Re: TV en andere beeldschermen

106
Kolm wrote:
FGras wrote: De tijd en de technologie gaan inderdaad erg snel. Ik vraag mij nu dus ook wel af wat de standaard gaat worden. Deze LG tv kan 120fps, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren op een PS5. Zolang het 4K en 60FPS aan kan zit je denk ik wel goed.

En qua soort beeld gaat mijn persoonlijke voorkeur naar OLED omdat ik de beeld techniek vrij simpel aan mijn eigen hersenen kan uitleggen. De techniek achter LCD en Amoled en Miniled klinkt allemaal wat omslachtig en raar. Maar dat kan aan mij liggen.
De PS5 kan 4K 120fps in HDR aan wat output betreft.
De nieuwe Call of Duty Black Ops Cold War zou dit ook al kunnen indien kabel en tv/scherm het ondersteunen.

In hoeverre veel games dit gaan volgen is nog even afwachten, maar shooters en racers zie ik dat wel vaker gaan doen.
Voor een Bugsnax is het dan weer niet echt nodig :lol:

Zie ook nog even het PS5 topic, op bepaalde Samsung tv's is er een bug waardoor het ofwel 4K HDR 60fps is ofwel 4K 120fps zonder HDR terwijl deze tv's wel 4K 120fps HDR ondersteunen. Sony werkt aan een oplossing, de oorzaak zou te maken hebben met de manier waarop de PS5 het HDR signaal naar de tv stuurt.
Ahja, racing games. Dat kan wel een ding zijn dan inderdaad. Ik ga er simpelweg maar van uit dat die bug niet op de LG tv speelt. :p

Het was mij al wel bekend dat als ik de LG koop, dat ik daarvan de lagere grijswaarden moet checken op vertical banding. Een soort van flikkerend beeld op specifieke helderheden wat irritant kan zijn in sommige games. Maar dat schijnt enkel bij bepaalde (early?) batches te spelen.

Re: TV en andere beeldschermen

107
Ben je er nu al uit FGras? Ben benieuwd welke je gaat nemen en nu zijn het nog solden op vele modellen. Je kan ook de nieuwere versie nemen van mijn tv de QE55Q80T of nu 90 dat is die Shampi heeft. Dan zit je sowieso heel goed want je hebt dezelfde dan een furumgenoot en volgt mijn advies want we zijn beide tv freaks

8K is nog een te beperkt aanbod en zal niet voor gaming in deze generatie gebeuren dat zal PS6 worden en bijna niks ondersteunt voorlopig 4K120. Wat games betreft moeten ontwikkelaars die feature nog laten ondersteunen ook. Met 4K60 kom je overal nu en elke 4K HDR tv zou dat moeten ondersteunen. HDMI 2.0(a/b) volstaat ook en drukt de prijs ook wat.

Die input lag zoals Kolm aanhaalt is niet alles. Ik ervaar 'problemen' met de game modus aangezien de beeldkwaliteit vermindert want de refresh rate vertraagd (haperingen, onvloeiend) als je deze activeert. Het zou gaan om een bug? Natuurlijk kan je deze mode altijd uitzetten en op de nieuwste tv's is deze input lag sowieso al sterk verbeterd tot heel goed.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

TV en andere beeldschermen

108
Ik heb de LG CX OLED HDR 4K gister besteld. Maar ik kan er nog weinig over zeggen want het komt morgen pas. :p

Ik ben een beetje zenuwachtig over de “banding” beeldscherm issues waar ik online over heb gelezen. Dat kan bij sommige batches het geval zijn. Dus die ga ik eerst checken als ik m binnen heb.

De eerste 30 dagen kan ik m altijd nog retour doen als het niet bevalt! :)

Aan de andere kant, ik kan niet wachten om no man sky of Red Dead Redemption in 4K te verkennen! :D

Ik las dat Borderlands 3 ook 120fps ondersteund op de PS5!

Re: TV en andere beeldschermen

110
RoyVdW wrote:Goeie keuze! Ik zei toch dat je die moest nemen
Image
Image
Als ik u nog iets kan aansmeren boven uw budget vraag maar. Hehee wat ben ik toch slecht he, of net heel goed
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Hahaha. Als het scherm niet goed blijkt te zijn zul je het nu gaan horen ook! xD

Re: TV en andere beeldschermen

111
FGras wrote:
RoyVdW wrote:Goeie keuze! Ik zei toch dat je die moest nemen
Image
Image
Als ik u nog iets kan aansmeren boven uw budget vraag maar. Hehee wat ben ik toch slecht he, of net heel goed
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Hahaha. Als het scherm niet goed blijkt te zijn zul je het nu gaan horen ook! xD
Gelukkig weet je me niet wonen want stel u voor een boze Hollander wil ik niet tegen hebben
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

TV en andere beeldschermen

112
RoyVdW wrote:
FGras wrote:
RoyVdW wrote:Goeie keuze! Ik zei toch dat je die moest nemen
Image
Image
Als ik u nog iets kan aansmeren boven uw budget vraag maar. Hehee wat ben ik toch slecht he, of net heel goed
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Hahaha. Als het scherm niet goed blijkt te zijn zul je het nu gaan horen ook! xD
Gelukkig weet je me niet wonen want stel u voor een boze Hollander wil ik niet tegen hebben
Image


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Je hebt geluk! Ik heb wat tests uitgevoerd en tot zo ver werkt de LG CX perfect! Geen screen banding of andere scherm issues. Het was reteduur, maar ik ben tevreden met mijn aankoop. En DAMN, 4K, HDR en vooral de schermgrootte (van 32’ naar 55’) maken toch wel een gigantisch verschil! Ik zal later nog wel even een foto posten in een van de member only topics!

Voor nu ga ik nog even lekker veel games uittesten :)

Re: TV en andere beeldschermen

115
Sanity penguin wrote:Die grootte went snelt. Wij onlangs een 65" in huis gehaald. In het begin lijkt het gigantisch :D
Idd dat is zo, maar ne mens wil altijd maar meer en groter en duurder en knapper en en en.....

Goed = goed = content zoals FGras en ik.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: TV en andere beeldschermen

117
Bedankt!

Nog even een berichtje voor Kolm:
We zijn het er beide over eens dat een monitor beter zou zijn, maar so far nog niet heel veel storends tegen gekomen in de software van deze tv. Het apparaat start lekker snel op en meteen op het kanaal van de PS5, en dat is eigenlijk het enige wat het moet doen.

Twee kleine dingen die ik als beetje storend ervaar aan de tv:
- Ik kan geen eigen schermbeveiliging instellen en moet nu naar vage kunstwerken kijken wanneer de PS5 uit staat en het scherm aan. Ik had zelf liever zwart beeld ingesteld. Dat zou stroom schelen.
- In de quick menu is reclame te zien van Pathé thuis. Niet heel prominent, maar ik heb 1000 euro voor een tv betaald en er zit reclame in de software. Dat is niet ok.

Alom nogsteeds erg tevreden natuurlijk!

Re: TV en andere beeldschermen

118
Dank je voor de update FGras! :cool:

Ik hoop dat dit betekent dat TV-makers beseffen dat die stroperig zooi echt niet kan voor iets waar je 1000 euro of meer voor hebt betaald.

Dat van die reclame is dan wel weer jammer... Was het echt reclame of gewoon een voorgeïnstalleerde app? :think:
Image

Re: TV en andere beeldschermen

119
Ik vermoed een app want dat is bij mij toch niet het geval. Enkel soms een app suggestie die erop komt ivm streaming. En zwart beeld wil je dan kan je toch gwn de tv uitzetten?
Op YT heb je natuurlijk wel reclame soms als ik eens een 4K demo opzet als achtergrond. Samsung heeft trouwens een aparte ambient mode voor de schermbeveiliging zoals je zei, maar die gebruik ik niet want je hebt weinig opties zoals statische kunstwerken of collage bv. en geen videos.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image
cron