Re: Het vragentopic: technisch

376
gamerke1992 wrote:Onze ingebouwde microgolf oven heeft het plots begeven. Ik was iets aan het opwarmen en plots hoorde ik vonken en viel hij uit. Ik zag dan dat de koelkast en tuinverlichting ook zonder stroom zaten. Ik heb de zekeringen weer op gezet en alles werkte weer, behalve de microgolf oven.

Ik heb net alles opgezocht en we hebben helaas geen garantie meer, want we hebben deze al 3 jaar. Het heeft echter 648 euro gekost en dat vind ik toch wat duur om zo snel stuk te gaan.

Iemand een idee wat we zelf nog kunnen ondernemen? Ik ga ook mailen naar de winkel vanwaar het komt.
Goh als het na de garantieperiode is, kan je feitelijk weinig doen. Het enige dat ge kunt proberen is idd aan de winkel vragen om eventueel korting te krijgen voor een nieuwe microgolfoven, maar dat is dan puur een gunst van die winkel. Soms heb je gewoon pech en gaan dingen snel kapot. Klagen bij testaankoop is ook een optie maar uiteindelijk kan het, zoals gezegd, neerkomen op pure pech.

Allez dit is de juridische kwestie toch. Qua do it yourself weet ik nergens van. :p
Image

Re: Het vragentopic: technisch

377
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:Onze ingebouwde microgolf oven heeft het plots begeven. Ik was iets aan het opwarmen en plots hoorde ik vonken en viel hij uit. Ik zag dan dat de koelkast en tuinverlichting ook zonder stroom zaten. Ik heb de zekeringen weer op gezet en alles werkte weer, behalve de microgolf oven.

Ik heb net alles opgezocht en we hebben helaas geen garantie meer, want we hebben deze al 3 jaar. Het heeft echter 648 euro gekost en dat vind ik toch wat duur om zo snel stuk te gaan.

Iemand een idee wat we zelf nog kunnen ondernemen? Ik ga ook mailen naar de winkel vanwaar het komt.
Goh als het na de garantieperiode is, kan je feitelijk weinig doen. Het enige dat ge kunt proberen is idd aan de winkel vragen om eventueel korting te krijgen voor een nieuwe microgolfoven, maar dat is dan puur een gunst van die winkel. Soms heb je gewoon pech en gaan dingen snel kapot. Klagen bij testaankoop is ook een optie maar uiteindelijk kan het, zoals gezegd, neerkomen op pure pech.
Ik heb een mail verstuurd naar de winkel. Ik moet er wel nog bij vermelden dat de factuurdatum van de apparaten in ons huis van 3 jaar geleden zijn. Het huis zelf was toen nog niet door ons ondertekend en was dus nog niet onze eigendom. De apparaten konden ook onmogelijk al gebruikt worden. Dus misschien dat dit mee een rol kan spelen? Wij wonen officieel van februari vorig jaar in dit huis, al was het toen wel al een jaar ondertekend.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

378
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:Onze ingebouwde microgolf oven heeft het plots begeven. Ik was iets aan het opwarmen en plots hoorde ik vonken en viel hij uit. Ik zag dan dat de koelkast en tuinverlichting ook zonder stroom zaten. Ik heb de zekeringen weer op gezet en alles werkte weer, behalve de microgolf oven.

Ik heb net alles opgezocht en we hebben helaas geen garantie meer, want we hebben deze al 3 jaar. Het heeft echter 648 euro gekost en dat vind ik toch wat duur om zo snel stuk te gaan.

Iemand een idee wat we zelf nog kunnen ondernemen? Ik ga ook mailen naar de winkel vanwaar het komt.
Goh als het na de garantieperiode is, kan je feitelijk weinig doen. Het enige dat ge kunt proberen is idd aan de winkel vragen om eventueel korting te krijgen voor een nieuwe microgolfoven, maar dat is dan puur een gunst van die winkel. Soms heb je gewoon pech en gaan dingen snel kapot. Klagen bij testaankoop is ook een optie maar uiteindelijk kan het, zoals gezegd, neerkomen op pure pech.
Ik heb een mail verstuurd naar de winkel. Ik moet er wel nog bij vermelden dat de factuurdatum van de apparaten in ons huis van 3 jaar geleden zijn. Het huis zelf was toen nog niet door ons ondertekend en was dus nog niet onze eigendom. De apparaten konden ook onmogelijk al gebruikt worden. Dus misschien dat dit mee een rol kan spelen? Wij wonen officieel van februari vorig jaar in dit huis, al was het toen wel al een jaar ondertekend.
Goh, ik vrees dat dat weinig uit gaat maken. Als ge een laptop koopt maar ge laat hem eerst 2 jaar in de doos zitten en ie is direct kapot wanneer je hem gebruikt... Niet veel aan te doen helaas. Valt moeilijk te bewijzen ook dat je niet aan die apparaten hebt gezeten in die periode, ook al woonde je er officeel nog niet.

Het enige waar ik nog aan kan denken is de regeling rond verborgen gebreken maar dat is in dit geval al redelijk ver gezocht.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

379
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:Onze ingebouwde microgolf oven heeft het plots begeven. Ik was iets aan het opwarmen en plots hoorde ik vonken en viel hij uit. Ik zag dan dat de koelkast en tuinverlichting ook zonder stroom zaten. Ik heb de zekeringen weer op gezet en alles werkte weer, behalve de microgolf oven.

Ik heb net alles opgezocht en we hebben helaas geen garantie meer, want we hebben deze al 3 jaar. Het heeft echter 648 euro gekost en dat vind ik toch wat duur om zo snel stuk te gaan.

Iemand een idee wat we zelf nog kunnen ondernemen? Ik ga ook mailen naar de winkel vanwaar het komt.
Goh als het na de garantieperiode is, kan je feitelijk weinig doen. Het enige dat ge kunt proberen is idd aan de winkel vragen om eventueel korting te krijgen voor een nieuwe microgolfoven, maar dat is dan puur een gunst van die winkel. Soms heb je gewoon pech en gaan dingen snel kapot. Klagen bij testaankoop is ook een optie maar uiteindelijk kan het, zoals gezegd, neerkomen op pure pech.
Ik heb een mail verstuurd naar de winkel. Ik moet er wel nog bij vermelden dat de factuurdatum van de apparaten in ons huis van 3 jaar geleden zijn. Het huis zelf was toen nog niet door ons ondertekend en was dus nog niet onze eigendom. De apparaten konden ook onmogelijk al gebruikt worden. Dus misschien dat dit mee een rol kan spelen? Wij wonen officieel van februari vorig jaar in dit huis, al was het toen wel al een jaar ondertekend.
Goh, ik vrees dat dat weinig uit gaat maken. Als ge een laptop koopt maar ge laat hem eerst 2 jaar in de doos zitten en ie is direct kapot wanneer je hem gebruikt... Niet veel aan te doen helaas. Valt moeilijk te bewijzen ook dat je niet aan die apparaten hebt gezeten in die periode, ook al woonde je er officeel nog niet.

Het enige waar ik nog aan kan denken is de regeling rond verborgen gebreken maar dat is in dit geval al redelijk ver gezocht.
Toch bedankt voor het advies ;) En anders span ik een rechtzaak tegen hun met jou als advocaat haha :lol:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

380
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:
Elexus wrote:
gamerke1992 wrote:Onze ingebouwde microgolf oven heeft het plots begeven. Ik was iets aan het opwarmen en plots hoorde ik vonken en viel hij uit. Ik zag dan dat de koelkast en tuinverlichting ook zonder stroom zaten. Ik heb de zekeringen weer op gezet en alles werkte weer, behalve de microgolf oven.

Ik heb net alles opgezocht en we hebben helaas geen garantie meer, want we hebben deze al 3 jaar. Het heeft echter 648 euro gekost en dat vind ik toch wat duur om zo snel stuk te gaan.

Iemand een idee wat we zelf nog kunnen ondernemen? Ik ga ook mailen naar de winkel vanwaar het komt.
Goh als het na de garantieperiode is, kan je feitelijk weinig doen. Het enige dat ge kunt proberen is idd aan de winkel vragen om eventueel korting te krijgen voor een nieuwe microgolfoven, maar dat is dan puur een gunst van die winkel. Soms heb je gewoon pech en gaan dingen snel kapot. Klagen bij testaankoop is ook een optie maar uiteindelijk kan het, zoals gezegd, neerkomen op pure pech.
Ik heb een mail verstuurd naar de winkel. Ik moet er wel nog bij vermelden dat de factuurdatum van de apparaten in ons huis van 3 jaar geleden zijn. Het huis zelf was toen nog niet door ons ondertekend en was dus nog niet onze eigendom. De apparaten konden ook onmogelijk al gebruikt worden. Dus misschien dat dit mee een rol kan spelen? Wij wonen officieel van februari vorig jaar in dit huis, al was het toen wel al een jaar ondertekend.
Goh, ik vrees dat dat weinig uit gaat maken. Als ge een laptop koopt maar ge laat hem eerst 2 jaar in de doos zitten en ie is direct kapot wanneer je hem gebruikt... Niet veel aan te doen helaas. Valt moeilijk te bewijzen ook dat je niet aan die apparaten hebt gezeten in die periode, ook al woonde je er officeel nog niet.

Het enige waar ik nog aan kan denken is de regeling rond verborgen gebreken maar dat is in dit geval al redelijk ver gezocht.
Toch bedankt voor het advies ;) En anders span ik een rechtzaak tegen hun met jou als advocaat haha :lol:
Goh er is al voor minder naar de rechtbank gegaan. :p Tegen dat ge een uitspraak hebt, hebt ge wss al 5 microgolfovens versleten though. :silly:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

382
Laptop start al enige tijd moeilijk op. Ik krijg steevast zwart scherm met muisicoon. Ik kan dan taakbeheer enzo oproepen maar m ij n bureaublad wil er niet opkomen. Ik moet dan soms tot 5 keer toe afsluiten en herstarten met startknop vooraleer ik bureaublad krijg.

Iemand een idee? Al update driver grafische kaart gedaan, helpt niet. Snel opstarten uitgeschakeld onder Windows 10, helpt ook niet.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

383
Ofwel een kapot latje werkgeheugen, maar daar zou hij alleen traag van worden en dat stopt als kapotte latje eruit is.

Andere reden kan een kapotte harde schijf zijn. Dat is wat ik een paar weken geleden bij de pc van mijn ouders zag. Die pc startte redelijk op, maar eens opgestart en dan Chrome openen, had die daar een kwartier voor nodig... Ook openen van windows explorer duurde soms lang en soms niet. Taakbeheer startte dan weer snel op, maar owee als je broncontrole probeerde te openen. Met zijn momenten reageerde hij redelijk snel en dan leek alles weer vast te lopen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

384
Sanity penguin wrote:Laptop start al enige tijd moeilijk op. Ik krijg steevast zwart scherm met muisicoon. Ik kan dan taakbeheer enzo oproepen maar m ij n bureaublad wil er niet opkomen. Ik moet dan soms tot 5 keer toe afsluiten en herstarten met startknop vooraleer ik bureaublad krijg.

Iemand een idee? Al update driver grafische kaart gedaan, helpt niet. Snel opstarten uitgeschakeld onder Windows 10, helpt ook niet.
Eens proberen handmatig explorer.exe te starten dan? Doet ie het dan wel?
Ik verwacht idd ook dat het een probleem met de harde schijf zal zijn...
Image

Re: Het vragentopic: technisch

388
Een format kan het probleem inderdaad oplossen, maar als er echt een defect in de HDD zit dan kan dat op termijn terugkomen. Oorzaak kan bv zijn dat een bepaalde sector stuk is en misschien is de nieuwe installatie nu op een andere sector gedaan. Je zou voor de zekerheid de HDD kunnen checken op fouten. Zo vanbuiten weet ik niet wat de beste manier op dit moment is (ook afhankelijk van OS). In het geval van mijn ouders kon je tijdens het opstarten een diagnostics scherm laten verschijnen dat werkgeheugen, HDD en nog wat dingen ging checken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

389
Mijn televisie Samsung 6 reeks is nu vermoed ik 8-9 jaar oud. Sinds korte tijd krijgen we een rare kleurensamenstelling en vooral blauwe waas. Monden, oren, witte ondertiteling hebben hier allemaal last van. Ik heb ondertussen mijn beeld gereset wat niet heeft geholpen. HDMI kabel ook eens veranderd en geen oplossing. Dus kabel is niet defect. Eens veranderd van HDMI poort en de 1 en de 2 geen verbetering. Op HDMI 3 is er wel verbetering maar toch nog steeds héél héél licht zie je dat het beeld niet superscherp is. Ik vermoed dat het dus aan de poorten ligt..
Mijn digibox is nog geen jaar oud, HDD voor 71% vrij. Dus daar ook geen probleem. Als ik de tv gewoon op analoog zet is het beeld verschrikkelijk. Zijn er zaken die ik nog kan proberen of wordt dit een nieuwe televisie aanschaffen?

Zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden rond 1200-1500 euro? Ik wil Full HD (4k geen nood aan) toch wel een paar HDMI poorten en eventueel al reeds Smart TV? Zaken waar ik nog aan moet denken, die handig zouden zijn of aan te raden? Merk maakt niet uit maar ik heb wel altijd al de indruk gehad dat je voor Samsung iets meer krijgt voor je geld dan bijvoorbeeld Sony of Philips..

Iemand die weet als er binnenkort ergens solden zijn? Ja Black Friday is net geweest...
Image

Re: Het vragentopic: technisch

390
NTGSruler wrote:Mijn televisie Samsung 6 reeks is nu vermoed ik 8-9 jaar oud. Sinds korte tijd krijgen we een rare kleurensamenstelling en vooral blauwe waas. Monden, oren, witte ondertiteling hebben hier allemaal last van. Ik heb ondertussen mijn beeld gereset wat niet heeft geholpen. HDMI kabel ook eens veranderd en geen oplossing. Dus kabel is niet defect. Eens veranderd van HDMI poort en de 1 en de 2 geen verbetering. Op HDMI 3 is er wel verbetering maar toch nog steeds héél héél licht zie je dat het beeld niet superscherp is. Ik vermoed dat het dus aan de poorten ligt..
Mijn digibox is nog geen jaar oud, HDD voor 71% vrij. Dus daar ook geen probleem. Als ik de tv gewoon op analoog zet is het beeld verschrikkelijk. Zijn er zaken die ik nog kan proberen of wordt dit een nieuwe televisie aanschaffen?

Zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden rond 1200-1500 euro? Ik wil Full HD (4k geen nood aan) toch wel een paar HDMI poorten en eventueel al reeds Smart TV? Zaken waar ik nog aan moet denken, die handig zouden zijn of aan te raden? Merk maakt niet uit maar ik heb wel altijd al de indruk gehad dat je voor Samsung iets meer krijgt voor je geld dan bijvoorbeeld Sony of Philips..

Iemand die weet als er binnenkort ergens solden zijn? Ja Black Friday is net geweest...
Voor dat budget heb je 4K en HDR en dan ook nog eens een grote tv van minstens 50''. Dus ik zou 4k zeker niet als exclusie criterium gebruiken.
Image
cron