Re: TV en andere beeldschermen

136
gamerke1992 wrote:
RoyVdW wrote:
met0t0 wrote:Het blijft een prachtige tv, ik heb ook nog getwijfeld om hem te kopen. Nu we net ons appartement gekocht hebben, vrees ik dat een nieuwe tv kopen wel nog even zal moeten wachten :shhhh:
Ach ja, binnen een jaartje zal er wel weer een andere mooie deal te vinden zijn
Image
AANDACHT. Deze tv LG CX6 staat nu in de outlet store van Van den Borre voor amper €564 ipv €1099. Verschillende krassen op het scherm maar denk niet dat dat enig nadeel geeft aan het beeld op zich.

Twijfel zelf om op deze promo in te gaan en de Samsung Q70R die ik heb om te ruilen of verkopen op internet. Er is er zo maar 1 beschikbaar dus snel beslissen.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Grote korting, maar als ik de foto's bekijk zijn het echt wel heel grote en diepe krassen.
Ja, denk wel dat de korting daarom zo hoog is en dit dan te rechtvaardigen valt. Je hebt steeds een wettelijke garantie van twee jaar dus tv doet het normaal perfect dus geen idee of dit een impact heeft op het scherm zelf en/of de krassen zichtbaar zullen zijn tijdens het gamen.

EDIT: Prijs is al opnieuw gestegen naar €714 aangezien de normale promo is afgelopen en nu terug op €1249 staat. De outlet korting is onveranderd. :silly:
Het kan dus snel gaan en hem spotten op het juiste moment is nodig. Zo heb ik er een was-droogcombi gekocht voor €639 die kwam van €999 die in solden nieuw €849 stond. :cool:
Image

Re: TV en andere beeldschermen

138
NTGSruler wrote:Waarom zou je je in perfecte staat QR70 weg doen voor een "bekraste" LG?
En ik zie een LG CX6L voor 734 euro op de outlet..
Dat ga ik niet doen wegens de toch te grove beschadiging natuurlijk. En al zeker niet door de prijsstijging. De LG is een betere gaming tv dat wel daarom is het handig om die outlet sporadisch te checken voor mooie deals in het geval van Met0t0. Daarmee dat ik het even wou meedelen he.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: TV en andere beeldschermen

140
Kolm wrote: 13 Dec 2021 18:04Ik heb zelf in oktober de Sony Bravia XR A90J 55 inch gekocht en ben wat bevindingen aan het typen. Even geduld :P
Ik ben wel benieuwd of die heel grote meerprijs t.o.v. een LG OLED C1 gerechtvaardigd voelt? Als ik het goed zie, kost die doorgaans €1000 meer (€1400 vs. €2400)? Als ik vergelijkingsreviews bekijk, vallen vooral de hogere contrasten bij zowel SDR als HDR op, maar verder niks speciaals? De gaming features zijn bij allebei de tv's grotendeels hetzelfde?
Laat de review maar komen :)

Re: TV en andere beeldschermen

142
Als particulier blijft het toch wel een subjectieve kijk op de dingen vermoed ik. Zo zal het voor Kolm ook niet mogelijk zijn om beide apparaten naast elkaar te hebben staan om te vergelijken. Feit is wel dat we een (oudere) LG opgeborgen hebben ten gunste van de Bravia en dat dit zeker geen slechte ruil was. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: TV en andere beeldschermen

143
Sora_Lizard wrote: 29 Dec 2021 15:28 Als particulier blijft het toch wel een subjectieve kijk op de dingen vermoed ik. Zo zal het voor Kolm ook niet mogelijk zijn om beide apparaten naast elkaar te hebben staan om te vergelijken. Feit is wel dat we een (oudere) LG opgeborgen hebben ten gunste van de Bravia en dat dit zeker geen slechte ruil was. :D
Ik wou even schrijven dat ik blij ben jou hier te zien :D :party:
Image

Re: TV en andere beeldschermen

144
Hey Sora!

Klopt wel. Ik denk als je de dag van vandaag een klein beetje research doet, je niet echt een slechte tv meer koopt tegenwoordig. Wil je ééntje met alle toeters en bellen dan zul je wel even moeten uitkijken wat je precies allemaal wenst natuurlijk. Ik was vooral benieuwd naar de Bravia omdat die dus zo ingesteld is dat die je PS5 herkent en volledig installeert op je televisie. Ben dus wel benieuwd hoe vlot dit ging en als er dan standaard 121hz en dergelijke werd aangevinkt (ik heb geen 120hz tv).
Image

Re: TV en andere beeldschermen

145
gamerke1992 wrote: 29 Dec 2021 15:29
Sora_Lizard wrote: 29 Dec 2021 15:28 Als particulier blijft het toch wel een subjectieve kijk op de dingen vermoed ik. Zo zal het voor Kolm ook niet mogelijk zijn om beide apparaten naast elkaar te hebben staan om te vergelijken. Feit is wel dat we een (oudere) LG opgeborgen hebben ten gunste van de Bravia en dat dit zeker geen slechte ruil was. :D
Ik wou even schrijven dat ik blij ben jou hier te zien :D :party:
Dank je. :) :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: TV en andere beeldschermen

146
NTGSruler wrote: 29 Dec 2021 16:55Ik was vooral benieuwd naar de Bravia omdat die dus zo ingesteld is dat die je PS5 herkent en volledig installeert op je televisie. Ben dus wel benieuwd hoe vlot dit ging en als er dan standaard 121hz en dergelijke werd aangevinkt (ik heb geen 120hz tv).
Het voordeel is dat meerdere nieuwe smart tv's in het hogere prijssegment die functies ondertussen hebben :)
Al zal Sony er net dat extra voordeel uit kunnen halen omdat ze zelf de PS5 ontwikkelen.

Sora haalt inderdaad ook een goed punt aan: als particulier is het niet mogelijk om de tv's naast elkaar te bekijken. Zolang het maar voor uw eigen set-up goed lijkt :cool:

Re: TV en andere beeldschermen

147
Na lang twijfelen heb ik vandaag de knoop doorgehakt en een ultrawide monitor gekocht die mijn 2 goedkope Samsung monitoren zal vervangen.

De voornaamste reden is dat mijn MacBook Air M1 geen dual monitor ondersteund (foei Apple). Voor de rest is het prijs kwaliteit voor mij een top laptop, maar dit was toch echt wel een gebrek. Met een ultrawide single monitor kan ik dit probleem omzeilen.

Daarnaast werd ik al die kabels beu. Ik heb jaren geleden een goedkope USB C hub gekocht van Anker zodat mijn muis, toetsenbord, webcam, externe microfoon (op hoge kwaliteit voice overs te maken) en geluidsinstallatie verbonden konden worden. Daarnaast had ik van baseus een voeding gekocht die dan passthrough voeding geeft aan de laptop. Het vreemde is wel dat ik deze nadat de laptop is opgestart altijd even de voeding uit de hub moet trekken en weer insteken voordat er voldoende stroom geleverd wordt. Waarom vertel ik dit nu allemaal? Omdat ik bewust gezocht heb naar een scherm waar er al een USB C hub geïntegreerd zit in het scherm zelf.

Ik heb ook te weinig stopcontacten. Dus dat deze monitor maar 1 voeding nodig heeft ipv 2 helpt ook. De multistekker van 8 zat al helemaal vol.

En ten slotte zocht ik eentje met een goede beeldkwaliteit omdat ik regelmatig in Adobe première video’s moet editten en ook wat Photoshop doe voor mijn werk. Met de huidige monitoren was dit niet even betrouwbaar op vlak van kleuren.

Ik wou ook geen fortuin uitgeven, dus is het voor 375 euro de LG 34WQ75C-B geworden.

Ik ken niet heel veel van monitoren, maar na heel veel reviews te vergelijken denk ik dat deze aan mijn noden zal voldoen.
Image

Daarnaast waren de Samsung monitoren goed voor de 4 jaar dat ik ze gebruikt heb. Ze kostte ook maar 100 euro per stuk. Nu verkoop ik ze wel door aan de helft van de prijs.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

150
paveman wrote: 31 Aug 2023 11:43 Een goede monitor is een must, erg belangrijk! Ik hoop dat deze goed zal voldoen!
Wel bizar dat de Macbook Air niet 2 beeldschermen ondersteunt... valt dit ook niet op te lossen met een docking station?
Nope blijkbaar niet. Er is wel een fabrikant die een docking ontwikkeld heeft waar een bepaalde verwerking in zit waardoor het wel zou moeten lukken. Maar die zijn duurder dan dit scherm en ik las ook dat deze regelmatig niet meer werken wanneer er nieuwe MACOS updates uitkomen, waarna de docking ook vervolgens weer nieuwe firmware moet uitbrengen. Die onzekerheid wil ik niet.

De M2 chip van apple laat wel 2 schermen toe.

Er werd ooit wel eens gezegd door Apple dat ze het probleem met de M1 chip gingen aanpakken. Maar we zijn al weer 2 jaar verder. Ik denk niet dat ze nu nog zullen investeren hier in. Je kent Apple hè, ze hebben liever dat je een nieuwer model koopt.
Image
cron