Re: Het vragentopic: technisch

16
ShAmPi wrote:Neen.
Dus ik heb een gsm en al mijn apps die ik daar opgezet heb (geen standaard apps dus)
Awel die begint hij te installeren op de tablet ook.
Hmm, ik weet niet aan wat dat ligt. Wat ik voorstelde is de enige manier die ik ken om het automatisch installeren van apps tegen te houden :?

Re: Het vragentopic: technisch

17
Als in de play store bij settings gaan kijken? Daar is zo'n optie "auto update apps" of zoiets. Normaal gezien, als die op off staat, zou het niet meer mogen gebeuren. Dus ik volg met0t0 hier :p

Al heb ik gemerkt dat sommige apps er hun eigen instellingen op na houden, maar je kan dat ook app per app deactiveren door die bepaalde app te selecteren in de store. Misschien dat eens nakijken? Is het ook een samsung telefoon? Misschien is dat weer één of andere nieuwe fancy functie van Samsung zelf bij hun eigen instellingen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

19
Dat moet een account setting zijn. Als je hetzelfde Google account gebruikt (of heeft Samsung nog iets anders dan een Google ID nodig?), zal het standaard zo zijn dat al je apps op al je toestellen komen te staan. Hetzelfde is mogelijk met iphone/ipad.

Dat zou je ook wel gemakkelijk moeten kunnen uitschakelen denk ik, maar ik ben geen Android gebruiker dus geen idee waar dat te vinden is.
PSN tichke
Image

Re: Het vragentopic: technisch

21
ShAmPi wrote:Ja idd dat is wat er gaande is.
maar ik vin de uitschakeloptie dus niet
Bij Android heb je settings voor accounts appart van de andere telefoonsettings dacht ik. Waar je een lijst van je accounts ziet, waaronder je Google ID en misschien enkele mail accounts, moet je de settings van je Google ID kunnen vinden. Ik vermoed dat het daar ergens verstopt zit ...
PSN tichke
Image

Re: Het vragentopic: technisch

24
Ik zoek een gratis dienst waarbij je gemakkelijk afbeeldingen van hoge kwaliteit kan uploaden en delen.

Bij de foto dienst van Google kan ik niet bij de standaard afbeeldingen met het originele formaat komen. Bij Microsoft oneDrive moet je per afbeelding eerst 5 keer klikken en vrij zware pagina's laden voordat je er bent.

Heeft iemand een beter alternatief?

Re: Het vragentopic: technisch

25
FGras wrote:Ik zoek een gratis dienst waarbij je gemakkelijk afbeeldingen van hoge kwaliteit kan uploaden en delen.

Bij de foto dienst van Google kan ik niet bij de standaard afbeeldingen met het originele formaat komen. Bij Microsoft oneDrive moet je per afbeelding eerst 5 keer klikken en vrij zware pagina's laden voordat je er bent.

Heeft iemand een beter alternatief?
Dropbox?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

27
Kolm wrote:@batterijverhaal: Denk eraan dat de batterij doorgaans een kortere garantie heeft dan de laptop zelf. Vaak wordt er maar 6 maanden garantie gegeven op de batterij.
Hmm, dus daarbij geldt niet dat ge twee jaar garantie hebt? :(
Ik zal er maar best eens in de loop van volgende week mee gaan :|

Re: Het vragentopic: technisch

29
Kolm wrote:@batterijverhaal: Denk eraan dat de batterij doorgaans een kortere garantie heeft dan de laptop zelf. Vaak wordt er maar 6 maanden garantie gegeven op de batterij.
Zelfs met een extra verzekering van de winkel zit de accu daar vaak niet bij inbegrepen. Ze proberen er op z'n minst onderuit te komen door te zeggen dat je daarvoor zelf naar de fabrikant moet stappen, aandringen is meestal nodig.

Re: Het vragentopic: technisch

30
ShAmPi wrote:Desnoods 22€ voor nieuwe batterij

http://www.aliexpress.com/item/New-A41- ... 65565.html
Da's wel best goedkoop. Al ervaring met de site? Voor mijn andere laptop zou ik ook eens dringend een nieuwe batterij moeten hebben, want die laadt gewoon niks meer op, hij moet altijd in de oplader... :|
Al is dat wel iets meer te verwachten voor een laptop van 5 jaar.
BozeGozerXrd wrote:Zelfs met een extra verzekering van de winkel zit de accu daar vaak niet bij inbegrepen. Ze proberen er op z'n minst onderuit te komen door te zeggen dat je daarvoor zelf naar de fabrikant moet stappen, aandringen is meestal nodig.
Vervelend... Hopelijk zijn ze vriendelijk genoeg om het zo goed mogelijk te regelen. Ik heb nog het geluk dat het een kleine zaak is van mensen die we redelijk goed kennen.