Re: Het vragentopic: technisch

677
Paar vragen => Kolm

Ben accounts aan het aanmaken om die trophy in FIFA te boosten. Wat een werk eigenlijk, moet ook iedere keer nieuw email adres aanmaken en dan ingame nog eens EA account gaan linken...

1) Als ik mijn login gegevens share met boosting partner, eens hij inlogt, kan hij dan mijn geïnstalleerde games spelen? RDR2, MGS V, GT7 zijn fysiek dus zal de disc nodig zijn. Fifa 20 en 22 + Tomb Raider zijn digitaal. Fifa 20 proberen we te boosten, Fifa 22 heb ik platinum, echter kan hij trophies verdienen vermoed ik als hij Tomb Raider opstart?

Antwoord: Settings/users and accounts/other/console sharing and offline play => disable (het zegt nu bij mij: You don't have a PS5 with (Console sharing and offline play) enabled. => Als ik enable kan iedereen die de PS5 gebruikt games en media spelen. Vermoed dat dit correct is?

2) Nogal lame van Sony => je kan een wachtwoord vereisen bij aankopen in de Store via accounts en dan payment and subscriptions. Echter wordt er vereist om dan je account wachtwoord in te geven. Hmm heb ik dus net geshared... Mijn portemonnee in de Store is ook leeg, dus aankopen zal zowiezo niet gaan.

3) Was aan het kijken hoe ik die dummy accounts eventueel terug kan deleten. Komt mijn main account daar ook tussen te staan. Ik veronderstel dat mijn boosting partner in principe mijn main account zou kunnen deleten? Echter heb ik nog steeds mijn login gegevens, die ik NIET share, dus zou ik in principe veilig moeten zijn en kan ik mijn account eventueel terug aanmaken.. Wat ik nog niet getest heb: kan de boosting partner mijn login gegevens veranderen van mijn main account? Dus zeg maar email adres aanpassen en wachtwoord?



Edit: EA account kan ik blijkbaar toch steeds dezelfde email gebruiken.

Edit2: Ik lees net dat als je je account verwijderd, je ook alles verliest van aankopen en abonnementen.... Althans op PS4 lees ik. Hmmm
Image

Re: Het vragentopic: technisch

678
Ik dacht dat je voor die extra PSN accounts de gegevens van die andere persoon zou krijgen en niet meer zelf de PSN accounts moest aanmaken. Enkel lokaal account aanmaken en dan inloggen met email+wachtwoord dat je krijgt?

Elke PSN account heeft inderdaad een ander e-mail adres nodig.

NOOIT JE GEGEVENS VAN NTGSruler account delen!!!
Als iemand e-mail en wachtwoord heeft dan kan hij je volledige account overnemen, wachtwoord wijzigen en je bent hem kwijt!
En hij kan ook nog allerlei dingen kopen als je toevallig een creditcard gekoppeld hebt.

Enkel van die nieuwe dummy accounts die je aan het aanmaken bent kan je gegevens delen. Zorg dat het wachtwoord ook niet teveel lijkt op het jouwe of iets wat je ergens anders gebruikt.

1) Die setting van 'Console sharing and offline play' is per account in te stellen. Het is vergelijkbaar met je primary PS4 instellen voor PS4. Als je dat op jouw PS5 voor zo'n dummy account zou aanzetten, dan betekent dat dat alle andere accounts op die PS5 de content van dat dummy account kunnen spelen en dan alleen op die PS5 en niet op een andere. Niet omgekeerd tenzij je op dat andere account het ook hebt aanstaan maar dan nog moet het op dezelfde PS5 zijn.

Maw: NTGSruler heeft de optie aanstaan op jouw PS5, betekent dat de dummy account op JOUW PS5 alles van jouw account kan spelen. Echter als de dummy account inlogt op een andere PS5 met dat dummy account, dan kan dat niet en kan hij enkel de content spelen die de dummy account heeft aangekocht.

2) Ik weet niet of je het hier over NTGSruler of de dummy accounts hebt. Voor de dummy accounts maakt het niet uit wat je met die settings doet want ik veronderstel dat jullie daar toch niks mee aankopen.

3) Je gaat toch enkel dummy accounts verwijderen? Dan maakt het toch niks uit?
Lijkt me dat je main account gewoon de hele tijd op je PS5 blijft staan en nooit op die andere persoon zijn PS5 komt (want dat kan niet zonder gegevens te delen).
Lijkt me ook dat je je main account dus niet van je PS5 hoeft te verwijderen want anders kan je er ook niet mee boosten.


Er is mogelijk wel een verschil tussen lokaal een account verwijderen en definitief verwijderen van je hele PSN account (vergelijkbaar met online recht op vergeten), dat moet ik nog even uitzoeken of dat verwijderen van een PSN account zelfs kan.
Lijkt me sterk dat als je een lokaal account verwijdert, je dan alles kwijt zou zijn... Je kan het hoogstens niet spelen tot je opnieuw inlogt op een PS4/PS5.

Voor die EA accounts zou ik telkens zelfde mailadres gebruiken als dat je voor dat PSN account hebt gedaan. Anders moet je al die dummy accounts ook nog unlinken van je main account. Als dat al kan.
Daarnaast kan die andere persoon dan mogelijk ook je eigen mailadres zien wat ik persoonlijk liever niet zou hebben. En geen idee of je op een EA account opnieuw moet inloggen als je op een nieuwe PS5 een PSN account gebruikt => mogelijk wachtwoord van je eigen EA account voor nodig en dat wil je niet delen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

679
Wow, moest ik nog eens even opnieuw lezen.

De bedoeling is dat we ELK 5 dummy accounts aanmaken en sharen met elkaar.

Wachtwoord van dummy accounts is VOLLEDIG anders dan dat van mijn main account.

1) Settings Console sharing en offline play zet ik voor de zekerheid maar af dan op alle accounts.

2) Het gaat uiteraard over de dummy accounts. Vraag was als HIJ er eventueel dingen mee zou kunnen aankopen. Ik veronderstel dus van niet, zowiezo al omdat er geen geld op staat.

3) Het verwijderen van accounts: om iets specifieker te zijn (voor mezelf wellicht dat ik het duidelijk begrijp). Als ik nu op mijn PS5 naar settings ga en naar Users deleten, dan komt nu dus mijn MAIN (NTGSruler) account hier tussen te staan. Als ik het goed begrijp en die andere logt in op mijn dummy account en hij zou die willen deleten bijvoorbeeld, dan komt mijn MAIN account daar dus niet tussen te staan? Correct?

Zou hij dan in principe mijn dummy account kunnen overnemen, aangezien hij dan paswoord heeft? Ik veronderstel van wel, maar daar is hij dus niets mee dan? Nu ik zou dan ook zijn dummy accounts kunnen overnemen.

EA Accounts zijn nu allemaal gelinkt aan nieuw email adres. Dus zou moeten goed zijn.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

680
1) Als je FIFA 20 digitaal hebt dan zou het wel kunnen zijn dat je die setting voor je main account toch aan moet zetten omdat de dummy accounts dit anders niet kunnen spelen.
Let op: Dit gaat dan enkel over spelen op jouw PS5, de andere gebruiker gaat na inloggen in die dummy accounts niet jouw games op zijn PS5 kunnen spelen. De setting is eigenlijk bedoeld dat je binnen 1 gezin een game maar 1 keer hoeft aan te kopen en iedereen de game kan spelen op zijn eigen account.

2) Zolang jij op die dummy accounts geen geld zet of een creditcard/paypal/whatever linkt kan hij daar niks mee kopen.

3) Als hij jouw NTGSruler gegevens niet heeft gekregen dan kan hij niet eens op zijn PS5 een account daarvoor aanmaken en zal hij dat ook niet in die lijst zien.
PS5 toont enkel de accounts die lokaal staan. Ik zie op mijn PS5 in die lijst ook enkel mezelf en Sora omdat die lokaal een account hebben, maar ik zie mijn alt niet omdat ik die nog niet op PS5 heb toegevoegd.

De tekst bij verwijderen waarschuwt nog wel dat savefiles die niet in cloud/usb staan, screenshots en trophies die niet gesynced zijn enzo, ook worden verwijderd van de PS5. Maar dus enkel degene van het account dat je verwijdert en niet van andere accounts. En ook enkel wat op die PS5 staat en niet wat in de cloud staat bv.

Hij kan al die accounts in principe overnemen. Als je ze toch voor jezelf wil houden voor de toekomst, dan moet je het wachtwoord na afloop vervangen.
=> Onthoud ook de geboortedatum! Nodig als je ooit wachtwoord kwijt bent en het niet via e-mail sturen kan oplossen.

Nog een bedenking: In hoeverre moet je adres gegevens invullen in dat dummy account? Indien mogelijk leeg laten of anders iets fout (liefst onbestaand) of de mc donalds ofzo nemen :P
Image

Re: Het vragentopic: technisch

681
Je hoeft geen adres gegevens in te vullen. Alleen lokaal + provincie.

Wachtwoord van de dummies ga ik nadien veranderen. Denk dat ik dan er ééntje blijf behouden voor in de toekomst, je weet nooit zoals KolmJP ofzo.

Al die accounts zijn gelinkt aan mijn gsm nummer indien ik paswoord vergeet. Nummer zie je trouwens niet volledig staan, toch niet tijdens het linken.

Al die email adressen verwijder ik ook wel dan.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

682
Heb je dan 2-factor authentication aangezet voor die nieuwe accounts?
Want je hebt het over linken, ik veronderstel linken van PSN account aan lokaal account van PS5? Normaal hoef je daar niks met je telefoon te doen tenzij je dus 2-factor hebt aangezet.

Ik weet ook niet of het tegenwoordig nog mogelijk is om accounts zonder telefoon nummer aan te maken maar dat zou wel mijn voorkeur gehad hebben.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

684
Kolm wrote: 30 Jun 2022 14:51 Heb je dan 2-factor authentication aangezet voor die nieuwe accounts?
Want je hebt het over linken, ik veronderstel linken van PSN account aan lokaal account van PS5? Normaal hoef je daar niks met je telefoon te doen tenzij je dus 2-factor hebt aangezet.

Ik weet ook niet of het tegenwoordig nog mogelijk is om accounts zonder telefoon nummer aan te maken maar dat zou wel mijn voorkeur gehad hebben.
Geen 2-factor authentication. Plan is om al die dummy accounts toch te gaan verwijderen nadien. Ben daar niets mee. Misschien maak ik erna dan dummy account aan voor mezelf. Had er ééntje: NTGSruler2, maar dat paswoord herinner ik mij niet meer :?

@Sanity: inderdaad.... Maar de game op 91% laten staan nu kan ik precies niet. En er zijn er niet veel meer die nog met deze game bezig zijn. Kan het maar proberen natuurlijk.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

685
Zijn er hier ook audiofeilen?

Ik ben op zoek naar een headset die ten eerste het lawaai in het vliegtuig kan onderdrukken. En ten tweede ook leuk is voor andere situaties.

Ik twijfel tussen een Sony WH-1000XM4 of apple AirPods Pro. Beide zo'n 250 euro.
Voordeel van de AirPods is dat het lekker compact is.
Voordeel van de Sony is dat het betere noise canceling heeft.

Dus heeft iemand hier ervaring met de AirPods Pro?
Is de noise cancelling goed genoeg om een tijdje op te zetten in het vliegtuig?

Sony: https://www.wehkamp.nl/sony-wh-1000xm4- ... duct_image

Apple: https://www.wehkamp.nl/apple-airpods-pr ... duct_image

Re: Het vragentopic: technisch

686
Hmm mijn antwoord zal van weinig waarde zijn want ik heb met beiden geen ervaring. Maar om het even mee te geven: persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar de Sony xm4. Over ear, maar das persoonlijke smaak. Verder als je Iphone user bent lijkt het mij logisch dat je naar de Airpods Pro gaat.

Verder denk ik dat er weinig verschil zit tussen beide.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

687
Ik kan er zelf weinig van zeggen maar ik heb voor mijn vrouw in december de Sony WH-1000XM3 gekocht. Dus quasi gelijkaardig aan één van je opties.
Zij geeft aan dat de noise cancelling fantastisch is (geen idee of het een vliegtuig aankan).

Wel wat groter dan die pods (ik zou constast angst hebben die te verliezen...) maar zit niet ongemakkelijk, ook niet na lange tijd volgens haar.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

688
NTGSruler wrote: 08 Sep 2022 16:45 Hmm mijn antwoord zal van weinig waarde zijn want ik heb met beiden geen ervaring. Maar om het even mee te geven: persoonlijk zou mijn voorkeur gaan naar de Sony xm4. Over ear, maar das persoonlijke smaak. Verder als je Iphone user bent lijkt het mij logisch dat je naar de Airpods Pro gaat.

Verder denk ik dat er weinig verschil zit tussen beide.
Sanity penguin wrote: 08 Sep 2022 16:47 Ik kan er zelf weinig van zeggen maar ik heb voor mijn vrouw in december de Sony WH-1000XM3 gekocht. Dus quasi gelijkaardig aan één van je opties.
Zij geeft aan dat de noise cancelling fantastisch is (geen idee of het een vliegtuig aankan).

Wel wat groter dan die pods (ik zou constast angst hebben die te verliezen...) maar zit niet ongemakkelijk, ook niet na lange tijd volgens haar.
Over ear lijkt mij qua geluidskwaliteit zeker beter. Qua comfort hoor ik positieve negatieve dingen over beide apparaten.

Apple Pro: Klein en handing om mee te nemen in je broekzak en goede audio. Con: Of het lekker zit verschilt nogal per oor.
Sony: Pro: Betere geluidskwaliteit dan de Apple en betere noise canceling. Con: Iets groter dus moet in je tas en je kan wat zweterige oren krijgen als je het lang op hebt.

Dusja, voor beide wat te zeggen.

Re: Het vragentopic: technisch

690
Sanity penguin wrote: 08 Sep 2022 17:30 Die van Sony zitten wel in een handige opbergtas. Je kan die oren zo wat draaien en dan plat daarin wegwerken. Mijn vrouw zegt dat ze geen zweetoren heeft, al heeft ze dat misschien wat te persoonlijk genomen :think: :lol:
Ja ik zag dat deze "oudere" modellen beter op te bergen zijn dan het nieuwste model dat ze uit hebben gebracht. En het is goedkoper. Dus sowieso niet de nieuwste Sony headphones kopen!

Ik hoop dat je vrouw nu niet boos is. :lol: