Windows 10

1
Windows 10 verschijnt op 29 juli 2015. De nieuwste versie van het besturingssysteem zou het beste van Windows 7 en Windows 8.1 bundelen.

Ik werk nu een jaar en een half met Windows 8.1 en heb er nog geen klachten over gehad, het loopt allemaal nog heel snel en vlot. Nu kan ik mij aanmelden voor Windows 10. Ik ben nog even aan het twijfelen, omdat het in een periode uitkomt waarin al mijn programma's echt perfect zullen moeten werken, zonder mogelijke nieuwe bugs, omdat ik die programma's nodig heb voor de herexamens.

Zijn er hier mensen die er al direct voor gaan?

Re: Windows 10

2
Ik kan er ook voor gaan met mijn volledig legale windows 7 *kuch*
Maar ben het niet van plan.
Mijn pc thuis dient enkel voor eens een volledig legale download te doen :p

Via het werk krijg ik toch sowieso van microsoft een echt legale windows 10
Of ik hem thuis ga installeren hangt ervan af.

Probably zal ik hier op het werk eventjes een virtuele pc maken en daar W10 opdraaien om te zien wat het is.
Image

Re: Windows 10

3
Kan je windows 10 onbeperkt installeren of is het slechts tijdelijk gratis als je windows 7 hebt (of 8 natuurlijk)? Want ik wil eerst de reacties van andere mensen afwachten.

edit: blijkbaar is het maar tijdelijk gratis, dus als je te lang wacht kan je pech hebben. Ik heb mij dus al geregistreerd.
Image

Re: Windows 10

5
Windows 10 mag je gratis upgraden binnen het eerste jaar na release. Maar waarschijnlijk daarna ook nog. Ze willen gewoon iedereen pushen om te migreren door het zogezegd maar een jaar gratis te maken.
Het feit dat het gratis is is ook om hun strategie te laten werken, ze willen niet meer dat mensen het gevoel hebben dat ze Windows moeten nemen (voor een normale mens is het windows of de duurdere Mac oplossing), maar dat mensen kiezen voor Windows. Of ze dat lukken is een andere zaak ...

Maar buiten Windows 10 op PC zijn ze ook iets van plan met de volgende Lumia's (ter info: ze zullen Star Wars namen krijgen ;)). Ze willen dat die Lumia's als alternatief kunnen gebruikt worden voor een laptop. Dat gaan ze doen door een extra stuk hardware te verkopen. Dat lijkt op op zo'n bakske zoals Apple TV. Die maakt het mogelijk (zelfs op afstand via Cloud toepassingen) om de Lumia te verbinden met eender welk scherm (TV, PC) om er zo een "PC" van te maken.

Nog kleine primeur: die nieuwe Lumia's kunnen met je oog geunlocked worden :)
PSN tichke
Image

Re: Windows 10

6
Ik ga nie direct de overstap maken. Eerst wat afwachten en reacties lezen. Hopelijk wordt het aantal apps voor tablets wat opgekrikt want het is lichtjes belachelijk aan het worden dat android en apple bijna alle apps krijgen en windows het moet doen met 'den brol'. Er is zelfs geen youtube app voor mijn W8.1 tablet en third party youtube apps werken nu allemaal niet meer.
Image

Re: Windows 10

7
Maxidomino wrote:Ik ga nie direct de overstap maken. Eerst wat afwachten en reacties lezen. Hopelijk wordt het aantal apps voor tablets wat opgekrikt want het is lichtjes belachelijk aan het worden dat android en apple bijna alle apps krijgen en windows het moet doen met 'den brol'. Er is zelfs geen youtube app voor mijn W8.1 tablet en third party youtube apps werken nu allemaal niet meer.
Daar komt verandering in ;)
Met Windows 10 willen ze "universele apps" maken. Dat wil zeggen dat een app zoizo op alle apparaten met W10 moet kunnen draaien.
Dat wil niet zeggen dat developers enorm veel tijd moeten steken in een app om hem overal op te laten draaien, W10 zit zo inéén dat dat bijna automatisch gebeurd.
Ook brengen ze een tool uit voor developers die de iOS & Android code éénvoudig overzetten om te draaien op W10. Op een dag of 2 kan zo bijna elke bestaande Android & iOS app overgezet worden. De eerste app die zo werd overgezet was Candy Crush.
PSN tichke
Image

Re: Windows 10

8
tichke wrote:
Maxidomino wrote:Ik ga nie direct de overstap maken. Eerst wat afwachten en reacties lezen. Hopelijk wordt het aantal apps voor tablets wat opgekrikt want het is lichtjes belachelijk aan het worden dat android en apple bijna alle apps krijgen en windows het moet doen met 'den brol'. Er is zelfs geen youtube app voor mijn W8.1 tablet en third party youtube apps werken nu allemaal niet meer.
Daar komt verandering in ;)
Met Windows 10 willen ze "universele apps" maken. Dat wil zeggen dat een app zoizo op alle apparaten met W10 moet kunnen draaien.
Dat wil niet zeggen dat developers enorm veel tijd moeten steken in een app om hem overal op te laten draaien, W10 zit zo inéén dat dat bijna automatisch gebeurd.
Ook brengen ze een tool uit voor developers die de iOS & Android code éénvoudig overzetten om te draaien op W10. Op een dag of 2 kan zo bijna elke bestaande Android & iOS app overgezet worden. De eerste app die zo werd overgezet was Candy Crush.
Zoals Java dus.

Werkt natuurlijk ook niet altijd zoals ze beweren :p
Image

Re: Windows 10

11
Dat ze dit gratis aanbieden heft naar het schijnt er vooral mee te maken dat ze iedereen op een up-to-date Windows systeem willen hebben. De geluiden gaan dat dit ook de laatste versie zal zijn, die vervolgens gewoon telkens d.m.v. updates zal worden aangepast.

Oftewel: ze hebben geleerd van de XP grol: een hoop paniek om niks en de verwachte extra omzet van overstappers naar nieuwe systemen bleef weg. Maar ondertussen wel een hoop Windows gebruikers die in een achterhaald, niet goed beveiligd system werken, wat weer slecht voor de naam van Windows is.
Image

Re: Windows 10

12
Ik zal de reviews en klachten afwachten, sowieso niet direct upgraden om dan de meeste begin kwaaltjes niet voor te hebben. Maar ik ga wel sowieso upgraden. Trouwens van W8.1 ben ik toch wel redelijk tevreden, praktisch geen problemen mee gehad. In tegenstelling tot W8 waarbij ik het ene probleem na het andere tegen kwam (windows update werkte niet, systeem crashte constant, ... ) Dus vandaar de wat afwachtende houding :P
Image

Re: Windows 10

13
WIndows 10 begint nu al ergens op de te lijken met de laatste updates. Er komen na de lancering op 29 juli eind dit jaar nog wel 2 grote updates om features toe te voegen. Nog niet alle functionaliteit van Windows 10 zal dus gelijk beschikbaar zijn(al zal lang niet iedereen daar last van hebben). Maar als je een gaming PC hebt met een relatief nieuwe videokaart dan is het 't mogelijk wel waard om gelijk over te stappen voor DirectX12 die betere prestaties uit je videokaart haalt.

Re: Windows 10

14
er staat letterlijk 'zodra Windows 10 op 29/07 beschikbaar is, wordt de versie op uw apparaat gedownload. U ontvangt eerst een melding wanneer u kan installeren. Dit kunt u meteen doen of wanneer u het uitkomt.'

Ook kreeg ik de melding dat 'mijn upgrade gereserveerd is'

ik neem aan dat je alles nog ongedaan kan maken en dat er niets bindend is ? :smug:

Re: Windows 10

15
Gamefreak wrote:er staat letterlijk 'zodra Windows 10 op 29/07 beschikbaar is, wordt de versie op uw apparaat gedownload. U ontvangt eerst een melding wanneer u kan installeren. Dit kunt u meteen doen of wanneer u het uitkomt.'

Ook kreeg ik de melding dat 'mijn upgrade gereserveerd is'

ik neem aan dat je alles nog ongedaan kan maken en dat er niets bindend is ? :smug:
Er stond ook iets in de trend van 'je kan altijd annuleren'
Image
cron