Re: Het vragentopic: technisch

421
Ik denk dat de oplossing van paveman de oplossing is die Sanity zoekt.

Daar verschillende lijsten vaak door verschillende personen zijn samengesteld en of aangevuld is het raadzaam om inderdaad op klantnummer, zoals paveman al voorstelde, te zoeken en niet op naam of adres. Typo's zijn zo gemaakt en zeker als de informatie bijvoorbeeld telefonisch is ingewonnen. De waarden waarop Excel zoekt moeten 100% identiek zijn!
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

424
Steeds meer games zijn 'pro enhanced' dat ze beter draaien en/of beter beeld hebben op de pro. In theorie zou de game ook op de gewone 4 goed moet draaien, maar in reviews lees je toch regelmatig dat de game goed draait op de pro, maar hapert op de gewone 4.
Hier thuis hebben we ooit met 2 games (Ratchet and Clank en Horizon) ons best gedaan om de gewone 4 en de pro te vergelijken qua beeld terwijl we geen 4K tv hebben. Desondanks zag het er op de pro toch net iets beter uit.

Als je nog geen PS4 hebt en nu de keuze moet maken, dan zou ik gaan voor de pro. Die is het meest toekomstbestendig (hoewel toekomst ondertussen al heden is, want de pro is er ook al een hele tijd)

Zelf hebben we zowel de gewone 4 als de pro een upgrade gegeven naar een SSHD* en ook daar zagen we in laadsnelheden wel wat verschil. Al ging het daar in eerste instantie vooral om meer opslagruimte te hebben. Standaard worden de gewone PS4's met 500GB geleverd en dat is eigenlijk gewoon te weinig. In werkelijkheid heb je iets meer dan 400GB voor games en de meeste retail games zijn 40-100GB. Zelfs Spyro is 67GB op de pro en RDR2 zou naar het schijnt rond de 100 zitten. De pro heeft er standaard al 1TB inzitten en daar kan je dan toch net iets langer mee weg.

Als je ooit plannen hebt voor de VR, dan zit je met de pro ook wel beter vermoedelijk, die heeft toch net iets meer rekenkracht om het allemaal aan te sturen. Zelf hebben we de VR aangesloten op de pro, maar heb hem nog niet getest met de gewone PS4 om ze echt te vergelijken.

Edit: Ik vraag me eigenlijk ook af of de huidige 100 euro cashback/korting actie op de PS4, PS4 Pro en PSVR een opmaat zijn naar de aankondiging van de PS5 :think:

*PS4 nooit upgraden naar een SSD! De firmware is er niet op aangepast dat die het 'onderhoud' doet dat een SSD nodig heeft om te blijven werken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

427
Gamefreak wrote:ik heb even overwegen om een Pro te kopen maar een maat van mij zei van het niet te doen, vermits ik geen 4K tv heb...
Een beetje kortzichtig van je maat gezien de andere voordelen van de Pro die Kolm zo keurig heeft opgesomd. :)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

428
Als je mijn lang verhaal gelezen hebt, dan zou je wat argumenten kunnen vinden die ook van toepassing zijn als je geen 4K tv hebt.
Het is natuurlijk aan jou om te bepalen of die doorwegen om een pro te kopen.
Als je al een PS4 hebt, dan snap ik dat je eindoordeel kan zijn dat het niet nodig is. Als je nog geen PS4 hebt, dan zou ik toch voor de pro gaan omdat die op langere termijn langer mee zal kunnen.

Als ik ooit een nieuwe tv koop, dan zal die hoogstwaarschijnlijk wel 4K zijn, dus dan is de PS4 er alvast klaar voor. :P
Image

Re: Het vragentopic: technisch

429
Ik zou iedereen, wel of geen 4k tv, absoluut altijd aanraden voor de Pro te kiezen. De extra rekenkracht wordt altijd gebruikt: ook als 4k niet staat ingeschakeld is het beeld veel scherper, de laadtijden veel korter (/snelheid console sneller) etc. Tenzij je al een ouder PS4 hebt is de Pro altijd de betere keus, mits het prijsverschil niet té groot is.
Ik kan de redenering van jouw vriend ook niet volgen dus.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

430
Kolm wrote:Steeds meer games zijn 'pro enhanced' dat ze beter draaien en/of beter beeld hebben op de pro. In theorie zou de game ook op de gewone 4 goed moet draaien, maar in reviews lees je toch regelmatig dat de game goed draait op de pro, maar hapert op de gewone 4.
Hier thuis hebben we ooit met 2 games (Ratchet and Clank en Horizon) ons best gedaan om de gewone 4 en de pro te vergelijken qua beeld terwijl we geen 4K tv hebben. Desondanks zag het er op de pro toch net iets beter uit.

Als je nog geen PS4 hebt en nu de keuze moet maken, dan zou ik gaan voor de pro. Die is het meest toekomstbestendig (hoewel toekomst ondertussen al heden is, want de pro is er ook al een hele tijd)

Zelf hebben we zowel de gewone 4 als de pro een upgrade gegeven naar een SSHD* en ook daar zagen we in laadsnelheden wel wat verschil. Al ging het daar in eerste instantie vooral om meer opslagruimte te hebben. Standaard worden de gewone PS4's met 500GB geleverd en dat is eigenlijk gewoon te weinig. In werkelijkheid heb je iets meer dan 400GB voor games en de meeste retail games zijn 40-100GB. Zelfs Spyro is 67GB op de pro en RDR2 zou naar het schijnt rond de 100 zitten. De pro heeft er standaard al 1TB inzitten en daar kan je dan toch net iets langer mee weg.

Als je ooit plannen hebt voor de VR, dan zit je met de pro ook wel beter vermoedelijk, die heeft toch net iets meer rekenkracht om het allemaal aan te sturen. Zelf hebben we de VR aangesloten op de pro, maar heb hem nog niet getest met de gewone PS4 om ze echt te vergelijken.

Edit: Ik vraag me eigenlijk ook af of de huidige 100 euro cashback/korting actie op de PS4, PS4 Pro en PSVR een opmaat zijn naar de aankondiging van de PS5 :think:

*PS4 nooit upgraden naar een SSD! De firmware is er niet op aangepast dat die het 'onderhoud' doet dat een SSD nodig heeft om te blijven werken.
Nu klinkt het toch alsof ik beter kan wachten op een PS5 :P
Mits die backwards compatible word.

Re: Het vragentopic: technisch

431
FGras wrote:Nu klinkt het toch alsof ik beter kan wachten op een PS5 :P
Mits die backwards compatible word.
Zelfs als ze hem nu zouden aankondigen, zal het waarschijnlijk nog een jaar duren voor hij uitkomt. Geruchten op dit moment gaan voor 2020 geloof ik :think:
Ik ben ook wel benieuwd of die dan backwards compatible wordt. Technische gezien is de architectuur van de PS4 eenvoudiger dan van de PS3 en lijkt de PS4 meer op een PC. Dat geeft het gevoel dat het backwards compatible maken, een stuk makkelijker zou worden dan bij de PS4 en de PS3 het geval was.

Maar of je wel of niet moet wachten op de PS5... daar kan ik weinig keuze voor je maken. Zelf zou ik niet zo lang kunnen wachten, maar ik game wel redelijk veel... ook nog op de PS3 :saint:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

432
Kolm wrote:
FGras wrote:Nu klinkt het toch alsof ik beter kan wachten op een PS5
Image

Mits die backwards compatible word.
Zelfs als ze hem nu zouden aankondigen, zal het waarschijnlijk nog een jaar duren voor hij uitkomt. Geruchten op dit moment gaan voor 2020 geloof ik :think:
Ik ben ook wel benieuwd of die dan backwards compatible wordt. Technische gezien is de architectuur van de PS4 eenvoudiger dan van de PS3 en lijkt de PS4 meer op een PC. Dat geeft het gevoel dat het backwards compatible maken, een stuk makkelijker zou worden dan bij de PS4 en de PS3 het geval was.

Maar of je wel of niet moet wachten op de PS5... daar kan ik weinig keuze voor je maken. Zelf zou ik niet zo lang kunnen wachten, maar ik game wel redelijk veel... ook nog op de PS3 :saint:
Ps4 denk Ik ook ergens 2020 aankondigen. Voor het kopen van ps4 of niet. Voor de prijs dat ie nu staat is die aankoop zeker niet slecht ookal omdat ps4 een serieuze bibliotheek heeft aan games en zo kun je dan ook beetje wachten met ps5 tegen dat doene goedkoper sta.

Natuurlik als ps5 toestaat om ps4 games te spelen zou het wat zuur zijn maar tis zeker nog 2 jaar tegen dat die er is.

Als je 4k tv hebt zou ik persoonlijk wel voor een pro gaan omdat diene wel een optical poort et en gewone slim ps4 niet bovendien spelen de games normaliter iet vloeiender. Khen et verschil bij mij thuis gezien en tis toch meer dan je zou denken.

Blijft één moeilijke keuze natuurlik want tis geen brood dat je koopt.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Het vragentopic: technisch

433
Sora_Lizard wrote:
Gamefreak wrote:ik heb even overwegen om een Pro te kopen maar een maat van mij zei van het niet te doen, vermits ik geen 4K tv heb...
Een beetje kortzichtig van je maat gezien de andere voordelen van de Pro die Kolm zo keurig heeft opgesomd. :)
zeg dat maar niet tegen hem, hij is nogal gebrand op zijn euh opinies inzake deze materie... maar ik ga het niet doen, binnenkort is de ps5 immers uit...

Re: Het vragentopic: technisch

434
Heeft iemand van jullie ervaring met VPN? Zoja, waarom raden jullie dit aan? En welke? :)

Ik twijfel om de stap te maken naar NordVPN voor 2 redenen.

1) blocking op basis van locatie. Ik wou recent nog naar een film op Netflix kijken, maar deze was geblokkeerd in België. In Amerika bv was deze wel beschikbaar. Ook zijn sommige sites duurder via België. Ik heb vandaag nog een tijdelijk gratis VPN service gebruikt om mijn adguard licentie uit te breiden. Hierdoor betaalde ik slechts 7 euro omdat ik in 'rusland' was volgens de VPN ipv 32 euro in België.

2) privacy en veiligheid. Ik vind enige vorm van anonimiteit op internet wel belangrijk. Er zijn al genoeg gegevens die voor te grabbelen liggen. En veiligheid gaat dan vooral over hackers of mensen die gegevens kwaadwillig willen onderscheppen. Als ik bv in juli naar new york ga en vaak gebruik ga moeten maken van publieke WiFi.
Image
cron