Re: Het vragentopic: technisch

77
Sanity penguin wrote:Ik gebruik momenteel een LaCinema van Lacie die aan mijn TV gekoppeld is via HDMI om series en films te bekijken. Super systeem en al jaren dat ik het gebruik. Enige nadeel is dat ik die telkens moet ontkoppelen van de TV en aansluiten op PC om de dingen over te zetten.

Ik heb al eens wat rondgekeken om er eventueel een NAS server systeem tussen te plaatsen, maar ik kan die server niet rechtstreeks op mijn TV aansluiten met HDMI. Ik kan echter ook de speler niet als tussenstation gebruiken, want die kan geen "connectie" maken met de server. Ik zou dus niet kunnen browsen in de mappen om dan af te spelen.

Iemand toevallig beter ideeën om heel dat gedoe wat makkelijk te laten gaan? PC als streamer gebruiken is trouwens geen optie :)
Een NAS kopen en de Plex app installeren op uw tv eventueel?

Re: Het vragentopic: technisch

78
Of gewoon een goede smart tv? Heb je geen chromecast of mediacenter nodig.
Mijn pc, gsm, tabet en wat nog allemaal kan perfect naar tv streamen.
Ook bestaat er een pcprog die van je pc naar ps3 streamt.

Moet nu wel zeggen dat ik streamfunctie bijna niet meer gebruik.
Mede dankzij netflix en ook omdat ik externe hdd of simpele usb switchen van pc naar tv makkelijker vind.

Maar zoals ik lees kan je pc niet streamen? Wat op zich wel raar is.
Je kan idd voor een nas gaan.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

79
Mijn pc kan wel streamen, maar het scherm van de laptop is stuk (kast op gevallen :p). Bijgevolg staat hij momenteel als "vaste" aangekoppeld aan een scherm in de bureau. Ik heb geen zin om iedere keer naar daar te lopen om te wisselen van bestand ofzo.

Die LaCinema vind ik ideaal, omdat het gewoon werkt met afstandsbediening vanuit de luie zetel.
@BG: het is die LaCinema die ik moet loskoppelen van de TV en inpluggen in mijn pc om de filmbestanden over te plaatsen. Dat is ook net hetgeen ik zou willen uitschakelen. Vandaar dat ik aan het kijken was om zo'n NAS aan te kopen.

@Tjeefkeuh: zit nog met een Philips van voor het smart-TV gebeuren. Geeft wel fantastisch beeld, dus ik ga hem niet zomaar wegdoen om dit "euvel" op te lossen :p
Image

Re: Het vragentopic: technisch

80
samsung zijn smarttv functies vindek persoonlijk beter :) (vooral dan de netwerkfuncties)
Zeker nadat ik bij mijn ouders en zus hun phillips smarttv heb moeten configureren.

Anyway je kan PS3 Media Server proberen.
Heb ik vroeger nog veel gebruikt.

Op zich simpel eenmaal goed ingesteld.
Dan heb je bij je PS3 ergens PS3 Media center staan en kan je zo browsen in je pc die op hetzelfde netwerk staat. (hoef je dus niet meer op je pc te zijn, enkel voor je volledig legale filmkes zoals homevideos op je pc te zetten ;))
Of die dan in de buro staat of in de kelder maakt niet uit.

- je download de gratis app
- de installeerd hem op je pc
- je doet de setup (kiezen welke directorys ps3 mag zien)
- hier en daar instellingsken op ps3 goed zetten
- en jopla je ziet de gekozen directory op je ps3 staan en kan zo naar je bazaar kijken

Ok dit is heel beknopt maar het is dan ook tijdje geleden dat ik dit gedaan heb ^^
Image

Re: Het vragentopic: technisch

81
Sanity penguin wrote: @Tjeefkeuh: zit nog met een Philips van voor het smart-TV gebeuren. Geeft wel fantastisch beeld, dus ik ga hem niet zomaar wegdoen om dit "euvel" op te lossen :p
Via de PS3 kunt ge zoals hierboven gezegd ook wel aan uw files op een NAS of pc, maar ge gaat veel last van input lag enzo hebben. Als uw tv nog geen smart-tv is en ge bijgevolg geen Plex kunt installeren, zou ik dat idd maar zo laten. Er bestaat een Plex app voor PS3 en PS4, die zeer handig zou zijn, aangezien ge dan de app op uw gsm kunt gebruiken als afstandsbediening enz. Het grote nadeel is dat consoles om een of andere reden de enige toestellen zijn waarbij Plex enkel werkt met een Plex Pass (éénmalig 150€). Het geeft geen andere noemenswaardige voordelen dan dat, dus is zijn geld niet waard.

Re: Het vragentopic: technisch

82
Ik heb eind augustus een nieuwe accu voor mijn sony vaio gekocht en nu wordt deze plots niet meer gedetecteerd door mijn laptop, waardoor die uitvalt als ik geen oplader insteek en dat de batterij ook niet wil opladen. Ik heb nu mijn oude accu in mijn laptop gestoken en deze werkt wel. Ik vermoed dus dat de accu gewoon stuk is.

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan proberen? Ik heb wel al een mailtje gestuurd naar die webwinkel, want ik heb er 2 jaar garantie op.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

88
Ik heb gemerkt dat als ik bullguard (virus scanner) geïnstalleerd heb, dat mijn computer dan vrij makkelijk crasht. Ik heb hem nu verwijdert, maar dan is weer het probleem: wil ik een crash-vrije of een computer die goed beschermd is. Iemand enig idee hoe ik dit met bullguard kan oplossen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

89
minermb wrote:Ik heb gemerkt dat als ik bullguard (virus scanner) geïnstalleerd heb, dat mijn computer dan vrij makkelijk crasht. Ik heb hem nu verwijdert, maar dan is weer het probleem: wil ik een crash-vrije of een computer die goed beschermd is. Iemand enig idee hoe ik dit met bullguard kan oplossen?
Moet het absoluut Bullguard zijn?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

90
Sanity penguin wrote:
minermb wrote:Ik heb gemerkt dat als ik bullguard (virus scanner) geïnstalleerd heb, dat mijn computer dan vrij makkelijk crasht. Ik heb hem nu verwijdert, maar dan is weer het probleem: wil ik een crash-vrije of een computer die goed beschermd is. Iemand enig idee hoe ik dit met bullguard kan oplossen?
Moet het absoluut Bullguard zijn?
Nou ja, mijn ouders hebben net het abonnement met 3 jaar verlengd, dus het zou wel handig zijn als ik gewoon bullguard kan gebruiken, alhoewel we een abonnement hebben voor 5 computers die terug kunnen brengen naar 3. Maar ik sta best open voor andere dingen, ik ben nu aan het kijken naar Malwarebytes Anti-Malware en die ziet er wel goed uit :idea:
Image