Re: Het vragentopic: technisch

571
Chrome 83 is sinds 19 mei 2020 uit.

Dit probleem heeft met iets anders te maken. Ik zie dat het certificaat vanaf 6 mei 2020 geldig is en dus ergens op of na die datum is vervangen. Dat komt ook overeen met de paar weken dat jij er last van hebt. Het heeft ook iets te maken met de encryption en cipher suites waarvoor dat certificaat ook wordt gebruikt. Om 1 of andere reden gaat Chrome stuk op de cipher suites waarmee de server wil communiceren maar die Chrome onveilig vindt en dus blokkeert.

Ik zoek nog even verder of ik nog wat kan vinden.

Edit:
SSLLabs bevestigt wat ik al dacht: Server negotiated HTTP/2 with blacklisted suite.
Echter zou het voor de nieuwe 80+ versies van Chrome wel moeten werken. En dat doet het bij Sora en bij mij wel.
Dus mogelijk is er nog ergens een Chrome setting die daar invloed op heeft.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

573
Je zou ook voor de zekerheid nog is opnieuw kunnen controleren of er een update is.
Klik bovenaan rechts op de drie puntjes > Help > About Google Chrome.
Bij mij gaat hij daar automatisch op nieuwe updates zoeken en indien die er zijn ook installeren. Na afloop is dan wel een herstart van Chrome nodig.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

574
Beide opties geprobeerd (en nu maar even de wachtwoorden achterhalen :P ) maar beiden opties werken niet.
Ik heb ook contact gehad met de site en hun hebben het ook geprobeerd op meerdere pc's en telefoons en dat werkt allemaal dus het moet iets in mijn instellingen zitten.

Ik ga wel even adblocker verwijderen, dat is de enige extensie wat ik gebruik. Kijken of dat verschil maakt


EDIT:
En nu kan ik ook niet meer allyourgames.nl. Dat kon ik van het weekend nog wel :?
(zelfde foutmelding)
Ik denk dat ik geen games maar mag kopen :angry: :lol:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

576
Allyourgames kan ik nu weer op komen. Heb niets verandert, misschien was dat een tijdelijk probleempje met de site zelf
Ik las wel dat je in Chrome htt2?? uit moest zetten maar geen idee hoe dat moet. er staat bij dat je chrome moet starten met een bepaalde optie maar dat lukt ook niet
Image

Re: Het vragentopic: technisch

577
Dat zijn opties waar je in chrome eigenlijk niet hoort aan te komen, de default moet voldoende zijn.
Want het uitzetten van HTTP/2 is eigenlijk een downgrade van je security en ik zie dat de requests bij mij gewoon HTTP/2 zijn en werken.

Je zou nog een keer naar chrome://flags/ in je browser kunnen gaan en daar 'reset all to default' kunnen doen. Vervolgens alles wat chrome is volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Eventueel zelfs hele PC opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurt.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

578
Kolm wrote:Dat zijn opties waar je in chrome eigenlijk niet hoort aan te komen, de default moet voldoende zijn.
Want het uitzetten van HTTP/2 is eigenlijk een downgrade van je security en ik zie dat de requests bij mij gewoon HTTP/2 zijn en werken.

Je zou nog een keer naar chrome://flags/ in je browser kunnen gaan en daar 'reset all to default' kunnen doen. Vervolgens alles wat chrome is volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Eventueel zelfs hele PC opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurt.
Raak je daar gegevens kwijt of zijn het echt alleen maar instellingen? Het is namelijk wel een flinke lijst wat je dan reset
Image

Re: Het vragentopic: technisch

579
Marty wrote:
Kolm wrote:Dat zijn opties waar je in chrome eigenlijk niet hoort aan te komen, de default moet voldoende zijn.
Want het uitzetten van HTTP/2 is eigenlijk een downgrade van je security en ik zie dat de requests bij mij gewoon HTTP/2 zijn en werken.

Je zou nog een keer naar chrome://flags/ in je browser kunnen gaan en daar 'reset all to default' kunnen doen. Vervolgens alles wat chrome is volledig afsluiten en opnieuw opstarten. Eventueel zelfs hele PC opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurt.
Raak je daar gegevens kwijt of zijn het echt alleen maar instellingen? Het is namelijk wel een flinke lijst wat je dan reset
Onder chrome://flags zijn het alleen maar instellingen die je reset.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

581
Feit is dat ze een B-rank krijgen op SSLlabs en dat hij daar duidelijk aangeeft dat ze voor HTTP2 slechte cypher suites gebruiken die bepaalde browsers echt blokkeren. Dat is ook de foutmelding die je krijgt.
Wat ik alleen niet snap is dat het in heel veel versies van chrome gewoon werkt en die van jou dan net niet.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

583
Dus sinds deze week 'eindelijk' internet. Heb het Telenet Yugo S pakket genomen. De klantendienst kent me ondertussen ook al :P Blijf ze lastigvallen tot alles in orde is. Het center kon me niet helpen want moest alles online aanvragen als ik van promoties gebruik wou maken. Dus online besteld en installatie was gepland en werd na bevestiging éénzijdig met twee weken uitgesteld dus heb er uiteindelijk een maand op moeten wachten. Technische problemen was de uitleg. Via Messenger, Whatsapp blijven sturen of sneller niet kon. Eergisteren na installatie toen technicus vertrok die me bij niks heeft geholpen want hij zei dat alles zichzelf uitwijst en ik met vragen gwn moest bellen naar de klantendienst kon ik dus aan de slag.

Was wel onder de indruk van de snelheid dit heb ik nog nooit gehad. Op PS4 zie ik 115mb dl en 5mb ul. (Voor jullie Hollanders is dit mss nog heel traag maar BE staat hierop gwn achter) Dus dat was goed, maar mijn SIM was tot gisteren nog steeds inactief. Dus via messenger geregeld en dan maar via een contract aangevraagd ipv online want heb nooit een activeringslink gehad nadat de installateur vertrok zoals er stond in de instructies. Nu is dit vandaag toch ineens in orde gekomen en is mijn vorige provider opgezegd. Was zelfs opnieuw naar het Center gegaan om dat document te laten printen want heb geen printer dus kon ik ook niet ondertekenen. Gelukkig deden ze dat, maar dat was ook alles ze wilden het niet inscannen of zelf versturen en stuurde me weg. Heb dan maar gwn een foto genomen en via messenger doorgestuurd en dat was alle chance goed.

Daarnaast staat dit zelfde pakket nu aan €63/mnd een jaar lang in promotie ipv €79. Dus ik bel naar klantendienst en leg uit dat ik me bedrogen voel aangezien ik een maand heb moeten wachten en nu net sinds juni die promo er is en dat ik dan beter gewacht had of opnieuw zou opzeggen en niet heb gekozen voor het goedkopere nestverlater pakket. Ik zeg dat ik de kleine lettertjes heb gelezen en ik aanspraak maak op een wijziging van dezelfde diensten binnen de maand. Heb meer dan een half uur aan de lijn gehangen want de operator zei me dat ze het ging navragen. Opeens verbinding verbroken. Bel onmiddellijk terug en zeg wie ik aan de lijn had. Ah u bent die meneer oké ja we weten wat je probleem is. Ik gaf niet op en bleef aan de lijn hangen totdat iemand mij een antwoord gaf. Even later zei ik dat ik de manager wou spreken waarop de dame zegt dat ze een klachtenformulier zou invullen. Ik zei dat ik niet perré een klacht had, maar gwn een vraag (of eis als je het zo bekijkt :P ) tot aanpassing van mijn aanrekening. Plots zegt zei dat het oké is en dat ik dus geniet van die promo en dat ik de activeringskost van €50 ook niet moet betalen want ik zei dat de aansluiting was aanwezig en de technicus niks heeft moeten doen daarvoor. Had al wel een coax gekocht bij VDB dus deze heb ik gwn terugbetaald gekregen in de winkel als je die binnen de maand terugbrengt. Zeer tevreden van die winkel.

Heb ze dus uiteindelijk bedankt, maar ik weet ook wel dat ze profiteren van mensen die zelf inhaken/opgeven of niks zeggen en zo dus de volle pot betalen. Ipv €30 korting 3mnd aan €10, heb ik nu €192 gekregen. Dit is wel telefonisch dus heb er geen schriftelijk bewijs van dus valt nog af te wachten wnr ik mijn eerste aanrekening krijg en de klantendienst dus te vertrouwen is en ze zich aan hun beloftes houden. :relief: :lol:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

585
Gamefreak wrote:ik ga misschien een Google Chromecast kopen, voor Stadia dan. Ik twijfel nog. Ik heb deze op het oog. Iemand die me kan bevestigen dat deze geschikt is ervoor ? Bij Coolblue aan de hulpdesk blijft het dezer dagen oorverdovend stil.

https://www.coolblue.be/nl/product/7432 ... ultra.html

Je hebt maar 2 keuzes. De laatste generatie chromecast die 1080p full HD aankan. Of de ultra die 4K kan streamen. Dus indien je een 4K tv hebt is de ultra de beste keuze.
Image