Re: Het vragentopic: technisch

632
NTGSruler wrote:Ok, dan had ik toch de juiste pagina op FNAC te pakken.

10 euro meer heb ik er nog voor over. 100 x 2 chromecasts ga ik niet betalen.

Snel geleverd bij FNAC? Want in de reviews lees ik dat mensen toch serieus hebben moeten wachten (review van december 2020).

De fnac webshop is meestal vrij snel indien het op voorraad is. Dan heb je het zeker binnen 2 werkdagen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

634
NTGSruler wrote:De webshop zegt online beschikbaar...

Ben jij tevreden van het produkt? Ik lees dat het in Nederland blijkbaar nog niet feilloos werkt (tweakers)?
Het is wekenlang uitverkocht geweest. Dus wacht zeker niet te lang.

Ik heb geen enkel probleem er mee, werkt super. In Nederland is het officieel nog niet uit en zijn daardoor niet alle Apps zoals zenders ondersteund. Maar daar hebben wij dus geen last van ;)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

637
NTGSruler wrote:Ik ben wel verkocht over het apparaat. Alleen jammer dat VRT nog niet aanbiedt om de app op chromecast te installeren. Daar moet je nog via gsm of mobiel apparaat werken. VTM Go daarentegen kun je wel al installeren.
Klopt bij die zender zal je je gsm nog nodig hebben. Maar héél lastig is dat niet. Hopelijk voegen ze die later toe.

Net zoals play go (play 1,2,3,4,...). Die hebben nog geen app (zelfs niet op gsm) maar hebben wel aangekondigd dat die er komt.

En je 2de vraag heb ik al via whatsapp beantwoord. Ik zou die site niet gebruiken ;)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

639
Kan niet voor Telenet spreken gezien wij Proximus hebben. Ik heb echter enkele maanden geleden dezelfde denkoefening gemaakt. Bij ons was een abo zonder decoder/tv duurder dan eentje met dus uiteindelijk dat behouden.

Wij betalen €75,99 daarvoor, inclusief maxi internet. Onbeperkt maar niet echt (zoals Gamerke al aanhaalde). Via onze formume 3TB per maand en nog nooit problemen mee en wij kijken dagelijks netflix of disney+. En ik game vrij veel online (fifa). Laatste paar maanden eens bekeken en meestal zo rond 1,5TB in verbruik. Max bleek 2TB te zijn over laatste 6 maanden.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

640
Heb deze middag gebeld. Digitale tv opgezegd. In mijn huidig abonnement ( wat ik dus u heb opgezegd) zit er ook een vaste telefoonlijn. 23 euro per maand enkel voor dat!!

Dus vanaf volgende maand all-internet zonder digitale tv en zonder vaste telefoonlijn (wat we nooit gebruikt hebben) betalen we dus 54 euro per maand. Daar zal dus of Netflix bijkomen voor een totaal van 70 euro maandelijks. Nog steeds goedkoper dan wat we nu betalen en vooral "onbeperkt" surfen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

641
Goede zet NTGS. En weet u wat. Ben allang hetzelfde van plan. Ik heb een Chromecast 4K voor Telenet Yugo all-in formule want dat is zonder decoder. Heb een jaar genoten van een welkomstbonus van €17/mnd korting. Nu wordt dit terug €80. Deze ga ik nu dus downgraden naar Connect zonder tv en Streamz zodat de prijs hetzelfde blijft. Kijk ook amper gewone TV. Beidezijn onbeperkte limiet en 15GB mobiel. Ik heb ook genoeg met die VTM Go en VRT Nu. Heb ook nog Netflix 4K die ik met 4 accounts deel. De totale prijs zal dan €67/mnd zijn ipv €84. Het valt op dat je online enkel en alleen maar kan upgraden dmv een duurder abo te kiezen. Goedkoper moet dus telefonisch of irl al is dat moeilijker.

Providers zijn allemaal oplichters. Ze geven je een vette welkoms korting, hopen zo je iets gewoon en verslaafd te maken en dan slagen ze de prijs stilzwijgend op. Mensen betalen voor gemakzucht, ze profiteren van de luie moderne maatschappij. Ik ben van mening dat internet een basisbehoefte is en gratis moet zijn. Je kan niet meer zonder. Vind het zelfs raar dat er nog gesproken wordt van limieten in je abo. Als je streamt zit je daar sowieso direct over. Ze hopen dat je over de kleine lettertjes leest, als je al leest, maar ni me maaj hé ség.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk






Image

Re: Het vragentopic: technisch

642
@Roy: wel vandaar dus. Upgraden van internet wou ik al een tijdje. Het corona tijdperk heeft ervoor gezorgd dat de upgrade wat uitgesteld werd. Door dat data maar voor de helft mee telde hadden we een dubbele limiet. Echter met nu digitale tv af te zeggen en te kiezen voor streamen wou ik "onbeperkt" euhm kunnen surfen. Ook is de snelheid, down en upload snelheid bij deze ook weer meer naar hedendaagse normen.

Internet een basisbehoefte, ja, gratis, nee. Wel moeten de prijzen van abonnementen gewoon naar beneden.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

643
Prijzen naar beneden dat zeker. Een symbolische euro per maand is goed en dus niet gratis Straks komen ze nog met 'sociale' formules voor degene met een tegemoetkoming of uitkering aangezien het weldegelijk een basisbehoefte is en je zonder niet mee kunt in het dagdagelijkse leven. Vind het gewoon incorrect dat ik als alleenstaande quasi hetzelfde betaal als een gans gezin. Het abo dat ik heb is vrij recent en met 1 sim voor deze doelgroep.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk


Image

Re: Het vragentopic: technisch

644
Interessant om te lezen van die nieuwe Chromecast, dat ga ik ook zeker overwegen eens we verhuisd zijn en geld hebben voor een nieuwe tv :)
Hopelijk dat VRT Nu tegen dan wordt ondersteund ,want daarop kijken wij toch de meeste programma's en het zou veel handiger zijn om niet meer via de smartphone te moeten streamen.