Re: Het smartphone-topic

153
gamerke1992 wrote:
paveman wrote:
Sora_Lizard wrote:Plof :evil:
Lol! Burn baby, burn! :evil:
Ik hoop maar dat ons gamerke wat meer plezier van zijn nieuwe telefoon heeft...
Ik hoop het ook :p
T is vooral de Galaxy Note 7 die in de fik schijnt te vliegen.
Je zit dus waarschijnlijk wel goed met zijn Galaxy S7 Edge. ;)

Re: Het smartphone-topic

158
Slechte reclame voor Samsung, maar dat kan wel bij iedere smartphone gebeuren, zeker als die bijvoorbeeld in dikke hoesjes zouden zitten bij het opladen. Dus hopelijk blijkt er niks systematisch achter te zitten, want zou wel zonde zijn van zo'n goede smartphone :O

Re: Het smartphone-topic

159
Het zou toch, alle dikke hoesjes ten spijt, niet mogen gebeuren. Overigens gebeurde het soms terwijl het ding niet eens aan de oplader hing. Maar 's nachts laten opladen is blijkbaar uit den boze. :O
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het smartphone-topic

160
Sora_Lizard wrote:Het zou toch, alle dikke hoesjes ten spijt, niet mogen gebeuren. Overigens gebeurde het soms terwijl het ding niet eens aan de oplader hing. Maar 's nachts laten opladen is blijkbaar uit den boze. :O
Het zou inderdaad zeker niet mogen gebeuren. Zeker gevaarlijk omdat denk ik de meesten wel 's nachts hun smartphone opladen. Als bij wonder niemand die bijvoorbeeld zware verwondingen heeft opgelopen door de Samsung Note 7.

Re: Het smartphone-topic

162
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe telefoon. De batterij van mijn iPhone 7 is inmiddels helemaal gaar en gaat maar een paar uur per dag mee.

Nou keek ik gister het apple event over de nieuwe iPhone 14 maar het is vooral meer van hetzelfde voor meer geld.
Ik zit nu te denken aan een iPhone 12 of 13 met 128GB. Weet iemand of die binnenkort ook in prijs naar beneden gaat i.v.m. de release van het nieuwe model?

Re: Het smartphone-topic

164
Klopt inderdaad dat de prijzen niet meteen kelderen zoals bij de Samsung modellen wel het geval is. Bij iPhone zie je na een jaar vaak maar tot 100 euro korting op een ouder model. Je kan dit zelf wat bekijken op tweakers waar ze grafieken tonen van de prijzen.

Ik twijfel zelf of ik de iPhone 14 pro of pro max zou kiezen. Het grotere scherm is wel leuk, maar het is vooral de grotere batterij die mij voor de max over de streep zou trekken. 1500 euro is wel veel geld natuurlijk. Ik kan via mijn werk ongeveer 100 euro korting krijgen in dit geval.

En ik hoop vooral ook dat ik mijn huidige Samsung note 20 ultra die ik 2 jaar geleden voor 1100 euro heb gekocht nog voor een degelijke prijs kan verkopen. Gelukkig is de note reeks eentje die het minst in prijs zakt bij de Samsung modellen.

De reden dat ik over stap naar iPhone is trouwens omdat ik sinds begin dit jaar een iPhone 11 van het werk heb gekregen en ik ben daar ontzettend tevreden van. Alleen wil ik deze niet 100% prive gebruiken omdat er wel steeds verbinding is met de servers van het werk. En er zijn een paar restricties. Verder heb ik al een iPad, 2 macbooks en icloud abonnement. Dus het is dan nog een extra verleidelijk.
Image

Re: Het smartphone-topic

165
Ik ben het wachten wel een beetje zat. Ik hoopte dat het meteen na de aankondiging zou gebeuren.
Op Amazon staat de 256GB versie nu wel met 6% korting voor 860 euro. Dat is tenminste iets? Het zit nog wel boven mijn mentale grens van 760 euro. Met BTW aftrek zou dit uitkomen op 600 euro. Ik ben alleen een beetje huiverig voor Amazon omdat de klantenservice echt ruk schijnt te zijn.

En 600 euro is dan alsnog het dubbele van wat ik voorheen voor telefoons heb betaald. Maar ik moet wel zeggen dat ik met de iPhone 7 langer heb gedaan als met mijn vorige Android toestellen. 5 jaar met de iPhone 7 tegenover 3 jaar met de One Plus en 3 jaar met een Sony.

1500 euro zou ik in mijn hoofd in ieder geval niet goed kunnen praten. Dan mag ik eerst wel flink meer betaald gaan worden voor mijn werk! :lol:
Last edited by FGras on 09 Sep 2022 13:13, edited 1 time in total.