Re: Het vragentopic: technisch

316
ShAmPi wrote:En bij ons komt geen iBrol binnen.
Verder ook niets anders ervan. 6 jaar geleden gekregen als cadeau van de baas. Moet wel toegeven dat ik er altijd tevreden over gewest ben en nu nog trouwens :)

Zal het eens moeten proberen dan maar. Als het niet lukt, kan ik altijd retour sturen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

317
Ik heb bij mij thuis al een tijdje last dat het internet het niet goed doet. Het internet valt om de zoveel tijd even uit en online gamen gaat nauwelijks door het slechte internet. We hebben laatst een nieuwe modem van ziggo aangevraagd en nu is het internet wel sneller, maar het heeft wel een minder ver bereik en de problemen blijven. Daarnaast hebben we ook nog een router in huis.

Ik heb hier nu weinig verstand van, dus is er iemand misschien hier die weet wat we er aan kunnen doen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

318
minermb wrote:Ik heb bij mij thuis al een tijdje last dat het internet het niet goed doet. Het internet valt om de zoveel tijd even uit en online gamen gaat nauwelijks door het slechte internet. We hebben laatst een nieuwe modem van ziggo aangevraagd en nu is het internet wel sneller, maar het heeft wel een minder ver bereik en de problemen blijven. Daarnaast hebben we ook nog een router in huis.

Ik heb hier nu weinig verstand van, dus is er iemand misschien hier die weet wat we er aan kunnen doen?
Ik snap je probleem wel. Ik had eerst mijn playstation op zolder staan en nu op mijn kamer, maar mijn internet geraakt daar gewoon niet. Nu heb ik internet via een lan kabel. Ik heb zo'n kastje aan mijn router en dan 1 op mijn kamer. Kabel van de router naar dat kastje en dan een kabel van dat kastje op mijn kamer naar mijn playstation. Daarvoor hadden we zo 1 dat draadloos werkt, maar zoiets kan ik niet aanraden!
Image

Re: Het vragentopic: technisch

319
Mr.Wolf wrote:
minermb wrote:Ik heb bij mij thuis al een tijdje last dat het internet het niet goed doet. Het internet valt om de zoveel tijd even uit en online gamen gaat nauwelijks door het slechte internet. We hebben laatst een nieuwe modem van ziggo aangevraagd en nu is het internet wel sneller, maar het heeft wel een minder ver bereik en de problemen blijven. Daarnaast hebben we ook nog een router in huis.

Ik heb hier nu weinig verstand van, dus is er iemand misschien hier die weet wat we er aan kunnen doen?
Ik snap je probleem wel. Ik had eerst mijn playstation op zolder staan en nu op mijn kamer, maar mijn internet geraakt daar gewoon niet. Nu heb ik internet via een lan kabel. Ik heb zo'n kastje aan mijn router en dan 1 op mijn kamer. Kabel van de router naar dat kastje en dan een kabel van dat kastje op mijn kamer naar mijn playstation. Daarvoor hadden we zo 1 dat draadloos werkt, maar zoiets kan ik niet aanraden!
Het probleem doet zich voor bij draadloos en bekabeld internet ;)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

320
Ik ben niet zo heel bekend met Ziggo, maar die modem die je hebt, is dat een modem/router combinatie of is dan een modem-only (als je die al kan krijgen bij ziggo). Als je een eigen router hebt waarlangs het verkeer gaat, dan zou die modem/router van ziggo in bridge mode moeten staan.
Daarnaast is het de vraag of je router die nieuwe hoge snelheid wel aankan. Toen wij hier op echte glasvezel over gingen, hadden we een nieuwe router nodig omdat we anders geen verschil zagen.

Tip: Ga nooit naar KPN zooi... Mijn baas heeft glasvezel van kpn met een experia box (zelfs met nieuwste) en het was gewoon onmogelijk om met de playstation online te gaan, zelfs aanmelden op PSN lukte niet. Zonder de experia box ertussen werkte alles wel en met die box niet. De box was zogenaamd ingesteld in bridge mode waarbij deze dus gewoon alles van internet moet doorgeven zonder te blokkeren. In praktijk werd er toch nog vanalles geblokkeerd. De oplossing was een switch (van het type dat in een serverruimte staat) voor de experia box te zetten en dan daarop al het verkeer voor tv en telefoon naar de experia box te routeren en de rest naar de router... Zijn broer (tevens ook baas en systeembeheerder) is een paar avonden zoet geweest met internet afzoeken en loggen om alles goed ingesteld te krijgen...
Image

Re: Het vragentopic: technisch

321
Kolm wrote:Ik ben niet zo heel bekend met Ziggo, maar die modem die je hebt, is dat een modem/router combinatie of is dan een modem-only (als je die al kan krijgen bij ziggo). Als je een eigen router hebt waarlangs het verkeer gaat, dan zou die modem/router van ziggo in bridge mode moeten staan.
Daarnaast is het de vraag of je router die nieuwe hoge snelheid wel aankan. Toen wij hier op echte glasvezel over gingen, hadden we een nieuwe router nodig omdat we anders geen verschil zagen.

Tip: Ga nooit naar KPN zooi... Mijn baas heeft glasvezel van kpn met een experia box (zelfs met nieuwste) en het was gewoon onmogelijk om met de playstation online te gaan, zelfs aanmelden op PSN lukte niet. Zonder de experia box ertussen werkte alles wel en met die box niet. De box was zogenaamd ingesteld in bridge mode waarbij deze dus gewoon alles van internet moet doorgeven zonder te blokkeren. In praktijk werd er toch nog vanalles geblokkeerd. De oplossing was een switch (van het type dat in een serverruimte staat) voor de experia box te zetten en dan daarop al het verkeer voor tv en telefoon naar de experia box te routeren en de rest naar de router... Zijn broer (tevens ook baas en systeembeheerder) is een paar avonden zoet geweest met internet afzoeken en loggen om alles goed ingesteld te krijgen...
De modem is van ziggo en de router is van onszelf.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

323
@miner: ben je zeker dat het apparaat van ziggo enkel een modem is en niet een apparaat dat modem en router in 1 apparaat combineert? Ik weet dat dat in NL nogal in trek is... In België helaas ook steeds meer bij telenet (geen idee bij andere), maar met wat gezeur krijg je meestal nog wel een modem-only apparaat.

@shampi: Geen idee welke het was, enkel dat het ook een oude van bij ons op de zaak was die ondertussen was uitgefaseerd.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

324
Kolm wrote:@miner: ben je zeker dat het apparaat van ziggo enkel een modem is en niet een apparaat dat modem en router in 1 apparaat combineert? Ik weet dat dat in NL nogal in trek is... In België helaas ook steeds meer bij telenet (geen idee bij andere), maar met wat gezeur krijg je meestal nog wel een modem-only apparaat.

@shampi: Geen idee welke het was, enkel dat het ook een oude van bij ons op de zaak was die ondertussen was uitgefaseerd.
Oh bij mij is het geen oude hoor. :p
Collega doet de bestellingen. Dus eentje meer bestellen is geen probleem :p
Image

Re: Het vragentopic: technisch

325
Kolm wrote:@miner: ben je zeker dat het apparaat van ziggo enkel een modem is en niet een apparaat dat modem en router in 1 apparaat combineert? Ik weet dat dat in NL nogal in trek is... In België helaas ook steeds meer bij telenet (geen idee bij andere), maar met wat gezeur krijg je meestal nog wel een modem-only apparaat.

@shampi: Geen idee welke het was, enkel dat het ook een oude van bij ons op de zaak was die ondertussen was uitgefaseerd.
Het is inderdaad een modem en een router: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wif ... nnect-box/
Image

Re: Het vragentopic: technisch

327
Kolm wrote:Ik kan wel wat problemen/oorzaken vinden voor de draadloze verbinding die disconnect:
https://community.ziggo.nl/internetverb ... wifi-12130

Herken je je hierin ergens?

Verder zou ik de connect box in bridge modus zetten en als je eigen router wifi heeft, de wifi van de connect box uitzetten.
Ik heb het net geprobeerd en volgens mij heeft het wel geholpen. De router heeft wel een eigen wifi, maar ik kan er niet mee verbinden.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

329
Dat niet, maar ik moest daarnet wel even al mijn cookies van playstation domeinen weggooien omdat ik de store heel de tijd een 'bad request' foutmelding kreeg... Misschien eens proberen om alles van cookies wat playstation, paypal en wat er bij kan horen weg te donderen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

330
Kolm wrote:Dat niet, maar ik moest daarnet wel even al mijn cookies van playstation domeinen weggooien omdat ik de store heel de tijd een 'bad request' foutmelding kreeg... Misschien eens proberen om alles van cookies wat playstation, paypal en wat er bij kan horen weg te donderen?
Ik krijg een foutmelding op zowel PC als PS. Om een of andere reden moet ik in de settings naar wallet gaan en daar kijken of er iets mis is maar alles lijkt juist. Ik heb PayPal ook al opnieuw proberen toevoegen, niks. Uiteindelijk heb ik dan maar geld toegevoegd aan mijn account via Bancontact.