Nacon PS4 controller

1
0 matches dus maak ik maar een nieuw topic.

Heeft er iemand ervaring met de Nacon controllers voor PS4? De originele zijn blijkbaar zeldzaam geworden.

Ik ben aan het kijken naar de Compact met kabel (€40) en de Wireless (€60).

Enige minpunt lijkt mij, wat ik gelezen heb, is dat je de PS-button niet kan gebruiken om de console aan te zetten...
Image

Re: Nacon PS4 controller

2
Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden maar ik ben wel helemaal verbaasd dat er plots geen PS4 controllers meer te krijgen zijn voor normale prijzen :O

Dat was 2-3 maanden geleden nog geen probleem. Vraag me af of de productie misschien ook last heeft van de chip tekorten of dat Sony misschien de productie gestopt/geminderd is.
Image

Re: Nacon PS4 controller

3
Dat van die button lijkt wel vervelend. Als je geen problemen hebt met een kabel, lijkt het wel een 'goedkoop' alternatief voor de officiële controllers.
Ik hoorde wel van een vriend dat de koppeling met een headset ook net iets minder opties geeft. Je zou alleen het algemene volume kunnen aanpassen en niet langer apart voor in-game en micro. Zit ook geen ingebouwde speaker in deze controller, al lijkt mij dat niet echt een gemis :lol:

Zitten er bewegingssensoren in deze? Want dat kan voor sommige spellen ook een beperking opleveren dan?
Image

Re: Nacon PS4 controller

5
NTGSruler wrote: 08 Apr 2021 14:12 Als het enigszins mogelijk is zou ik toch voor een officiële controller gaan? Verbaasd dat die niet verkrijgbaar zouden zijn?
Ik had precies hetzelfde... Bij gamemania uitverkocht, bij Bol scalper toestanden.
Bij andere speelgoed ketens lijken er nog wel een paar te krijgen.
Image

Re: Nacon PS4 controller

6
Sanity penguin wrote: 08 Apr 2021 12:11 Zitten er bewegingssensoren in deze? Want dat kan voor sommige spellen ook een beperking opleveren dan?
Ja, daar heb ik ook opgelet, zit er bij de “goedkope” niet in volgens mij. Waar er geen asterisk * met “geen motion sensor ingebrepen” bijstaat die beginnen dan vanaf €100, is al ineens €30 duurder dan een originele... 😐
Weet ook niet of ik dat voor de games die ik speel nodig ga hebben. Kabel vind ik niet zo erg, is 3m lang staat er.

@Kolm:
Ja, ik verschoot er eigenlijk van. Snap wel wat de PS4 al wat ouder is, maar toch...
Hier en daar in Dreamland of Toychamp vind ik er wel een enkele, maar wil graag een zwarte. 😅
Image

Re: Nacon PS4 controller

7
zenmaster wrote: 08 Apr 2021 15:32
Sanity penguin wrote: 08 Apr 2021 12:11 Zitten er bewegingssensoren in deze? Want dat kan voor sommige spellen ook een beperking opleveren dan?
Ja, daar heb ik ook opgelet, zit er bij de “goedkope” niet in volgens mij. Waar er geen asterisk * met “geen motion sensor ingebrepen” bijstaat die beginnen dan vanaf €100, is al ineens €30 duurder dan een originele... 😐
Weet ook niet of ik dat voor de games die ik speel nodig ga hebben. Kabel vind ik niet zo erg, is 3m lang staat er.

@Kolm:
Ja, ik verschoot er eigenlijk van. Snap wel wat de PS4 al wat ouder is, maar toch...
Hier en daar in Dreamland of Toychamp vind ik er wel een enkele, maar wil graag een zwarte. 😅
Kijk is bij Fun ;)
Image

Re: Nacon PS4 controller

9
zenmaster wrote: 08 Apr 2021 20:35 ^ Heb es gekeken. Geen in stock, maar zouden 12.04 weer binnen komen. Hopelijk kan ik zolang wachten. 😛
Heb wel een officiële controller lader gevonden daar, merci! 🙂 Vond die nergens anders.
Dat is al een begin! :D

Bart smit / Intertoys al gekeken? Vanuit NL word ik voor Bart Smit België meteen naar Intertoys Nederland geredirect. Ze hebben een beetje een hardnekkige geo-location+redirect policy daar.
Image

Re: Nacon PS4 controller

10
Kolm wrote: 08 Apr 2021 21:18
zenmaster wrote: 08 Apr 2021 20:35 ^ Heb es gekeken. Geen in stock, maar zouden 12.04 weer binnen komen. Hopelijk kan ik zolang wachten. 😛
Heb wel een officiële controller lader gevonden daar, merci! 🙂 Vond die nergens anders.
Dat is al een begin! :D

Bart smit / Intertoys al gekeken? Vanuit NL word ik voor Bart Smit België meteen naar Intertoys Nederland geredirect. Ze hebben een beetje een hardnekkige geo-location+redirect policy daar.
Ik moet met heel erg veel spijt in mijn hart zeggen dat Bart Smit in België failliet is... Ik was er vorig jaar bij toen we de beslissende mail kregen van de sluiting...
Image

Re: Nacon PS4 controller

11
Mr.Wolf wrote: 08 Apr 2021 21:20
Kolm wrote: 08 Apr 2021 21:18
Dat is al een begin! :D

Bart smit / Intertoys al gekeken? Vanuit NL word ik voor Bart Smit België meteen naar Intertoys Nederland geredirect. Ze hebben een beetje een hardnekkige geo-location+redirect policy daar.
Ik moet met heel erg veel spijt in mijn hart zeggen dat Bart Smit in België failliet is... Ik was er vorig jaar bij toen we de beslissende mail kregen van de sluiting...
Ow dat had ik even gemist... Ik ben in BE al een tijdje niet meer in de stad geweest en dat was de enige plek waar ik een Bart Smit wist zijn.
Hier in NL is Bart Smit opgegaan in Intertoys en van Intertoys zijn er dan later weer heel veel winkels gesloten... :(

Dat geolocation redirecten hadden ze altijd al dus ik vond het niet zo vreemd om van bartsmit.com naar intertoys.nl te worden gestuurd.
Image

Re: Nacon PS4 controller

12
Kolm wrote: 08 Apr 2021 22:15
Mr.Wolf wrote: 08 Apr 2021 21:20
Kolm wrote: 08 Apr 2021 21:18
Dat is al een begin! :D

Bart smit / Intertoys al gekeken? Vanuit NL word ik voor Bart Smit België meteen naar Intertoys Nederland geredirect. Ze hebben een beetje een hardnekkige geo-location+redirect policy daar.
Ik moet met heel erg veel spijt in mijn hart zeggen dat Bart Smit in België failliet is... Ik was er vorig jaar bij toen we de beslissende mail kregen van de sluiting...
Ow dat had ik even gemist... Ik ben in BE al een tijdje niet meer in de stad geweest en dat was de enige plek waar ik een Bart Smit wist zijn.
Hier in NL is Bart Smit opgegaan in Intertoys en van Intertoys zijn er dan later weer heel veel winkels gesloten... :(

Dat geolocation redirecten hadden ze altijd al dus ik vond het niet zo vreemd om van bartsmit.com naar intertoys.nl te worden gestuurd.
Hier was dit overgenomen door MaxiToys! Maar in Vlaanderen zijn deze allemaal gesloten nu. Uiteindelijk kregen ze ook al een half jaar geen nieuwe games meer binnen wegens schulden die ze niet konden afbetalen aan Sony
Image

Re: Nacon PS4 controller

15
NTGSruler wrote: 09 Apr 2021 14:00 @Zenmaster: heb nog eens gezocht: bij Coolblue beschikbaar voor 62 euro, morgen geleverd. Officiële zwarte V2 controller.

Volgens mij waren die controllers rond de 50 euro destijds?

Kijk als je wil hier is de link.
https://www.coolblue.be/nl/product/7388 ... s4-v2.html

Persoonlijk zou ik geen Nacon kopen, officieel is the way to go. Maar da's persoonlijke mening natuurlijk.
Bedankt! Stond er gisteren en eergisteren volgens mij niet beschikbaar op. Heb ook veel liever origineel. En na gecontroleerd te hebben, hebben die Nacon controllers volgens mij geen motion sensor. En die van €140 of €160 is erover...

@Kolm
Heb direct besteld! 😁 Even getwijfeld over Coolblue, die leveren wel heel snel en goed, maar Mediamarkt was toch een paar euro goedkoper. Staat ook letterlijk bij dat het de V2 is. Zullen zien.
Image
cron