Re: Het smartphone-topic

166
FGras wrote: 09 Sep 2022 12:22 Ik ben het wachten wel een beetje zat. Ik hoopte dat het meteen na de aankondiging zou gebeuren.
Op Amazon staat de 256GB versie nu wel met 12% korting voor 860 euro. Dat is tenminste iets? Het zit nog wel boven mijn mentale grens van 760 euro. Met BTW aftrek zou dit uitkomen op 600 euro. Ik ben alleen een beetje huiverig voor Amazon omdat de klantenservice echt ruk schijnt te zijn.

En 600 euro is dan alsnog het dubbele van wat ik voorheen voor telefoons heb betaald. Maar ik moet wel zeggen dat ik met de iPhone 7 langer heb gedaan als met mijn vorige Android toestellen. 5 jaar met de iPhone 7 tegenover 3 jaar met de One Plus en 3 jaar met een Sony.

1500 euro zou ik in mijn hoofd in ieder geval niet goed kunnen praten. Dan mag ik eerst wel flink meer betaald gaan worden voor mijn werk! :lol:
Amazon heeft naar mijn ervaring de beste klantenservice die ik mij kan bedenken, zolang je het niet bij externe verkopers koopt.

Ze zijn altijd meteen bereikbaar, ze komen bijna onmiddellijk met zeer goede voorstellen en ze doen een fantastische follow up.

Ik heb hier wel 10 voorbeelden van. Eentje is onze nespresso toestel dat na 1,5 jaar stuk ging. Ze hadden datzelfde model niet in stock, dus hebben ze mij het toestel gratis laten terugsturen en kreeg ik het AANKOOPBEDRAG terug gestort. Met de geld heb ik dan het nieuwere model gekocht.

Een ander voorbeeld is led lampen die ik besteld had, maar niet bleken te passen. Ik mocht ze gewoon houden en kreeg mijn geld terug.
Image

Re: Het smartphone-topic

172
https://www.belsimpel.nl/google-pixel-6a/128-zwart

Ik twijfel om deze Pixel 6a te halen. Ik baal een beetje dat er geen headphone jack op zit. Wel een goede prijs. 300 euro voor een telefoon met high end telefoon snelheid en een goede batterij. Ik moet er dan nog wel een custom rom op zetten zodat er geen Google software meer op staat.

Mijn vader heeft een Pixel 4a en terwijl we het aan tafel over een bepaald product hadden krijg hij daar meteen advertenties over te zien.

Re: Het smartphone-topic

173
FGras wrote: 18 Jan 2023 13:41 https://www.belsimpel.nl/google-pixel-6a/128-zwart

Ik twijfel om deze Pixel 6a te halen. Ik baal een beetje dat er geen headphone jack op zit. Wel een goede prijs. 300 euro voor een telefoon met high end telefoon snelheid en een goede batterij. Ik moet er dan nog wel een custom rom op zetten zodat er geen Google software meer op staat.

Mijn vader heeft een Pixel 4a en terwijl we het aan tafel over een bepaald product hadden krijg hij daar meteen advertenties over te zien.
Die indruk heb ik ook wel eens overigens met een geheel andere telefoon. :O
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het smartphone-topic

174
Sora_Lizard wrote: 18 Jan 2023 17:48
FGras wrote: 18 Jan 2023 13:41 https://www.belsimpel.nl/google-pixel-6a/128-zwart

Ik twijfel om deze Pixel 6a te halen. Ik baal een beetje dat er geen headphone jack op zit. Wel een goede prijs. 300 euro voor een telefoon met high end telefoon snelheid en een goede batterij. Ik moet er dan nog wel een custom rom op zetten zodat er geen Google software meer op staat.

Mijn vader heeft een Pixel 4a en terwijl we het aan tafel over een bepaald product hadden krijg hij daar meteen advertenties over te zien.
Die indruk heb ik ook wel eens overigens met een geheel andere telefoon. :O
Ik heb net veel van de Google privacy settings op zijn telefoon uitgezet, en de duckduckgo trackers blocker aangezet. Over een week maar eens zien of het nog zo erg is.

Re: Het smartphone-topic

175
met0t0 wrote: 11 Sep 2022 12:51 Ik hou nog steeds enorm van Android, al die iPhone-dingen gaan compleet aan mij voorbij (ook mede door de prijs...) :-"
Mijn Google Pixel 6a doet het in ieder geval fantastisch goed :D
Zelf ben ik enorm Apple minded, vaste computer, laptop, ipad, ... Maar toch kan ik me ook niet over de prijs van de iPhone zetten, zeker voor wat ik een telefoon uiteindelijk maar gebruik. Heeft het nadeel dat ik in twee ecosystemen zit, want naast een android telefoon heb ik ook een 4-tal google nest speakers die goed samenwerken. Maybe one day...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Het smartphone-topic

176
dividedx11 wrote: 19 Jan 2023 17:21
met0t0 wrote: 11 Sep 2022 12:51 Ik hou nog steeds enorm van Android, al die iPhone-dingen gaan compleet aan mij voorbij (ook mede door de prijs...) :-"
Mijn Google Pixel 6a doet het in ieder geval fantastisch goed :D
Zelf ben ik enorm Apple minded, vaste computer, laptop, ipad, ... Maar toch kan ik me ook niet over de prijs van de iPhone zetten, zeker voor wat ik een telefoon uiteindelijk maar gebruik. Heeft het nadeel dat ik in twee ecosystemen zit, want naast een android telefoon heb ik ook een 4-tal google nest speakers die goed samenwerken. Maybe one day...
Dat is inderdaad iets wat van persoon tot persoon af hangt. Ik vond de iPhone 14 pro max zeker duur, maar ik gebruik die dan ook voor alles. Alleen al maar al die business trips waar ik in het vliegtuig uren op die gsm bezig ben is een zaligheid. Toen ik bijvoorbeeld terug vloog van Madrid heb ik 2 uur Netflix gekeken en was die 6% batterij verloren. Voor zo een dingen doe ik het.
Image

Re: Het smartphone-topic

177
dividedx11 wrote: 19 Jan 2023 17:21
met0t0 wrote: 11 Sep 2022 12:51 Ik hou nog steeds enorm van Android, al die iPhone-dingen gaan compleet aan mij voorbij (ook mede door de prijs...) :-"
Mijn Google Pixel 6a doet het in ieder geval fantastisch goed :D
Zelf ben ik enorm Apple minded, vaste computer, laptop, ipad, ... Maar toch kan ik me ook niet over de prijs van de iPhone zetten, zeker voor wat ik een telefoon uiteindelijk maar gebruik. Heeft het nadeel dat ik in twee ecosystemen zit, want naast een android telefoon heb ik ook een 4-tal google nest speakers die goed samenwerken. Maybe one day...
Ik heb dit ook. Al mijn smartphones van de afgelopen 10 jaar waren ongeveer 300 euro. Xperia ray, OnePlus X en iPhone 7 (tweedehands). Als ik nu een iPhone wil kopen kost mij dat zo'n 650 euro (na btw aftrek). Dat voelt wel als een gigantische sprong.

Re: Het smartphone-topic

179
Voor professioneel gebruik kan ik absoluut begrijpen dat iemand een topmodel wilt dat altijd snel werkt, heel goede batterij heeft (en bijzonder snel kan opladen) met zeer goede camera's en een zeer stevige behuizing. In dat geval zou ik ook een Google Pixel 7 Pro (nieuwprijs €900) kopen. Voor mijn dagelijks gebruik heb ik het afgelopen half jaar absoluut niks tekort gekomen met de Google Pixel 6a. Nog steeds zeer snel, sterke batterijduur (laadt wel heel traag op, da's een beperking door de lagere prijs) en neemt fantastische foto's :)
Ach, er zijn smartphones voor alle prijzen, voor ieder wat wils. Gelukkig dat we de keuze blijven hebben :cool:
cron