Het smartphone-topic

1
Heb je vragen over/problemen met je smartphone, dan kan je deze hier stellen!
Dit topic was handig op het vorige forum, dus dacht ik het hier verder te zetten.

Voor mijn werk kom ik in aanraking met verschillende smartphones vooraleer ze op de markt verschijnen, dus als iemand vragen heeft over zo'n toestellen laat maar weten ;) (vooral Apple, Samsungs, Nokia/Microsoft toestellen, soms eens van andere merken zoals Huawei, ZTE).
Vandaag de Samsung S6 ontvangen, flat versie (dus zonder gebogen scherm). Wat direct opvalt is dat de behuizing veel lijkt op die van de iPhone 6! Blijkt van dezelfde leverancier te zijn ... Over de SW kan ik nog niks zeggen, heb hem nog niet in gebruik genomen.

Zelf heb ik een iPhone 6 (wel van het werk gekregen, ervoor betalen zou ik persoonlijk nooit doen).
PSN tichke
Image

Re: Het smartphone topic

2
Ik vond die behuizing van de s6 ook wel heel gelijkend op de iPhone 6. Zeker de onderkant waar de luidspreker zit.

Als ik aan iemand een smartphone kan aanraden is het de LG G3. Momenteel is die goed in prijs verlaagd en je hebt een smartphone met het beste scherm op de mark (op papier toch, maar ik vind het ook in praktijk enorm mooi). Verder is de snelheid en camera super :)
Image

Re: Het smartphone-topic

3
Voor degenen die het zich nog herinneren dat ik problemen had met smsen die niet ontvangen werden op mijn Huawei Ascend Y300, ondertussen heb ik de oorzaak van het probleem (vermoedelijk) gevonden: smsen die langer zijn dan 145 tekens... :|
Sinds W.O.L.F. er nu op let om nooit langere te sturen, is het probleem in de laatste maanden niet meer voorgekomen. Ik hoop dat het daarmee opgelost zal zijn, maar handig is het natuurlijk ook niet :p

Re: Het smartphone-topic

4
met0t0 wrote:Voor degenen die het zich nog herinneren dat ik problemen had met smsen die niet ontvangen werden op mijn Huawei Ascend Y300, ondertussen heb ik de oorzaak van het probleem (vermoedelijk) gevonden: smsen die langer zijn dan 145 tekens... :|
Sinds W.O.L.F. er nu op let om nooit langere te sturen, is het probleem in de laatste maanden niet meer voorgekomen. Ik hoop dat het daarmee opgelost zal zijn, maar handig is het natuurlijk ook niet :p
Mijn smsen naar mijn vriendin komen ook soms niet toe en dat is ook enkel bij heel lange berichten. Vaak moet ik het dan een tweede keer verzenden voor het toekomt.
Image

Re: Het smartphone-topic

5
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Voor degenen die het zich nog herinneren dat ik problemen had met smsen die niet ontvangen werden op mijn Huawei Ascend Y300, ondertussen heb ik de oorzaak van het probleem (vermoedelijk) gevonden: smsen die langer zijn dan 145 tekens... :|
Sinds W.O.L.F. er nu op let om nooit langere te sturen, is het probleem in de laatste maanden niet meer voorgekomen. Ik hoop dat het daarmee opgelost zal zijn, maar handig is het natuurlijk ook niet :p
Mijn smsen naar mijn vriendin komen ook soms niet toe en dat is ook enkel bij heel lange berichten. Vaak moet ik het dan een tweede keer verzenden voor het toekomt.
Het probleem werd jammer genoeg alleen verholpen door mijn simkaart even in een andere gsm te steken en dan terug naar de smartphone, dus ik ben wel blij dat ik de vermoedelijke oorzaak gevonden heb :p

Re: Het smartphone-topic

6
Ewel nu dat ik dat hier lees kan dat goed zijn dat het bij mij ook het geval is. Nu is het ook alweer efkes geleden, maar zondag laatstleden had ik een bericht gestuurd naar mijn vriendin en was het ook pas een uur later ofzo aangekomen. Ook een lang bericht. We zitten dan ook nog eens bij 2 verschillende providers, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn veronderstel ik?

Btw: heb gisteren mijn Samsung S5 mini mogen ontvangen! Prachtig toestel en wat een verbetering tov mijn gewone Samsung mini van enkele jaren oud. Alleen al het scherm is prachtig, de snelheid waarmee je scrolled, de apps die snel downloaden... Nu nog enkel vandaag naar de winkel om een MicroSim kaart want dat heb ik niet. Ben denk ik één van de weinigen nog tegenwoordig die een Simkaart gebruikt van toen de allereerste Gsm's op de markt kwamen! :p
Image

Re: Het smartphone-topic

8
Ik ben best tevreden van de Acer die ik nu heb (Liquid Jade). Mooi scherm, super camera en gebruiksvriendelijk. De batterij is niet fantastisch als alles staat te draaien, maar de energiebesparende modus is er eentje op U tegen te zeggen. Als ik enkel die laat draaien doe ik er twee weken mee.

Enige vervelende is dat ik soms connectie lijk te verliezen met de simkaart. Zit nu zo'n belachelijk klein microsim gedoe in de zijkant en soms heb ik dat ik opnieuw mijn pincode moet ingeven. Niet onoverkomelijk, maar toch vervelend omdat je dan niet bereikbaar bent en je het niet altijd direct door hebt.
Image

Re: Het smartphone-topic

9
TIP: als je een nieuwe SIM kaart nodig hebt, vraag dan het laatste model. Dat is een 3 in 1 SIM kaart (normale SIM, micro SIM, nano SIM). Niet zeker of Proximus en Base ze al hebben, bij Mobistar is dat gratis.

Als excuus zeg je maar dat je 2 GSM's gebruikt waarvan één met één soort SIM, en de andere met een andere soort.

Wat vaak gebeurd is dat ze in de winkel een gewone SIM knippen naar een micro/nano. Dat gaat ALTIJD problemen geven omdat die SIM-kaart niet perfect zal passen. Vaak hangt die een heel klein beetje los, maar dat is genoeg om netwerk te verliezen.
PSN tichke
Image

Re: Het smartphone-topic

12
NTGSruler wrote:Ik ben deze morgen geweest om een micro simkaart en ik heb gewoon een nieuwe gekregen. Btw ben al verliefd op mijn smartphone. Heb het lang kunnen uitstellen maar ik ben voorlopig super tevreden met mijn Samsung s5 mini.
De schermresolutie alleen al is voor mij een reden om naar het scherm te zitten staren :p Dus dat zit bij jou S5 mini zeker goed met een 720p HD scherm :)

(dat was ook de reden dat ik mijn LG G3 kocht, dat QHD scherm is gewoon prachtig)
Image

Re: Het smartphone-topic

13
Kheb mij vorige week een OnePlus One aangeschaft en heb nu dus een microsimkaart nodig. Het lijkt mij geen slecht idee om tegelijk over te schakelen naar een mobiele provider die het meeste te bieden heeft qua internetdatalimiet (sms en belwaarde maakt minder uit). Kan iemand mij iets aanraden? Momenteel zit ik bij Proximus (Belgische providers dus).

Re: Het smartphone-topic

14
Tjeefkeuh wrote:Kheb mij vorige week een OnePlus One aangeschaft en heb nu dus een microsimkaart nodig. Het lijkt mij geen slecht idee om tegelijk over te schakelen naar een mobiele provider die het meeste te bieden heeft qua internetdatalimiet (sms en belwaarde maakt minder uit). Kan iemand mij iets aanraden? Momenteel zit ik bij Proximus (Belgische providers dus).
Ik ben enorme fan van mobile vikings. Kijk meer eens op hun site. www.mobilevikings.be

Je hebt 2 gb data per maand en je kan per dag een uur gratis naar andere mobile vikings bellen. Daarnaast heb je heel veel 'gratis' smsen. En dit voor 15 euro per maand in de vorm van prepaid, geen abonnement. Ik krijg dat geld niet op en zit nu met 80 euro beltegoed.
Image