Het vragentopic: technisch

1
Soms kan iemand met een kleine technische vraag zitten waarvoor het niet de moeite is om een volledig nieuw topic te openen. Zulke korte vragen kunnen hier behandeld worden ;)

Ik zal maar meteen de spits afbijten: de batterij van mijn laptop (een jaar en een half oud) geraakt niet over de 86% opgeladen :|
Iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Re: Het vragentopic: technisch

2
Welk soort laptop?
Sommige (bv. VAIO) hebben bepaalde instellingen waarin je kan gaan kijken en aanpassen.

Maar waarschijnlijk ligt het aan de batterij zelf. Die zijn opgebouwd uit verschillende segmenten om te laden en het lijkt mij dat één van de segmenten eraan is voor de moeite.

Doet hij dit al lang? De kans is immers groot dat wanneer één segment er de brui aan geeft, de rest volgt...
Image

Re: Het vragentopic: technisch

3
Het is een ASUS X550C. Er zijn veel opties om dingen aan te passen, maar ik heb nog niks gevonden dat met die 86% zou kunnen te maken hebben.

Hij doet dat nu een maand. Ik dacht dat het over zou gaan, maar blijkbaar niet. Als ik niet snel een oplossing vind, zal ik toch maar eens terug gaan naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Dat zal hopelijk onder garantie vallen dat ik een nieuwe batterij kan krijgen.

Re: Het vragentopic: technisch

5
Ik heb ook een Asus laptop en die batterij is vrij snel versleten, na 2.5 jaar al. Ze laadt nog ongeveer 40% op van de originele capaciteit maar Windows geeft daar wel een melding van. Waarschijnlijk gebeurt dat pas vanaf een bepaald percentage (minder dan 50% ofzo). Ik gebruik wel bijna altijd de stroomkabel dus de batterij is zelden volledig leeg gelopen en terug herladen, wat slecht is voor dat type batterijen hebk gehoord.

Re: Het vragentopic: technisch

6
Tjeefkeuh wrote:Ik heb ook een Asus laptop en die batterij is vrij snel versleten, na 2.5 jaar al. Ze laadt nog ongeveer 40% op van de originele capaciteit maar Windows geeft daar wel een melding van. Waarschijnlijk gebeurt dat pas vanaf een bepaald percentage (minder dan 50% ofzo). Ik gebruik wel bijna altijd de stroomkabel dus de batterij is zelden volledig leeg gelopen en terug herladen, wat slecht is voor dat type batterijen hebk gehoord.
Dat type en alle andere types :)
Wanneer je laptop op stroom gebruikt verwijder je best de batterij (tenzij je ze moet opladen natuurlijk)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

7
ShAmPi wrote:
Tjeefkeuh wrote:Ik heb ook een Asus laptop en die batterij is vrij snel versleten, na 2.5 jaar al. Ze laadt nog ongeveer 40% op van de originele capaciteit maar Windows geeft daar wel een melding van. Waarschijnlijk gebeurt dat pas vanaf een bepaald percentage (minder dan 50% ofzo). Ik gebruik wel bijna altijd de stroomkabel dus de batterij is zelden volledig leeg gelopen en terug herladen, wat slecht is voor dat type batterijen hebk gehoord.
Dat type en alle andere types :)
Wanneer je laptop op stroom gebruikt verwijder je best de batterij (tenzij je ze moet opladen natuurlijk)
Het probleem is dat ik mijn laptop gebruik tijdens mijn lessen en soms geen stopcontact ter beschikking heb, dus dan zou ik constant de batterij eruit moeten halen en er weer in steken.

Re: Het vragentopic: technisch

11
Mijn sony vaio is nu 2,5 jaar oud en die batterij gaat echt nog maar de helft zo lang mee. Ik trek die altijd uit als hij is opgeladen en steek die pas terug is als het nodig is. Dus slecht heb ik er niet voor gezorgd denk ik. Een nieuwe batterij kopen is direct zo duur...
Image

Re: Het vragentopic: technisch

12
Dat een batterij minder lang mee gaat, tot daar aan toe. Maar dat hij zegt niet meer voorbij de 86% te geraken, da's best raar.

Toen hij nog gewoon werkte, laadde ik hem altijd op, als hij vol was, werkte ik op batterij verder tot hij bijna plat was, dan stak ik de oplader weer in. Nu gaat hij iets te snel leeg om het zo te doen :|

Re: Het vragentopic: technisch

14
ShAmPi wrote:Ok
Heb mij eindelijk laten overhalen een tablet te kopen.
Dit zijnde een galaxy tab 4

Nu installeerd die stomme dure onderlegger altijd de apps die ook op mijn S3 staan.

Hoe ga ik dit tegen?
Als ge naar uw instellingen in de Play Store gaat, kunt ge er ergens voor kiezen om apps niet automatisch te updaten. Op die manier hebt ge wel altijd een lijst met apps die een update klaar hebben en krijgt ge meldingen als er nieuwe beschikbaar zijn, maar ze worden dan niet automatisch geïnstalleerd. Zo krijgt ge al die standaardrommel die erop staat niet telkens terug zonder dat ge het wilt. Ik hoop dat ge dat bedoelde ;)
cron