Re: TV en andere beeldschermen

18
Ligeiro wrote:4000 uur?

EDIT: ik zal er niet ver naast zitten, ik lees bij de specs van één de nieuwste beamers van het merk "BenQ" dat hij tot 6500 uur meegaat
Oh, daar kan ik toch al even mee door. Thx voor het antwoord.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: TV en andere beeldschermen

19
Een verkoper heeft me gisteren gezegd dat die 4K tv's onder de €1500-2000 geen echte zijn omdat ze geen OLED zijn maar LED en geen 4K signaal uitzenden want het intern tv moederbord ondersteund dat niet en omdat hun scherm tot 45" te klein is om 2160 lijnen weer te geven. Ze zenden 1080p uit wat dus het beeld onscherper maakt. Weet niet wat hier van waar is. In Korea zijn ze ook al 8K aan't maken. In principe zij hij dat het weinig zin heeft omdat de tv alsmaar groter moeten zijn en dat 1080p op een 80cm evengoed is als 4K op een 165cm. 3D en curved gaat er ook uitgaan want dat is het meest nutteloze. Het zijn volgens hem maar verkooppraatjes. Weet niet wat hiervan waar is.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

20
Curved is de grootste brol dat bestaat idd.
Ik ben nu a eventjes aan het zoeken naar 165" 4k tv. NOT CURVED
Ik denk dat die verkoper wel een aantal goede punten heeft. 4k op een 80cm doet namelijk geen zak uit...
4k doet maar uit wanneer je groter gaat dan de max grootte van 1080p...
Image

Re: TV en andere beeldschermen

21
Dit is mijn tv en blijkbaar werkt 4K hier niet op volgens die man. Enkel via Telenet als de provider ook echt die signalen doorgeeft en dan via een high speed HDMI kabel.
Wat mij opvalt is onderaan bij specificaties de ondersteunende resoluties 4K kan maar in 24, 25 en 30Hz. Op de Philips website staat die aan €1000, maar ik heb hem voor €795 gekocht. Vind het wel knap beeld enzo, maar het voelt wel wat bedrogen aan nu. Ben aan't twijfelen om een groter model te nemen (123cm) ofzo. Wil met mijn budget wel niet over de €1000 à €1200 gaan want het blijft maar een tv.

http://download.p4c.philips.com/files/4 ... _nldbe.pdf
Image

Re: TV en andere beeldschermen

22
Is normaal he dat je maar kan zien wat de provider uitzend :)
Zend telenet of belgacom uit in 720p en je hebt een 500k tv
Dan zal die 720p geupscaled worden naar 500k maar het is en blijft in realiteit 720p

Mijn budget voor nieuwe tv is 2500 €
Maar wij zijn met 2 :D

Nontheless mijn huidige tv van al eventjes oud behoort nog steeds tot de top of the line :D
Maar ik wil toch een nieuwe :)
150" is te weinig ^^
Image

Re: TV en andere beeldschermen

23
LED en OLED maakt feitelijk niets uit als het gaat om FHD en 4K. Het geeft alleen maar aan dat de beeldpunten of van achter belicht worden of zelf licht uitstralen. Op het aantal beeldpunten heeft het geen effect.

Ook jouw beeldscherm is echt 4K, het aantal lijnen is vastgelegd als 2160p (progressive scan) en dat houdt in dat alle lijnen tegelijk aangestuurd worden en niet 'om de beurt' zoals dat bij bij 2160i het geval zou zijn (interlaced). Hierbij zie je steeds maar het 'halve' beeld.
Door de goedkopere hardware die de beelden aanstuurt bij elk "plaatje" van 2160 lijnen x 3840 punten komt deze niet boven de 30Hz uit blijkbaar.

Overigens is het natuurlijk zo dat je er wel 2160 x 3840 beeldpunten in moet sturen om ze eruit te krijgen. Er zijn nog vrijwel geen zenders die dat doen. Het zogenaamde upscaling maakt van een 1080 x 1920 signaal een 4K beeld waarbij een stukje software (of firmware) elk beeldpunt afhankelijk van de aangrenzende beeldpunten in vier beeldpunten verdeelt. Dat is dus geen 4K, maar een wat onscherp FHD beeld.

@ ShAmPi : 150" = 381 cm! Weet je zeker dat je geen 60" bedoelt?
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: TV en andere beeldschermen

24
Mhm ik zie dat er hier al deftig gediscussieerd is geweest over 4K televisie. Wel welkom tot de 21e eeuw NTGSruler. Eind dit jaar gaan we dus verhuizen naar ons nieuw nieuwbouw huis en ik heb vrijgeleide om een kamer als "mijn" gamekamer om te toveren. Ik ben dus ook van plan om een nieuwe televisie aan te schaffen. Is 4K de weg om te gaan dan nu? Had gelezen dat deze tv's dus niet echt nut hadden met de PS4 omdat de PS4 dus maximaal Full HD is en de 4K tv dus het signaal omzet. Kan er mij ook iemand de inches uitleggen? Ik denk dat ik toch zeker bijna 3 meter van mijn tv ga zitten. Is ophangen ook iets wat ik moet overwegen? Of liever gewoon plaatsen op de kast? Volgende week heb ik werfvergadering over ons huis dan moet ik natuurlijk alle stopcontacten gaan vertellen dat ik gewijzigd of bij wil zien.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

25
Ik zet mijn tv liever op een kast dan hem aan de muur te hangen, maar dat is slechts persoonlijke voorkeur. Wat betreft de 4K-resolutie: voor mij zou het niet zoveel uitmaken. Als ge 3 meter van uw tv zit, zou ik zeker meer dan 40 inch nemen, anders gaat het echt wel triestig zijn :p

Re: TV en andere beeldschermen

26
Goh
4K is niet echt nodig maar in de toekomst zal dit wel meer aan bod komen.
Zo heb je ook HDR mijn nieuwe tv heeft dat en dit wil zeggen dat zwart niet enkel zwart is maar dus ook verschillen heeft (gigantisch verschil)
maar je bron moet 4k en/of HDR uitzenden en dat zijn nog niet veel toestellen.
Enkele netflix zaken wel (zo heb ik het kunnen testen)

Curved is een NO GO in mijn ogen.
Je betaalt meer voor niets.

Of je hem nu ophangt of laat staan dat is wat eigen keuze.
Ik ben meer een laat hem staan mens :)

Ik heb nu een 55" 4K HDR tv en zit zelfs geen 3 meter van tv.
Dat is geen probleem eigenlijk. Ik zie nog alles perfect ;)

priezen kan je niet genoeg hebben. TV, PS3, PS4, Digibox, Oplader, Externe HDD met voeding, lamp, etc...
Ik heb beneden 6 priezen aan tv voorzien en ik kom niet toe.
Moet nu wel zeggen dat er hier 6 consoles staan beneden :D
Image

Re: TV en andere beeldschermen

27
Ik heb maar één stopcontact, maar er is een kattenkop aangesloten met zes à acht verbindingen dus je kan dat ook gwn kopen ipv alles te moeten inboren in de muren.

Op de website van VandenBorre bv. waar ik al mijn multimedia koop kan je een test doen en uw tv kiezen in zes stappen. Daar wordt uitgelegd welke afstand overeenstemt met de beste grootte. Bij mij is het ook +-3 meter en heb dus een 42" dus 106cm. Het had gerust een maat groter mogen zijn maar je ziet nog duidelijk genoeg het is niet dat ondertiteling bijna onleesbaar is ofzo. Shapi is natuurlijk een beetje een freak :D die tv is veel te groot voor die afstand en je kan er een stijve nek van krijgen als je lager zit dan je tv en het beeld wordt ook onscherper dichtbij. Ik heb ook altijd de voorkeur om de tv te zetten op een kast. Dat hangen aan een muur vertrouw ik niet helemaal als die valt omdat er een bout afbreekt ofzo kan altijd en je hebt er ook meer werk mee bij de installatie omdat je moet gaan liggen boren en vijzen. Het is alleen plaatsbesparender.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

28
RoyVdW wrote:Shapi is natuurlijk een beetje een freak :D die tv is veel te groot voor die afstand en je kan er een stijve nek van krijgen als je lager zit dan je tv en het beeld wordt ook onscherper dichtbij.
Bwoh is niet echt zo hoor.

Vroeger bij een CRT ok.
Maar tegenwoordig mag je zelfs 2cm van je tv zitten.
Je zal dan natuurlijk niet al te veel zien :D

Maar scherpte en al die brol van vroeger telt nu niet meer.

55" op (toch 3 meter heb eens gemeten) is goed genoeg hoor.
Ik mis niets van het beeld.
En de scherpte is dankzij de samsung technologie perfecto mundo :D
Image

Re: TV en andere beeldschermen

29
Beeld wordt bij een goede tv idd niet onscherper als je dichtbij zit. Ik zit zo'n 1,5-2 meter van mijn 55" 4K en kan zeggen dat alles superscherp blijft en ik verder ook geen (extra) nekklachten ondervind... :)
Ik ben ook meer een laat het op je kast staan type.

Stopcontacten: je past jezelf idd wel aan, dus niet te lang over dubben.
Image
cron