Re: Het vragentopic: technisch

586
Daar ben ik weer. snel een vraag. Ik gebruik altijd addblocker en heb die nu een tijdje verwijdert, maar nog steeds zie ik geen advertenties.
Heeft deze site advertenties? Ik heb ze namelijk nog nooit gezien. Zo ja dan heb ik iets anders op mijn pc wat advertentie blokkeerd maar ik kan maar niet vinden wat dat is
Image

Re: Het vragentopic: technisch

588
gamerke1992 wrote:
Gamefreak wrote:ik ga misschien een Google Chromecast kopen, voor Stadia dan. Ik twijfel nog. Ik heb deze op het oog. Iemand die me kan bevestigen dat deze geschikt is ervoor ? Bij Coolblue aan de hulpdesk blijft het dezer dagen oorverdovend stil.

https://www.coolblue.be/nl/product/7432 ... ultra.html

Je hebt maar 2 keuzes. De laatste generatie chromecast die 1080p full HD aankan. Of de ultra die 4K kan streamen. Dus indien je een 4K tv hebt is de ultra de beste keuze.
Idd heb de gewone allereerste versie. Ben ook van plan die 4K aan te schaffen, maar vind €80 wat duur. 2e hands moeilijk te vinden.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Het vragentopic: technisch

590
Heb hem ook gekocht en merk toch onmiddellijk verbetering tov de gewone. Deze kan 4K HDR aan en upscaled FHD naar UHD.

Denk zelfs dat Telenet sommige zenders in 4K laat streamen want ik heb Yugo S en op mijn broninfo op tv staat UHD 3840 x 2160p 50Hz invoersignaal extra.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Het vragentopic: technisch

591
RoyVdW wrote:Heb hem ook gekocht en merk toch onmiddellijk verbetering tov de gewone. Deze kan 4K HDR aan en upscaled FHD naar UHD.

Denk zelfs dat Telenet sommige zenders in 4K laat streamen want ik heb Yugo S en op mijn broninfo op tv staat UHD 3840 x 2160p 50Hz invoersignaal extra.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
het staat hier sinds woensdag maar zit nog in de verpakking, ik ga het volgende week ergens testen !

Re: Het vragentopic: technisch

592
Ik ben een van die weinige mensen die standaard Microsoft Edge gebruikt als browser. Chrome, Firefox, Safari etc. heb ik zeker wel uit geprobeerd, maar de 'look and feel' doet het gewoon net niet voor me.
Voorheen was het zo dat als ik op over het forum ging en terug ging naar de vorige pagina, Edge deze zelf automatisch vernieuwde. Ideaal om te zien welke topics ik nog niet gelezen had. Na de laatste update is dit helaas veranderd en toont Edge de pagina precies zoals ie er daarvoor uit zag. Ik heb al even naar de opties gekeken, maar kom er daar niet mee uit. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

593
In Chrome gebeurt net hetzelfde en persoonlijk vind ik dat niet erg. Het heeft me al heel vaak gered van 'een lang formulier ingevuld en vervolgens een error bij verzenden waardoor je je lange tekst kwijt bent'. Door op vorige te klikken toont hij het formulier weer zoals het ingevuld was en kan je die lange tekst nog even veiligstellen voor je het opnieuw probeert.

Maar mogelijk heeft het wel/niet updaten hier op het forum met het forum zelf te maken en niet zozeer met de browser. De browser verdoezelde het voor jou wel een beetje door die harde refresh. Ik vind toch nog anderen met hetzelfde probleem en of de voorgestelde oplossingen gaan werken durf ik niet te zeggen.

Specifiek voor Edge kan ik nog niets vinden... Het is een beetje een vervelende om op te zoeken omdat de meesten op zoek zijn naar F5 en CTRL+F5... :|
Image

Re: Het vragentopic: technisch

595
De term hiervoor is blijkbaar 'back-forward cache' of 'bfcache'

Zowel in Edge als Chrome op dezelfde manier aan te passen (achterliggend allebei chromium tegenwoordig):

1. Ga naar chrome://flags/ of edge://flags/ in de adresbalk van je browser
2. Zoek op 'forward'
3. Pas de setting voor 'Back-forward cache' aan naar de gewenste waarde.

Het klopt dat veel van die dingen onder flags 'experimental' zijn, het zou dus kunnen zijn dat er iets niet helemaal goed gaat, maar in dat geval kan je het altijd weer aanpassen.

En vreemd dat het forum de ene wel naar een link omzet en de andere niet... Zelfs als ik hardcoded aangeef dat het een link is, weigert hij dienst :silly:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

597
Daarna al een keer de browser herstart?

En ik denk dat je het net uit moet zetten. Met caching gaat hij de pagina niet verversen indien het nog in de cache zit. Dus ik denk dat de waarde 'Disabled' moet zijn als je wil dat hij altijd een refresh doet :)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

599
Een hele tijd geleden hebben jullie mij verder geholpen met mijn home office setup. Nu ben ik van plan om opnieuw uit te breiden, gezien het feit dat home office echt wel een nieuwe norm is geworden. Ik wil investeren in een grotere bureautafel en een 2de monitor.

Mijn huidige setup is dus als volgt:

- 1 monitor geconnecteerd met een hdmi switch
- deze hdmi switch is geconnecteerd met mijn werklaptop en mijn private desktop
- ik kan dus afhankelijk van dat ik voor werk of voor privé aan mijn bureau zit met 1 simpele knop switchen tussen laptop en desktop
- de apparatuur zoals toetsenbord en muis gaan naar een Usb adapter met 4 Usb poorten die ik makkelijk tussen beide kan wisselen. Wanneer ik de laptop nodig heb steek
Image

Re: Het vragentopic: technisch

600
Een hele tijd geleden hebben jullie mij verder geholpen met mijn home office setup. Nu ben ik van plan om opnieuw uit te breiden, gezien het feit dat home office echt wel een nieuwe norm is geworden. Ik wil investeren in een grotere bureautafel en een 2de monitor.

Mijn huidige setup is dus als volgt:

- 1 monitor geconnecteerd met een hdmi switch
- deze hdmi switch is geconnecteerd met mijn werklaptop en mijn private desktop
- ik kan dus afhankelijk van dat ik voor werk of voor privé aan mijn bureau zit met 1 simpele knop switchen tussen laptop en desktop
- de apparatuur zoals toetsenbord en muis gaan naar een Usb adapter met 4 Usb poorten die ik makkelijk tussen beide kan wisselen. Wanneer ik de laptop nodig heb steek ik deze 4 poort Usb adapter in de laptop. Wanneer ik de desktop gebruik heb ik een Usb verlengkabel voorzien die ik dan verbind met de de 4 poort Usb adapter.


Nu komt dus mijn vraag :tong:

Indien ik een 2de monitor wil gebruiken ga ik ofwel een hdmi splitter moeten aankopen of een docking station.

Vraag 1: welke raden jullie aan? Moet ik voor een docking station extra software/drivers installeren? Want de policy van mijn bedrijf laat niet toe dat ik iets installeer. Dan vraagt deze voor een admin login die ik niet heb.

Vraag 2: ik wil nog steeds makkelijk kunnen wisselen tussen mijn desktop en laptop. Kan ik mijn hdmi switch verbinden met de hdmi splitter? Of geeft dat problemen?

Image
Image
cron