Ps4 controller

1
Ik heb een controller (oude) die er helemaal doorzit. De sticks lijken zelf te bewegen intern en dus haast onspeelbaar op bv op iets te richten of om in menu's te bladeren.

Heb nog een gewone witte die prima werkt en dan ooit eens een goude gekocht. Werkt uitstekend, ware het niet dat de batterij verschrikkelijk is en na een kwartier leeg is. Ik gebruik die altijd op bedraad via pc te spelen voor bv. PsNow.

Nu vroeg ik mij af, kan ik die controller bedraad in een contactdoos met usb-aansluiting stoppen en zo gamen?
Heb geen rechtstreekse kabel die lang genoeg is om tot bij ps4 te komen. Stomme vraag misschien maar toch :nerd:
Image

Re: Ps4 controller

2
Met mijn draadloze playstation headset werkt dat. Ik gebruik dan lader blokje van mijn telefoon en steek daar de USB kabel voor headset in.
Recent heb ik een verlengkabel gekocht die ook 2 USB-poorten erop heeft zitten en daarmee werkt het ook.
Ik denk dat je het best een keer uitprobeert.

Eventueel zou je ook de batterij uit die oude controller wisselen met die slechte. Of een nieuwe batterij kopen en inbouwen.
Sommige oudere revisies van de PS4 controller zijn wat lastiger te openen en daarbij heb je wel zo'n spatelding nodig en moet je goed opzoeken waar de 'klik punten' zitten zodat je precies daar je spatel steekt.
Image

Re: Ps4 controller

5
Goed om te weten! :cool:
Ik heb nog 3 PS4-controllers waar de batterij ook niet goed van is en we zitten te ver van de tv om met onze 2 meter kabel op te laden, dus we zullen hem eens in een gsm-oplader steken :)

Re: Ps4 controller

6
Aangezien die PS4 controllers eigenlijk van zichzelf al verrekte snel leeg zijn heb ik regelmatig een via USB aan laptop aangesloten, terwijl ik speel. Laptop heb ik dan op koffietafel voor me staan, werkt perfect.
Image

Re: Ps4 controller

7
Persoonlijk vind ik dan toch dat die PS4 controllers wel nog redelijk lang mee gaan. Niet te vergelijken met de DS3 uiteraard :P
De PS5 controller gaat volgens mij nog sneller leeg. (zelf met aanpassingen in de instellingen).
Image

Re: Ps4 controller

9
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog niet "zo" intensief heb gegamed op de PS5 zoals op PS4 of PS3. Maar mijn indruk is dan dat de status van de batterij op PS5 dan snel wordt aangegeven naar 1 à 2 blokjes.
Image

Re: Ps4 controller

10
Ah, zo. Die melding gaat snel naar 2 blokjes inderdaad. Maar vanaf die 2 kan je nog héél lang doorgaan met dezelfde controller. Waar je met de eerdere versies hooguit een paar minuten met 0 blokjes kon spelen is dat nu ook een heel stuk langer.
Image

Re: Ps4 controller

12
NTGSruler wrote: 13 Dec 2021 15:15 Ik moet nog steeds eens een tweede controller aanschaffen (misschien die roze? :P ), dus ik stop altijd tijdig vooraleer mijn controller plat is. Vandaar dat het waarschijnlijk lijkt dat ze snel leeg zijn!
Wie weet kan je dus het plan van Sony volgen en de dochter des huizes er blij mee maken :P
Image
cron