Re: Het vragentopic: technisch

391
gamerke1992 wrote:
Voor dat budget heb je 4K en HDR en dan ook nog eens een grote tv van minstens 50''. Dus ik zou 4k zeker niet als exclusie criterium gebruiken.
Ik vermoedde dat ik van jou antwoord ging krijgen.
Enige voorbeelden wat je al hebt voor 1200 euro bijvoorbeeld of goedkoper?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

392
NTGSruler wrote:
gamerke1992 wrote:
Voor dat budget heb je 4K en HDR en dan ook nog eens een grote tv van minstens 50''. Dus ik zou 4k zeker niet als exclusie criterium gebruiken.
Ik vermoedde dat ik van jou antwoord ging krijgen.
Enige voorbeelden wat je al hebt voor 1200 euro bijvoorbeeld of goedkoper?
Ik heb mij al zeker een jaar niet meer verdiept in tv's, aangezien die van ons nog wel een tijdje mee gaat. Maar ik wil zeker wel eens kijken. Het enige wat ik wel heb gevolgd waren de nieuwste en dus duurste tv's zoals de LG wallpaper. Die ziet er fantastisch uit, maar het prijskaartje is jouw budget maal 8 :p
Image

Re: Het vragentopic: technisch

393
Philips tv's zijn tegenwoordig ook niet meer van Philips. De merknaam wordt nu door het Chinese TP Vision gebruikt.
Meer details hierover: https://tweakers.net/nieuws/93796/phili ... n-tpv.html

Iets waar je als gamer zeker naar wilt kijken: De input lag van een tv... de tijd die een tv nodig heeft om een inkomend signaal, om te vormen naar beeld op de tv. Ik geloofde vroeger niet dat het zo extreem veel kon uitmaken. Tot ik probeerde 5000m te halen in Jetpack Joyride op de PS3. Op de vita was dit al gelukt en op PS3 haalde ik met veel moeite en geluk 3000m.
Ik speelde toen op een Philips tv (nog een echte) die ondertussen ook al een jaar of 7-8 zal zijn, mogelijk zelfs meer.
Dan was ik een keer bij een vriend met mijn eigen PS3 en kabels en speelde ik op een nieuwere tv (Samsung die ondertussen ook al een jaar of 4-5 zal zijn denk ik) en haalde ik de 4de of 5de keer al de 5000m... Het verschil zat hem dus enkel in de input lag van de tv. Vaak hebben tv's tegenwoordig een gaming mode, waarin ze er alles aan doen om de input lag zo laag mogelijk te maken. Maar zelfs tussen verschillende tv's met gaming mode kan er nog veel verschil zitten.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

394
Kolm wrote:Philips tv's zijn tegenwoordig ook niet meer van Philips. De merknaam wordt nu door het Chinese TP Vision gebruikt.
Meer details hierover: https://tweakers.net/nieuws/93796/phili ... n-tpv.html

Iets waar je als gamer zeker naar wilt kijken: De input lag van een tv... de tijd die een tv nodig heeft om een inkomend signaal, om te vormen naar beeld op de tv. Ik geloofde vroeger niet dat het zo extreem veel kon uitmaken. Tot ik probeerde 5000m te halen in Jetpack Joyride op de PS3. Op de vita was dit al gelukt en op PS3 haalde ik met veel moeite en geluk 3000m.
Ik speelde toen op een Philips tv (nog een echte) die ondertussen ook al een jaar of 7-8 zal zijn, mogelijk zelfs meer.
Dan was ik een keer bij een vriend met mijn eigen PS3 en kabels en speelde ik op een nieuwere tv (Samsung die ondertussen ook al een jaar of 4-5 zal zijn denk ik) en haalde ik de 4de of 5de keer al de 5000m... Het verschil zat hem dus enkel in de input lag van de tv. Vaak hebben tv's tegenwoordig een gaming mode, waarin ze er alles aan doen om de input lag zo laag mogelijk te maken. Maar zelfs tussen verschillende tv's met gaming mode kan er nog veel verschil zitten.

Zéér interessant om dit te lezen. Ook voor FPS games kan dit veel uitmaken.
Ik wil echter je post niet afbreken maar het gaat om een tv beneden om gewoon televisie te kunnen kijken voor de vrouw en de kleine. Had ik maar duidelijker moeten zijn daarover. En toch is het interessant naar eventueel later toe.

Mijn vrouw vindt geld geven aan zulke zaken echt zuur dus het zal rond de 800 euro draaien. Daar heb je ook al een mooie smart tv, 4k en mooie grootte voor.

Is deze eventueel interessant?

https://www.tvstore.be/product/783944/s ... ifications
Image

Re: Het vragentopic: technisch

395
NTGSruler wrote:
Kolm wrote:Philips tv's zijn tegenwoordig ook niet meer van Philips. De merknaam wordt nu door het Chinese TP Vision gebruikt.
Meer details hierover: https://tweakers.net/nieuws/93796/phili ... n-tpv.html

Iets waar je als gamer zeker naar wilt kijken: De input lag van een tv... de tijd die een tv nodig heeft om een inkomend signaal, om te vormen naar beeld op de tv. Ik geloofde vroeger niet dat het zo extreem veel kon uitmaken. Tot ik probeerde 5000m te halen in Jetpack Joyride op de PS3. Op de vita was dit al gelukt en op PS3 haalde ik met veel moeite en geluk 3000m.
Ik speelde toen op een Philips tv (nog een echte) die ondertussen ook al een jaar of 7-8 zal zijn, mogelijk zelfs meer.
Dan was ik een keer bij een vriend met mijn eigen PS3 en kabels en speelde ik op een nieuwere tv (Samsung die ondertussen ook al een jaar of 4-5 zal zijn denk ik) en haalde ik de 4de of 5de keer al de 5000m... Het verschil zat hem dus enkel in de input lag van de tv. Vaak hebben tv's tegenwoordig een gaming mode, waarin ze er alles aan doen om de input lag zo laag mogelijk te maken. Maar zelfs tussen verschillende tv's met gaming mode kan er nog veel verschil zitten.

Zéér interessant om dit te lezen. Ook voor FPS games kan dit veel uitmaken.
Ik wil echter je post niet afbreken maar het gaat om een tv beneden om gewoon televisie te kunnen kijken voor de vrouw en de kleine. Had ik maar duidelijker moeten zijn daarover. En toch is het interessant naar eventueel later toe.

Mijn vrouw vindt geld geven aan zulke zaken echt zuur dus het zal rond de 800 euro draaien. Daar heb je ook al een mooie smart tv, 4k en mooie grootte voor.

Is deze eventueel interessant?

https://www.tvstore.be/product/783944/s ... ifications
Voor 55" betaald je slechts 50 euro meer, dus dat zou ik wel sowieso doen. Het lijkt mij zeker een degelijke TV voor dat geld. Hij is wel slechts 50 Hz, sommige zeggen dat je zeker voor 100 Hz moet gaan (en anderen zeggen dan weer dat dit enkel voor gamen of voetbal matches moet).
Als je veel HDMI-ingangen wil is 3 ook echt wel de minimum.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

396
NTGSruler wrote:Mijn televisie Samsung 6 reeks is nu vermoed ik 8-9 jaar oud. Sinds korte tijd krijgen we een rare kleurensamenstelling en vooral blauwe waas. Monden, oren, witte ondertiteling hebben hier allemaal last van. Ik heb ondertussen mijn beeld gereset wat niet heeft geholpen. HDMI kabel ook eens veranderd en geen oplossing. Dus kabel is niet defect. Eens veranderd van HDMI poort en de 1 en de 2 geen verbetering. Op HDMI 3 is er wel verbetering maar toch nog steeds héél héél licht zie je dat het beeld niet superscherp is. Ik vermoed dat het dus aan de poorten ligt..
Mijn digibox is nog geen jaar oud, HDD voor 71% vrij. Dus daar ook geen probleem. Als ik de tv gewoon op analoog zet is het beeld verschrikkelijk. Zijn er zaken die ik nog kan proberen of wordt dit een nieuwe televisie aanschaffen?

Zijn er mensen die mij iets kunnen aanraden rond 1200-1500 euro? Ik wil Full HD (4k geen nood aan) toch wel een paar HDMI poorten en eventueel al reeds Smart TV? Zaken waar ik nog aan moet denken, die handig zouden zijn of aan te raden? Merk maakt niet uit maar ik heb wel altijd al de indruk gehad dat je voor Samsung iets meer krijgt voor je geld dan bijvoorbeeld Sony of Philips..

Iemand die weet als er binnenkort ergens solden zijn? Ja Black Friday is net geweest...
Het is maar net hoe je het bekijkt. Aan de ene kant heb je zeker een punt (Samsung is van oorsprong B-merk dat heel graag A-merk wil zijn en het misschien al is? en daarom tegen superscherpe prijzen haar producten op de markt zet), maar aan de andere kant werken Sony en Philips met onderdelen van veel hoogwaardiger kwaliteit, waardoor de tv in principe langer mee zou moeten gaan - misschien ook de reden van je huidige problemen.
Qua gebruiksgemak vind ik Samsung vele malen beter (ik heb zelf zowel Samsung als Sony als Philips), qua beeldkwaliteit in 4K, HDR etc. vind ik dat ze wel wat achterblijven op de andere merken die je noemt.
Wat vind je het belangrijkste bij een tv? Als je puur voor beeldkwaliteit gaat (wat in die prijsrange prima kan) zou ik persoonlijk voor LG OLED gaan, maar of je dat redt is afhankelijk van de grootte waar je voor wilt gaan: bij de in verhouding iets kleinere lukt dat nog prima. Alle tv's in die prijsrange zullen Smart tv's zijn en meer dan voldoende HDMI poorten hebben. Het lijkt me sterk dat je een niet-4K tv voor die prijs zult krijgen. Ook al vind je het niet noodzakelijk: ik raad het je ook zeker aan. Want ook al heb je er (nu nog) geen content voor, ook HD beeld wordt door de tv enorm verbeterd.
Als je vooral voor gebruiksgemak gaat, zou ik dus Samsung aanraden.
Sony vind ik wat meer allround en Philips vind ik persoonlijk wat gimmicky: meer nadruk op randzaken dan waar het echt om draait.

(ik doe ook net of ik er verstand van heb, dus check het zeker bij mensen die er écht verstand van hebben)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

397
Paveman bedankt voor je reactie. Ik volg je gedachtengang eigenlijk wel. Samsung heb ik altijd wel goede kwaliteit voor redelijke prijs gevonden. Sony, LG en dan bv. een Loewe vallen voor mij allemaal wat meer in de high-end klasse. Philips heb ik nooit iets gevonden. Al van toen met de ambient lighting en toestanden. Het trekt de aandachtvweg van waarvoor een tv eigenlijk dient vind ik. Bedankt voor je input. Voorlopig nog eventjes de kat uit de boom kijken en nog eens overleggen met vrouwlief.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

399
Misschien dat er hier wat techneuten zitten: Op samsung forum is er geen oplossing:
Dit is het probleem:


En even mijn vraag op het samsung forum gequote:
Ook ik heb een probleem met zwart scherm met de ps4 pro. Het komt alleen voor als ik op een resolutie speel van 2160p yuv/rgb. Op 1080p is er geen probleem. Wat me doet vermoeden dat het 2160p signaal niet goed ondersteund wordt.
Heb op ps4pro hdr aan staan. Maar dan valt het beeld om de 4/5 minuten even 2 seconde weg.
Zet ik RGB range op limited dan gebeurt het minder vaak, maar het probleem verdwijnt niet.
RGB op full is ook geen succes.
HDCP op 2.2/1.4 of zelfs uit maakt ook geen groot verschil.
Op de one connect box, zijn alle hdmi poorten geschikt voor 4k? Aangezien er niets op staat. En ja op de tv staat ook alles aan voor hdr.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

400
Ik heb een nest thermostaat gekocht. Voor ik deze kan installeren, moet ik weten welk type ketel wij hebben. Onze ACV prestige excellence 32 ketel is volgens de handleiding modulerend. Maar ik moet ook weten of het volgens het opentherm protocol werkt of niet. Ik vermoed van wel, aangezien we een thermostaat hebben van honeywell en dat die ondanks niet van hetzelfde merk te zijn toch kan communiceren met onze ketel. Iemand ervaring of kennis hierover?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

404
Mijn vriendin haar papa is technieker. Hij ging op het werk een simulatie van kabels maken om het een en ander uit te proberen. Hopelijk lukt dat.

Ik heb ook een installateur gevonden die het wel kan, maar die vraagt 180 euro. En dat vind ik veel te veel als je weet dat de thermostaat zelf maar 169 heeft gekost.
Image
cron