Re: Het vragentopic: technisch

62
ShAmPi wrote:Ik zou is moeten navragen hoe oud mijn huis is.
enige dat ik weet is dat ik tussen de deurkozijnen kranten gevonden heb om de geboorte van albert 2 te vieren.
in het oud vlaamsch.
Ik heb vanochtend al besteld, ik krijg het morgen al en hopelijk werkt het.
Tis den dezen:
Image
Image

Re: Het vragentopic: technisch

65
Toon8 wrote:
ShAmPi wrote:Tuurlijk werkt da. :cool:
de mijne zijn ook tp links
wel nog oudere
Inderdaad het werkt perfect, eindelijk weer deftig op het internet kunnen op mijn kamer :cool:
ik heb da van sitecom, werkt niet zoals ik het zou willen, dus zit ik met draadloos op mijn desktop nu

Re: Het vragentopic: technisch

66
Toon8 wrote:Ik heb een vraag over powerline adapters:
-werken deze ook in oudere huizen met dus een oudere eletrik bekabeling, of is dat te riskant?
-wat verbruikt dat precies en heeft het grote invloed op je elektriciteitsnetwerk?
Ik zag shampi dit aanbevelen aan gamefreak en heb zelf ook eens zitten opzoeken
- Met oudere bekabeling werkt het systeem minder snel, maar daar merk je vrijwel niets van als je niet heel erg snel internet hebt. Het is in ieder geval beter dan WIFI. :)
- Het verbruik verschilt natuurlijk per adapter, maar nieuwere modellen zijn wel een stuk zuiniger dan die van een aantal generaties terug. En zuiniger dan WIFI. :)

Je moet m ook niet in een verlangstuk doen, maar gelijk op de muur verbinden.

Re: Het vragentopic: technisch

67
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:Ik heb een vraag over powerline adapters:
-werken deze ook in oudere huizen met dus een oudere eletrik bekabeling, of is dat te riskant?
-wat verbruikt dat precies en heeft het grote invloed op je elektriciteitsnetwerk?
Ik zag shampi dit aanbevelen aan gamefreak en heb zelf ook eens zitten opzoeken
- Met oudere bekabeling werkt het systeem minder snel, maar daar merk je vrijwel niets van als je niet heel erg snel internet hebt. Het is in ieder geval beter dan WIFI. :)
- Het verbruik verschilt natuurlijk per adapter, maar nieuwere modellen zijn wel een stuk zuiniger dan die van een aantal generaties terug. En zuiniger dan WIFI. :)

Je moet m ook niet in een verlangstuk doen, maar gelijk op de muur verbinden.
Het werkt goed, en 10Mb/s sneller dan met WIFI :cool:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

68
Toon8 wrote:
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:Ik heb een vraag over powerline adapters:
-werken deze ook in oudere huizen met dus een oudere eletrik bekabeling, of is dat te riskant?
-wat verbruikt dat precies en heeft het grote invloed op je elektriciteitsnetwerk?
Ik zag shampi dit aanbevelen aan gamefreak en heb zelf ook eens zitten opzoeken
- Met oudere bekabeling werkt het systeem minder snel, maar daar merk je vrijwel niets van als je niet heel erg snel internet hebt. Het is in ieder geval beter dan WIFI. :)
- Het verbruik verschilt natuurlijk per adapter, maar nieuwere modellen zijn wel een stuk zuiniger dan die van een aantal generaties terug. En zuiniger dan WIFI. :)

Je moet m ook niet in een verlangstuk doen, maar gelijk op de muur verbinden.
Het werkt goed, en 10Mb/s sneller dan met WIFI :cool:
En is dat even snel als het volledig bekabeld zou zijn?

Re: Het vragentopic: technisch

69
BozeGozerXrd wrote:
Toon8 wrote:
BozeGozerXrd wrote: - Met oudere bekabeling werkt het systeem minder snel, maar daar merk je vrijwel niets van als je niet heel erg snel internet hebt. Het is in ieder geval beter dan WIFI. :)
- Het verbruik verschilt natuurlijk per adapter, maar nieuwere modellen zijn wel een stuk zuiniger dan die van een aantal generaties terug. En zuiniger dan WIFI. :)

Je moet m ook niet in een verlangstuk doen, maar gelijk op de muur verbinden.
Het werkt goed, en 10Mb/s sneller dan met WIFI :cool:
En is dat even snel als het volledig bekabeld zou zijn?
Nee, het is nogal wat trager dan moest het bekabeld zijn, maar het is al een stuk sneller dan wat ik gewend was met wifi. Zolang ik youtube filmpjes in hd kan kijken en online op men ps4 kan spelen zonder problemen (en lag) ben ik al lang content :P
Image

Re: Het vragentopic: technisch

73
Ik heb dat verlengstuk niet nodig. En vijf euro meer betalen voor zogezegd snellere software vind ik maar niks. Een rechtstreekse gegevensoverdracht gaat sneller dan dat het nu met een kabel is denk ik. Ik vind het eerste model ook mooier en praktischer.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
Image

Re: Het vragentopic: technisch

75
Ik gebruik momenteel een LaCinema van Lacie die aan mijn TV gekoppeld is via HDMI om series en films te bekijken. Super systeem en al jaren dat ik het gebruik. Enige nadeel is dat ik die telkens moet ontkoppelen van de TV en aansluiten op PC om de dingen over te zetten.

Ik heb al eens wat rondgekeken om er eventueel een NAS server systeem tussen te plaatsen, maar ik kan die server niet rechtstreeks op mijn TV aansluiten met HDMI. Ik kan echter ook de speler niet als tussenstation gebruiken, want die kan geen "connectie" maken met de server. Ik zou dus niet kunnen browsen in de mappen om dan af te spelen.

Iemand toevallig beter ideeën om heel dat gedoe wat makkelijk te laten gaan? PC als streamer gebruiken is trouwens geen optie :)
Image