Re: Het vragentopic: technisch

347
Sanity penguin wrote:
gamerke1992 wrote:
daviduvel wrote:Heeft er iemand (goede/slechte) ervaringen met Paypal? Ik ben aan het nadenken om dit te nemen.

Ik wil graag iets bestellen op het internet, maar dat lukt niet met een gewone bankkaart. Ik kan een Visa kaart aanvragen, maar ik ben meer voorstander om vooraf ergens geld op te zetten. Dan kan ik op het einde van de maand niet voor verrassingen komen te staan :P
PayPal is heel betrouwbaar en makkelijk in gebruik. Ik kan het alleen maar aanraden. Je krijgt trouwens een verzekering bij online aankopen, waardoor je je geld sowieso terugkrijgt als je een pakje bijvoorbeeld niet ontvangt.
Ik gebruik het al jaar en dag en alleen maar positieve zaken over op te merken.
Ik heb al een paar keer gehad dat er iets misliep bij de aankoop of dat iets niet geleverd werd, ondanks betaling. Telkens contactformulier Paypal gebruikt en die bedragen werden elke keer netjes teruggestort naar mij, na hun intern onderzoek.
Idd ik heb het ook al bijna 10 jaar. Gratis en handig en zeker als je het linkt aan je bankkaart als je kaart dit toelaat. Bij Argenta werkt dit zo niet want is gratis rekening en die kaart kan niet gebruikt worden voor online betalingen op die manier want biedt dus ook geen bescherming. Bij andere banken kan dit wel volgens hun formule toen ik nog bij Belfius zat. Maar anders kan je gwn storten op PP rekening en dan zo direct betalen via eBay ed. PP heeft ook best goede koperbescherming heb ooit een via Wish een kledingstuk gekocht en rits was stuk dus mail gestuurd en onmiddellijk terugbetaald. Je kan ook in de min gaan als je geen geld erop hebt staan.Het enige nadeel is dat als je geld overschrijft van bank naar PP dat het 2 à 3 werkdagen duurt en bij betaling van andere kopers moet je een soort belasting betalen van zoveel % aangezien zij ook iets moeten verdienen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

351
Ik heb een vraag ivm PS3 (en PS4) DLC en backups;

Aangezien PS3 DLC af en toe verdwijnt en de Store ooit zal stopgezet worden, is het mogelijk om een backup te maken van enkel DLC op een externe HDD? Of zou ik elke keer de game moeten installeren op die HDD en daar dan de DLC bijzetten? Daarnaast scroll ik ook niet graag door de eindeloze lijst van gedownloade items in de archaïsche PS3 Store.

Re: Het vragentopic: technisch

352
Dat is een goeie vraag...

Als je op PS3 DLC downloadt zonder dat de game is geïnstalleerd, dan krijg je zo'n ovalen bolletje net als bij het downloaden van een digitale game. Worden die bolletjes meegenomen in de back-up als je een full back-up neemt? Je kan de DLC ook installeren door erop te klikken, ook als game niet geïnstalleerd is. Volgens mij wordt het dan wel meegenomen in een full back-up. Op PS3 is het volgens mij niet mogelijk om losse games of installaties te back-uppen, enkel savefiles indien ze geen lock hebben.

Op PS4 zit het een beetje anders. Als je daar DLC downloadt van een game die niet geïnstalleerd is, dan blijft deze download 'hangen' in je download overzicht met het bericht 'waiting to install'. In je system storage vallen deze niet geïnstalleerde downloads onder 'other' ipv dat de naam van de game wordt getoond.
Geen idee of die 'other' ook te back-uppen is en zo ja of dat dat ook apart kan.

Bovenstaande is nog niet helemaal een antwoord op je vraag, maar dat zijn denk ik wel de vragen waar het uiteindelijk op neer gaat komen...

Ik download DLC en andere dingen (zeker als ik ze niet net gekocht heb) meestal via de PC-store. Enkel opletten, want bij de PS3 is het best dat deze aanstaat op het moment dat je de download via PC start. Heb een keertje gehad dat mijn PS3 altijd een freeze kreeg bij het opstarten, op het moment dat hij icoontjes van games probeert in te laden. Dat was toen omdat ik via de PC iets in mijn downloadrij had gezet. Toen ik dat er via de PC weer uithaalde, was het probleem opgelost. De store van de PS3 is pokketraag en refresht de downloadlijst vaak lang voor je bent bij het item dat je zoekt, zeker als het niet meer via de zoekfunctie te vinden is en het absoluut via de downloadlijst moet gebeuren. Via transactiebeheer kan ook, maar heb het idee dat die ook refresht en hetzelfde probleem heeft. Via transactiebeheer gaat wel redelijk vlot als het iets is dat je nog maar net hebt gekocht.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

353
Kolm wrote:Dat is een goeie vraag...

Als je op PS3 DLC downloadt zonder dat de game is geïnstalleerd, dan krijg je zo'n ovalen bolletje net als bij het downloaden van een digitale game. Worden die bolletjes meegenomen in de back-up als je een full back-up neemt? Je kan de DLC ook installeren door erop te klikken, ook als game niet geïnstalleerd is. Volgens mij wordt het dan wel meegenomen in een full back-up. Op PS3 is het volgens mij niet mogelijk om losse games of installaties te back-uppen, enkel savefiles indien ze geen lock hebben.

Op PS4 zit het een beetje anders. Als je daar DLC downloadt van een game die niet geïnstalleerd is, dan blijft deze download 'hangen' in je download overzicht met het bericht 'waiting to install'. In je system storage vallen deze niet geïnstalleerde downloads onder 'other' ipv dat de naam van de game wordt getoond.
Geen idee of die 'other' ook te back-uppen is en zo ja of dat dat ook apart kan.

Bovenstaande is nog niet helemaal een antwoord op je vraag, maar dat zijn denk ik wel de vragen waar het uiteindelijk op neer gaat komen...

Ik download DLC en andere dingen (zeker als ik ze niet net gekocht heb) meestal via de PC-store. Enkel opletten, want bij de PS3 is het best dat deze aanstaat op het moment dat je de download via PC start. Heb een keertje gehad dat mijn PS3 altijd een freeze kreeg bij het opstarten, op het moment dat hij icoontjes van games probeert in te laden. Dat was toen omdat ik via de PC iets in mijn downloadrij had gezet. Toen ik dat er via de PC weer uithaalde, was het probleem opgelost. De store van de PS3 is pokketraag en refresht de downloadlijst vaak lang voor je bent bij het item dat je zoekt, zeker als het niet meer via de zoekfunctie te vinden is en het absoluut via de downloadlijst moet gebeuren. Via transactiebeheer kan ook, maar heb het idee dat die ook refresht en hetzelfde probleem heeft. Via transactiebeheer gaat wel redelijk vlot als het iets is dat je nog maar net hebt gekocht.
Ik vergeet constant dat downloaden ook via pc kan, bedankt om mij er nogmaals aan te herinneren.

Het komt er dus op neer dat het niet mogelijk is, tenzij alles ineens :q:
Ik hoop dan dat als Sony besluit om de PS3 niet meer te ondersteunen ze een optie geven om aankopen via pc te downloaden en via usb te installeren. PS4 is minder dringend, en ook handiger aangezien iets formatteren naar FAT32 tegenwoordig al omslachtig is.

Re: Het vragentopic: technisch

355
gamerke1992 wrote:Ik krijg onze benzine grasmaaier niet gestart. Soms wil hij precies 2 seconden starten en dan valt die toch weer uit. Er zit voldoende benzine en olie in. De bougie krijg ik niet los zonder buissleutel. De benzinetoevoer staat aan. Enige ideeen?
De onze heeft exact hetzelfde probleem na lange tijd niet gebruikt te zijn geweest.
We hebben nog geen oplossing gevonden dus we gaan hem binnenbrengen bij het tuincentrum waar we hem gekocht hebben.

Re: Het vragentopic: technisch

356
Ik gebruikte altijd een spuitbus die je heel kort in de luchttoevoer naar de luchtfilter spuit. Wij noemen dat starter en was een witrode bus. Maar vuile bougie of luchtfilter kunnen het ook zijn. Als je te vaak na elkaar trekt met gas open zonder dat hij start, dan verzuip je hem wel, mijn ex was daar goed in... Moet je gas dichtdoen en zo een stuk 10 keer trekken dat hij weer leeg is en dan opnieuw proberen. Er zit dan teveel (natte) benzine in de motor waardoor bougies het niet verbrandt krijgen.

Edit:
Dit spul
Image
Image

Re: Het vragentopic: technisch

359
is er iemand van jullie gozers die weet of het mogelijk is of de Oculus Rift niet ondersteund wordt door Windows 10 ?? Ik heb een kennis die de Oculus wil testen maar het loopt telkens mis bij de opstartprocedure, hij herkent een usb kabel niet die je moet aansluiten op de pc.... wie nog tips heeft voor het installeren van het ding, graag hulp, het zou tof zijn mocht het ding werken !