Re: Het vragentopic: technisch

691
Al meningen genoeg hier, maar tenzij je echt pro Apple bent zou ik voor die van Sony gaan. Je gaf zelf al aan dat de noice cancelling beter is en op een vliegtuig heb je sowieso wel handbagage bij (past een iets grotere wel in).

Persoonlijk heb ik altijd liever over ear hoofdtelefoons. Maar ik heb dan ook wel altijd iets van een tas of rugzak bij.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

692
Ik heb persoonlijk ook liever over ear zoals gezegd.

Die laatste nieuwe van Sony hebben ze het opbergen inderdaad niet meer zo makkelijk gemaakt, dacht dat die oren niet mee kunnen inklappen of zoiets. Persoonlijk heb ik altijd last van in ear dat ze uitvallen, maar misschien zijn mijn oren gewoon mismaakt :q:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

695
Laat mij dan de enige met afwijkende mening zijn... :D Al heb ik enkel en alleen ervaring met de Airpods Pro. De noisecancelling is echt perfect (voor hardlopen moet je dit écht uit zetten, want je hoort niets of niemand aankomen) en ik vind het heel fijn om niet iets over m'n oren heen te hebben, merk dat bijvoorbeeld met de PS5 headset, wil dan na een kwartier niets liever dan de Airpods in doen...
Dat overigens ondanks dat de Pro's me iets minder in de oren zitten dan de 'gewone' Airpods (nog steeds véél beter dan oortjes van andere merken btw). Het intuïtieve gebruik van de Airpods zou ik met een headset ook missen. Zelfde voorbeeld de PS5 headset: alle knoppen zitten er op om van alles te regelen, maar ik zit altijd te zoeken en neem m dan maar weer af om iets aan te passen. Enige nadeel van de huidige Pro's is dat je het volume er niet op kunt regelen, want met de nieuw aangekondigde wel kan.
Voor mij zou een headset by far niet meer in aanmerking komen en zou ik altijd voor de Airpods gaan. Maar ja: ik ben dan idd degene met afwijkende mening... :lol:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

697
Ik ben ook een grote fan van de kleinere oortjes. Ik gebruik zelf heel graag de Samsung buds live. Het is een vreemde vorm, maar het zit zo goed in de oren. Kan er zelfs op liggen. Voor de noice canceling deed ik het niet. Een airco of ventilatie is opvallend minder aanwezig of storend, maar al de rest hoor je nog gewoon.

Ik ga volgende week een iPhone 14 pro (of pro max) bestellen en twijfel om ook eens de airpods pro uit te testen. Ik ben alleen nooit echt te vinden voor die dopjes die je echt in je gehoorgang moet duwen. Mijn oren jeuken daar van en ik krijg een verstopt gevoel. Ik heb er heel wat getest en de gewone Samsung buds kon ik nog ongeveer tolereren, maar fijn heb ik ze nooit gevonden. De buds live zoals ik zei hebben dit probleem volledig opgelost. Ik ben zelf heel benieuwd naar jullie mening over de airpods pro en de problemen die ik hierboven beschreef waar ik wat schrik voor heb.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

700
paveman wrote: 09 Sep 2022 09:01 Laat mij dan de enige met afwijkende mening zijn... :D Al heb ik enkel en alleen ervaring met de Airpods Pro. De noisecancelling is echt perfect (voor hardlopen moet je dit écht uit zetten, want je hoort niets of niemand aankomen) en ik vind het heel fijn om niet iets over m'n oren heen te hebben, merk dat bijvoorbeeld met de PS5 headset, wil dan na een kwartier niets liever dan de Airpods in doen...
Dat overigens ondanks dat de Pro's me iets minder in de oren zitten dan de 'gewone' Airpods (nog steeds véél beter dan oortjes van andere merken btw). Het intuïtieve gebruik van de Airpods zou ik met een headset ook missen. Zelfde voorbeeld de PS5 headset: alle knoppen zitten er op om van alles te regelen, maar ik zit altijd te zoeken en neem m dan maar weer af om iets aan te passen. Enige nadeel van de huidige Pro's is dat je het volume er niet op kunt regelen, want met de nieuw aangekondigde wel kan.
Voor mij zou een headset by far niet meer in aanmerking komen en zou ik altijd voor de Airpods gaan. Maar ja: ik ben dan idd degene met afwijkende mening... :lol:
Wat je zegt over iets regelen met de PS5 headset kan ik mij volledig in vinden Paveman. Vooral regelen tussen chat en game audio vind ik vervelend (als in waar zitten die knoppen juist en waar geef ik meer volume naar chat bijvoorbeeld?) Anderzijds heb ik totaal geen last van de headset op mijn hoofd, ik draag een bril, dus soms kunnen over ear headsets hierdoor wat last veroorzaken achter de oren.

Verder ben ik enorm benieuwd naar die nieuwe Inzone headset van Sony MET noise cancelling. Alleen... die prijs weer, een microboom aan de zijkant vind ik maar niets en het ziet er wat cheap uit vind ik. Ik dacht dat de PS5 headset nu ook verkrijgbaar is in zwart en camo?

Maar goed ging over Apple pods ^^
Image

Re: Het vragentopic: technisch

701
gamerke1992 wrote: 09 Sep 2022 11:41 Ik ben ook een grote fan van de kleinere oortjes. Ik gebruik zelf heel graag de Samsung buds live. Het is een vreemde vorm, maar het zit zo goed in de oren. Kan er zelfs op liggen. Voor de noice canceling deed ik het niet. Een airco of ventilatie is opvallend minder aanwezig of storend, maar al de rest hoor je nog gewoon.

Ik ga volgende week een iPhone 14 pro (of pro max) bestellen en twijfel om ook eens de airpods pro uit te testen. Ik ben alleen nooit echt te vinden voor die dopjes die je echt in je gehoorgang moet duwen. Mijn oren jeuken daar van en ik krijg een verstopt gevoel. Ik heb er heel wat getest en de gewone Samsung buds kon ik nog ongeveer tolereren, maar fijn heb ik ze nooit gevonden. De buds live zoals ik zei hebben dit probleem volledig opgelost. Ik ben zelf heel benieuwd naar jullie mening over de airpods pro en de problemen die ik hierboven beschreef waar ik wat schrik voor heb.
Bij andere in-ears heb ik daar regelmatig last van. Met de AirPods eigenlijk niet (meer): met de Pro’s heb ik er best even over gedaan om de juiste maat opzetstukjes te vinden, maar buiten heel soms jeukende oren (maar zie dat meer als dat je ook wel eens een neu… eh… jeukende neus hebt), heb ik daar geen last van.

Helaas vind ik dat je ze pas echt kunt testen als je ze echt een paar weken achter elkaar aan gebruikt. Ik hoor hier ook andere ervaringen, maar in mijn omgeving hoor ik alleen maar geluiden die louter positief zijn (zowel over de gewone als de Pro’s). Dan ben ik vaak nog de meest negatieve…
Image

Re: Het vragentopic: technisch

702
paveman wrote: 09 Sep 2022 16:27
gamerke1992 wrote: 09 Sep 2022 11:41 Ik ben ook een grote fan van de kleinere oortjes. Ik gebruik zelf heel graag de Samsung buds live. Het is een vreemde vorm, maar het zit zo goed in de oren. Kan er zelfs op liggen. Voor de noice canceling deed ik het niet. Een airco of ventilatie is opvallend minder aanwezig of storend, maar al de rest hoor je nog gewoon.

Ik ga volgende week een iPhone 14 pro (of pro max) bestellen en twijfel om ook eens de airpods pro uit te testen. Ik ben alleen nooit echt te vinden voor die dopjes die je echt in je gehoorgang moet duwen. Mijn oren jeuken daar van en ik krijg een verstopt gevoel. Ik heb er heel wat getest en de gewone Samsung buds kon ik nog ongeveer tolereren, maar fijn heb ik ze nooit gevonden. De buds live zoals ik zei hebben dit probleem volledig opgelost. Ik ben zelf heel benieuwd naar jullie mening over de airpods pro en de problemen die ik hierboven beschreef waar ik wat schrik voor heb.
Bij andere in-ears heb ik daar regelmatig last van. Met de AirPods eigenlijk niet (meer): met de Pro’s heb ik er best even over gedaan om de juiste maat opzetstukjes te vinden, maar buiten heel soms jeukende oren (maar zie dat meer als dat je ook wel eens een neu… eh… jeukende neus hebt), heb ik daar geen last van.

Helaas vind ik dat je ze pas echt kunt testen als je ze echt een paar weken achter elkaar aan gebruikt. Ik hoor hier ook andere ervaringen, maar in mijn omgeving hoor ik alleen maar geluiden die louter positief zijn (zowel over de gewone als de Pro’s). Dan ben ik vaak nog de meest negatieve…
De gewone zijn zeker dan een eventuele andere optie voor mij. Ik ga eerst kijken hoe goed de buds live werken met de iPhone die ik heb besteld. Ik vermoed dat dit oké zou moeten zijn. Al hoor ik soms dat bepaalde audio codecs tussen merken kunnen verschillen, waardoor je kwaliteitsverlies hebt of latency.

De iPhone was in ieder geval duur genoeg. Dus de volgende aankoop zal ik wel even uitstellen. Idem voor mijn huidige galaxy watch te vervangen door een Apple watch bijvoorbeeld.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

703
Ik gebruik nu 2 jaar de Sony WH-1000XM3 op de trein bij het dagelijkse pendelen en zelfs bij de meer lawaaierige treinen dempt hij perfect de trillingsgeluiden en lage bassen van het rijden. Bovendien is de geluidskwaliteit subliem (dat zal bij de nieuwere modellen nog beter zijn). Handige draagtas ook, dat is de reden waarom ik niet voor de nieuwste versie zou gaan, omdat die in een veel grotere tas zit.
Ook zeer comfortabel, maar het is waar dat je bij warmer weer en buitengebruik last kunt hebben van 'zweetoren'. Verder helemaal geen minpunten van op te merken :)

Re: Het vragentopic: technisch

705
zenmaster wrote: 18 Sep 2022 16:43 Eén van mijn DS4 controllers heeft last van een “dwalende” stick, of hoe je het ook noemt. Als ik hem loslaat of er niet hard genoeg tegen duw gaat mijn character automatisch naar links. Is hier door mezelf iets aan te doen of wordt het vervangen?
Ik heb dat probleem bij al mijn PS3-controllers, daar heb ik nooit naar oplossingen gezocht. Voor de DS4 weet ik dat er genoeg mogelijkheden zijn om de joystick te vervangen, al heb ik hiermee geen ervaring (wegens veel te onhandig :lol:). Ik vrees dat je hem sowieso zult moeten openhalen, maar of de volledige joystick vervangen moet worden, dat weet ik niet.
Hier een voorbeeld, dat misschien een oplossing kan zijn voor uw probleem.
cron