Re: TV en andere beeldschermen

61
NTGSruler wrote:Net gecheckt. HDR+ staat op en RGB uit in instellingen tv.

Instellingen PS4 Pro heb ik bij instellingen video uitvoer alles op automatisch staan.
Als ik dan kijk bij huidig video-uitvoersignaal geeft hij dit weer:

https://ibb.co/jL0vvf

HDR+ is alleen om non hdr beelden naar hdr beelden om te zetten. (maar dan staat gamemodus dus uit?) Je hebt dan niet last van meer input lag?
Maar als je dan niet eens op RGB problemen hebt dan moet ik je instellingen toch maar eens overnemen. Want bij mij op RGB valt ie echt om de 20-30 seconde weg
paveman wrote:Ik moet zeggen dat ik het best wel slecht vind dat jullie - waarschijnlijk best wel dure - tv's die 4K HDR moeten kunnen hebben uitvallen. Ik zou er inderdaad helemaal gestoord van worden en het beestje zo snel mogelijk terugbrengen naar de zaak waar deze vandaan kwam.
Als ik een 4k HDR filmpje bekijk via usb en dus direct in de one connect box heb ik totaal geen problemen met wegvallen beeld.
Dus tja het kan een samsung probleem zijn of sony probleem. En dan de combinatie van model tv.
Aangezien jij er dus geen last van heb zal je misschien wel een andere (duurdere) model hebben
Image

Re: TV en andere beeldschermen

68
RoyVdW wrote:Deze heb ik besteld. Benieuwd hoe de HDR eruit zal zien.

https://www.vandenborre.be/lcd-led-oled ... 5q70ralxxn
Al enige ervaringen mee? De moeite?
In combinatie met een PS4 Pro moet dat wel prachtig zijn :)

Ik game nog altijd op een meer dan 10 jaar oude 32 inch Full HD tv. Werkt perfect, maar ik vraag mij steeds vaker af "Hoe mooi zou dit eruit kunnen zien op een 4K HDR-tv?". Maar zo lang mijn tv werkt en goeie beelden geeft, doe ik hem niet weg.

Re: TV en andere beeldschermen

69
Nee levering is pas voor maart heb een appartement gekocht en ga hem dan pas laten installeren na de renovatie. Heb nu hier thuis een 43inch Philips 4K waarop ik enkel in 1080p kijk van de PUS reeks zonder HDR dus gaat idd een hele andere ervaring zijn. En duur? Onder de €1000 is toch schappelijk voor zo'n tv zeker met de solden nu. Wat hebben of willen jullie ervoor betalen?

Heb trouwens ook een Monster Platinum HDMI kebel van €70 waar ik levenslang garantie en omruilservice op heb.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: TV en andere beeldschermen

71
met0t0 wrote:Ik ga zeker niet zeggen dat het duur is, heb destijds ook €800 betaald voor mijn 32 inch Full HD tv ;)

En is een andere HDMI-kabel nodig voor 4K-beelden? Ik dacht het niet? Of ben ik helemaal niet meer mee? :P
Er zijn tegenwoordig veel HDMI kabels waar expliciet bij vermeld wordt dat die 4K en HDR ondersteunen. Ik geloof niet dat een Media Markt kabel van €5 of diegene die je standaard bij een digibox/decoder krijgt dezelfde kwaliteit geeft dan een Monster Platinum van €70 die ik bij VdBorre heb gekocht. Je hebt er ook van €100 en zelfs Black Ultra Platinum van €130. Zeer duur maar wel levenslang garantie en omruilservice telkend er een nieuw model of vernieuwing is. Heb mijn laten omwisselen van 2013 naar huidige van 2018 toen ik tv bestelde. Altijd goede service daar en vindt je het goedkoper binnen de maand dan krijg je het verschil cash terug. Er zijn ook verschillende HDMI poorten op die nieuwe QLED en OLED's 1.4, 2.0, 2.0a/b en zelfs 2.1. Dit valt te vergelijken met USB 2.0 of 3.0 bv. Snelheid en Hz zei verkoper want het is moeilijk om om den duur de bomen nog in het bos te zien. Er zal dus weldegelijk verschil zijn maar of dat het geld waard is moet je zelf weten dat is net zoals met elk product bv. smartphones prijs kwaliteit verhouding.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: TV en andere beeldschermen

72
Ooit heb ik een verhandeling geschreven over kwaliteitskabels voor gebruik bij Hifi en of hoogfrequente verbindingen. Ik weet niet meer of het op Pure of OPM was.
De kwaliteit van het gebruikte koper is vooral terug te vinden in de kristalstructuur. Langere en homogene kristallen in tegenstelling tot een rommelige structuur. Het is hoorbaar bij een installatie van goede kwaliteit. Ook heeft het effect op eventuele lag. Tevens zal de afscherming beter zijn. Kortom dat heeft zijn prijs. Ik denk dat Roy er verstandig aan gedaan heeft niet te beknibbelen op de prijs van de kabel!

Er zijn grote verschillen in de versies die voor geïnteresseerden hier zijn terug te vinden: https://nl.wikipedia.org/wiki/High-defi ... de_versies
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: TV en andere beeldschermen

73
Dat is zeker interessant Sora. Bedankt voor het compliment ;) Het zou ook belachelijk zijn moest het dezelfde kwaliteit zijn dan hoeven er geen verschillende gemaakt te worden en prijsverschil hebben. In feite ben ik nu levenslang in orde wat betreft HDMI kabel want kan hem telkens omruilen als er een nieuwe versie is. Heb zelf getwijfeld om die van €99 te kopen maar dat is wel heel duur. Ook het verschil op Netflix is duidelijk te zien via decoder met gewone kabel of PS4 Pro met Monster kabel.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: TV en andere beeldschermen

74
Als je echt het verschil van de kabel wilt testen, dan moet je met zelfde apparaat testen en verschillende kabels. Die decoders hebben er doorgaans hardware inzitten die het maar net aankan. En wie weet kan de decoder zo'n hoge output niet eens aan :p

Bedenking: Levenslang is eigenlijk maar zolang het bedrijf blijft bestaan en er HDMI kabels worden gebruikt, de dag van vandaag zijn geen van beiden een zekerheid :think:
Image