijken. En ik wist niet dat ik in preview dingen kon aanpassen.

Photoshop is een beetje te duur, dat ga ik er niet aan geven :p
Photoshop is pixel based, Illustrator vector based. Ze zitten in dezelfde suite en de namen zeggen het zelf al waarvoor ze meest geschikt zijn.
Om snel iets miniems aan te passen aan een afbeelding zijn ze nogal overkill.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

52
gamerke1992 wrote:Ik kwam net tot de ontdekking dat mijn MacBook geen programma heeft zoals Paint bij Windows. Kent iemand een goed alternatief?
Kijk in de App Store op je Macbook onder de categorie: Graphic & Design apps.
Daar staan veel verschillende apps waarmee je kan tekenen, ook gratis paint lookalikes.

Wanneer je een afbeelding in preview opent heb je ook verschillende "paint" mogelijkheden wanneer je op deze knop drukt:
Image
Wat zijn de meningen hier btw over de nieuwe Macbook?


Ik ben zelf wel blij dat ik de "oude" heb.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

55
gamerke1992 wrote:Ik heb paar dagen geleden de nieuwe sierra OS update geïnstalleerd. Nu is er ook siri op macbook :D
Ik zie hier het voordeel nog niet echt van in... :p
Ik ben wel blij dat de nieuwe Macbook vrijwel niks krachtiger is dan het oudere model. Dat houd in dat nieuwere OS versies ook gewoon lekker blijven draaien op mijn Macbook.

Re: Apple van Macbook tot Iphone

56
Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

57
dividedx11 wrote:Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Sowieso kijken of ge hem met de studentenkorting kunt kopen. Zal ook wel werken in het middelbaar zeker. Dan hebt ge toch 10% korting. Het blijft dan nog altijd veel geld, maar ja korting is altijd welkom. :P
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

58
Maxidomino wrote:
dividedx11 wrote:Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Sowieso kijken of ge hem met de studentenkorting kunt kopen. Zal ook wel werken in het middelbaar zeker. Dan hebt ge toch 10% korting. Het blijft dan nog altijd veel geld, maar ja korting is altijd welkom. :P
En bij easy-m kregen studenten toen ik het kocht er gratis windows office bij ;) (ik kreeg dat via mijn werk, omdat deze aangesloten zijn bij de samenaankoop van KULeuven).
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

59
Maxidomino wrote:
dividedx11 wrote:Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Sowieso kijken of ge hem met de studentenkorting kunt kopen. Zal ook wel werken in het middelbaar zeker. Dan hebt ge toch 10% korting. Het blijft dan nog altijd veel geld, maar ja korting is altijd welkom. :P
Al bekeken, enkel voor hogere school... (Dacht ik toch?)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Apple van Macbook tot Iphone

60
dividedx11 wrote:
Maxidomino wrote:
dividedx11 wrote:Denk dat ik toch maar de vorige macbook pro ga kopen ipv de nieuwe. Het is schandalig dat de nieuwe 1800 dollar kost maar wel 2000 euro. Dan ga ik toch voor de vorige van 1450, want die 550 euro is toch nog een redelijk verschil...
Sowieso kijken of ge hem met de studentenkorting kunt kopen. Zal ook wel werken in het middelbaar zeker. Dan hebt ge toch 10% korting. Het blijft dan nog altijd veel geld, maar ja korting is altijd welkom. :P
Al bekeken, enkel voor hogere school... (Dacht ik toch?)
Dat denk ik niet hoor. Al zeker niet als je het via Apple zelf besteld
Image