Re: Het vragentopic: technisch

46
Nog een update over de batterijkwestie: er was één jaar garantie op de batterij, maar net na dat ene jaar begon hij problemen te vertonen :|
Het is dus ook echt de batterij die kapot is, jammer genoeg. In de winkel hadden ze de batterij in stock, €90 :silly:
Zijn er nog andere sites die jullie kennen voor dat soort batterijen? Ik wil er eens meerdere vergelijken, maar liefst waar jullie al ervaring mee hebben.

Re: Het vragentopic: technisch

47
ShAmPi wrote:Tenzij je een goedkope hdmi koopt.
hoe je het draait of keert prijs is effectief kwaliteit bij hdmi kabels.
natuurlijk wil je geen gold plated va 80 eur kopen om tot de conclusie te komen dat het aan de poort ligt...
Weet niet meer welke site dit was, maar blijkt dat hier zéér weinig verschil in zit. Enige verschil zit in de slijtage: een gold plated zal > 10 jaar meekunnen, een gewone wellicht maar 2-5 jaar. Nadat ik dit gelezen heb, heb ik dit zelf ook getest met HDMI kabels van +- € 1 per stuk. Qua kwaliteit zie ik in ieder geval het verschil niet (en ik ben wel een aardige graphic whore), geluid heb ik via DTS dus weet ik niet of hier verschil in zit, maar de kabels die ik heb zijn nu na een jaar of 10 nog niet af. Ik heb van de +- 10 HDMI kabels die ik ooit gekocht heb, 1 weg moeten doen na 2/3 jaar.

(Kwaliteitsverschil zou overigens ook niet mogen volgens de geleerden, maar ik vermeld het er maar wel even bij)

Ik heb overigens geen HDMI kabels die duurder dan € 20 zijn geweest.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

48
kan iemand mij helpen?

Mijn externe HDD van 6 jaar oud is raar aan't doen. Ik vermoed dat ze de geest aan't geven is.
Het is er eentje van 500GB (op het label staat 750, maar ik heb effectief maar 500). Als ze opstart begint ze te tikken en wordt ze niet meer herkent door mijn besturingssysteem. ik kan er dus niet meer in. Het enige dat er opstaat is zo'n 450Gb aan anime, en ik heb hoegenaamd geen zin om alles weer te gaan zoeken en overzetten :p

Re: Het vragentopic: technisch

49
tikken is meestal dead :)
Je kan recupsoftware gebruiken.
Dan haal je soms wel nog iets terug ;)

Moet je ze wel als slave aan een andere pc hangen.
Of werken met een docking station.

Ik heb een subliem programma voor te recupereren maar ik kan niet op de naam komen en kan je dit dus maar dinsdag wanneer ik terug aan het werk ben zeggen.

Let wel: Hoe meer je je schijf met vanalles probeert te recupereren hoe meer data je verliest.

PS: Ik heb ooit zo'n 2TB aan anime met shift+delete verwijderd ;)
Allemaal geen ramp. Ik ging er toch niet nog eens naar kijken. :D
Image

Re: Het vragentopic: technisch

52
Mensen wie kan mij wijs maken.



Mijn home cinema (Panasonic model weet ik even niet zal later erbij zetten) heeft zo geen digital out en geen HDMI ingang. Wel een rood-wit audio aansluiting maar dat heeft mijn 4K tv al niet meer. Moet ik dit met een splitter oplossen van Scart naar HDMI of bestaat dat niet? Graag advies want speel nu al altijd geluid gwn via mijn tv en dat is alles behalve spectaculair. Vroeger speelde ik op PS3 met Dolby 5.1 met tv Samsung LE23R71B die wel een rood-wit audio uitgang had dat zo werkte via HDMI.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

53
RoyVdW wrote:Mensen wie kan mij wijs maken.



Mijn home cinema (Panasonic model weet ik even niet zal later erbij zetten) heeft zo geen digital out en geen HDMI ingang. Wel een rood-wit audio aansluiting maar dat heeft mijn 4K tv al niet meer. Moet ik dit met een splitter oplossen van Scart naar HDMI of bestaat dat niet? Graag advies want speel nu al altijd geluid gwn via mijn tv en dat is alles behalve spectaculair. Vroeger speelde ik op PS3 met Dolby 5.1 met tv Samsung LE23R71B die wel een rood-wit audio uitgang had dat zo werkte via HDMI.
Je kunt gewoon een splitter van een enkele audio(TV koptelefoon uitgang) uit naar de rood-witte aansluiting op de home cinema kopen voor een euro. :)

Re: Het vragentopic: technisch

54
BozeGozerXrd wrote:Je kunt gewoon een splitter van een enkele audio(TV koptelefoon uitgang) uit naar de rood-witte aansluiting op de home cinema kopen voor een euro. :)
Merci meneer. Het lijkt zo simpel, maar had daar niet aan gedacht. Dus een plit van scart naar HDMI werkt niet dan want dan heb je een ander kanaal en gaat het niet over geluid zeker. Goed zal eens opzoeken, één kopen en testen ;)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

55
RoyVdW wrote:
BozeGozerXrd wrote:Je kunt gewoon een splitter van een enkele audio(TV koptelefoon uitgang) uit naar de rood-witte aansluiting op de home cinema kopen voor een euro. :)
Merci meneer. Het lijkt zo simpel, maar had daar niet aan gedacht. Dus een plit van scart naar HDMI werkt niet dan want dan heb je een ander kanaal en gaat het niet over geluid zeker. Goed zal eens opzoeken, één kopen en testen ;)
Scart en HDMI dragen allebei audio, maar HDMI is digitaal en SCART analoog. Dan zul je een dure converter moeten kopen. Waar heb je eigenlijk een SCART uitgang? Want SCART is natuurlijk wel erg achterhaald(voor video i.i.g.). :)

Re: Het vragentopic: technisch

56
Ja mijn home cinema heeft scart. Is DVD/CD speler, geen blu-ray ofzo. Is al enkele jaren oud. Op mijn 4K tv heb ik nog een scart uitgang. Dat zit standaard op alle tv's omdat veel apparaten nog over dat beschikken ipv HDMI. Mijn PC bv. heeft ook nog geen HDMI, enkel zo'n blauwe PC-uitgang.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

57
Ik heb een vraag over powerline adapters:
-werken deze ook in oudere huizen met dus een oudere eletrik bekabeling, of is dat te riskant?
-wat verbruikt dat precies en heeft het grote invloed op je elektriciteitsnetwerk?
Ik zag shampi dit aanbevelen aan gamefreak en heb zelf ook eens zitten opzoeken
Image

Re: Het vragentopic: technisch

58
- wat is oud? :p Ik gebruikte het eerst bij mijn ouders thuis. En daar ligt de elenbtriek toch al zo'n goede 25 a 30 jaar en heb ooit problemen ondervonden.
Hier in mijn eigen huis ligt den elentriek nu maar 4 jaar dusjah :p
- geen idee wat het verbruikt maar het heeft allesinds geen invloed op elecnetwerk

Wel kijken naar de MBps van de powerlines als je eentje koopt van 50 mbps en je snelheid is normaal 200 mbps verlies je 150 mbps ;)
dwz zal je trager verbinding hebben als wat je kan.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

59
ShAmPi wrote:- wat is oud? :p Ik gebruikte het eerst bij mijn ouders thuis. En daar ligt de elenbtriek toch al zo'n goede 25 a 30 jaar en heb ooit problemen ondervonden.
Hier in mijn eigen huis ligt den elentriek nu maar 4 jaar dusjah :p
- geen idee wat het verbruikt maar het heeft allesinds geen invloed op elecnetwerk

Wel kijken naar de MBps van de powerlines als je eentje koopt van 50 mbps en je snelheid is normaal 200 mbps verlies je 150 mbps ;)
dwz zal je trager verbinding hebben als wat je kan.
Van 1956 :P
Maar delen ervan zoals mijn kamer en de benedenverdieping zijn 7 jaar geleden volledig vernieuwd maar niet alles van het huis. En ik heb de zolderkamer
Trouwens in de winkels zijn de goedkoopste al 500mbps lager vind je bijna niet meer dus dat zal geen probleem zijn
Image

Re: Het vragentopic: technisch

60
ShAmPi wrote:- wat is oud? :p Ik gebruikte het eerst bij mijn ouders thuis. En daar ligt de elenbtriek toch al zo'n goede 25 a 30 jaar en heb ooit problemen ondervonden.
Hier in mijn eigen huis ligt den elentriek nu maar 4 jaar dusjah :p
- geen idee wat het verbruikt maar het heeft allesinds geen invloed op elecnetwerk

Wel kijken naar de MBps van de powerlines als je eentje koopt van 50 mbps en je snelheid is normaal 200 mbps verlies je 150 mbps ;)
dwz zal je trager verbinding hebben als wat je kan.
een huis is oud als de moffen er in '42 nog hebben gezeten :q:
cron