Re: TV en andere beeldschermen

94
FGras wrote:
ShAmPi wrote:
FGras wrote:
ShAmPi wrote:Heb ook zonet een nieuwe tv gekocht. De oude was namelijk ondertussen al 4.5 jaar oud.
Welke is t geworden?
QE55Q90T
Ziet er goed uit! Die zou het maximale uit de PS5 moeten kunnen halen!
Ik koop altijd samsung. En een nieuwe na ongeveer elke 5 jaar. (Soms meer). En altijd rond de 1500€. Mijn vrouw wou eerst een 8k maar da vind ik de moeite nog niet.
Ge zou zeggen waw na elke 5 jaar! Ik ben een tv freak ^^. Maar je merk wel duidelijk verschil in kwaliteit ook hoor na 5 jaar.

Bij deze heb ik idd gekeken naar de hertz en de hdmi ook. Wat ik anders niet zo snel doe ^^.

Al denk ik dat ik deze keer er langer dan 5 jaar zal over doen. Want nu heb ik genoeg tvs ^^.
Maarja dat dacht ik bij de vorige ook...
Image

Re: TV en andere beeldschermen

96
Sora_Lizard wrote:@Gamerke en @Ruler, dan houden jullie dat nog tegoed voor na corona. :lol:

@FGras, daarvoor zullen we iets meer gegevens nodig hebben, merk en model, HDMI versie en zulke data om hierover iets zinnigs te kunnen zeggen. 60 Hz is normaal gesproken niet hetzelfde als 60Fps.
Ik heb al even gezocht. Ik heb een Sony KDL-32EX720 BRAVIA. Niet veel bijzonders, behalve day het 200 hertz zou moeten hebben om 3D af te kunnen spelen. :p

Ik heb net even The Last Guardian opgestart, die zou 60FPS moeten draaien volgens een vage website. Maar ik zie er weinig aan in vergelijking met een Horizon: Zero Dawn die geloof ik 30FPS zou moeten draaien.

Maarja, misschien zijn mijn ogen niet zo goed. Op mijn macbook zie ik het verschil wel wanneer ik een externe monitor gebruik die 30fps aan kan of een met 60fps.

Re: TV en andere beeldschermen

102
FGras wrote:Ik heb mijn mentale grens ook wel op 1000,- zitten. Maar met deze deal zit ik nu toch wel te twijfelen!

Image
Ik zou het doen!

Deze LG CX6 is uitgekozen tot de beste gaming tv door het FWD Living Consumer Electronics. Deze en de Sony KDA9 zijn samen vergeleken in het laatste magazine dat ik zag liggen en heb meegenomen.

Heb de Samsung QE55Q70R en soms twijfel ik of die nog wel heel goed is als je ziet hoe snel dat evolueert. Heb deze een jaar geleden gekocht.
Image

Re: TV en andere beeldschermen

103
RoyVdW wrote:
FGras wrote:Ik heb mijn mentale grens ook wel op 1000,- zitten. Maar met deze deal zit ik nu toch wel te twijfelen!

Image
Ik zou het doen!

Deze LG CX6 is uitgekozen tot de beste gaming tv door het FWD Living Consumer Electronics. Deze en de Sony KDA9 zijn samen vergeleken in het laatste magazine dat ik zag liggen en heb meegenomen.

Heb de Samsung QE55Q70R en soms twijfel ik of die nog wel heel goed is als je ziet hoe snel dat evolueert. Heb deze een jaar geleden gekocht.
absolute stilte van Gras... dat wil zeggen dat hij al zijn spaargeld inclu dat cash in zijn versleten sok als een bezetene aan het zoeken is om de koop te sluiten. Goed gedaan Roy !

TV en andere beeldschermen

104
Gamefreak wrote:
absolute stilte van Gras... dat wil zeggen dat hij al zijn spaargeld inclu dat cash in zijn versleten sok als een bezetene aan het zoeken is om de koop te sluiten. Goed gedaan Roy !
Lol, ik vind het moeilijk om iets te kopen als ik mijn mentale grens op 1000 heb gezet :p

Het is nu een kleine maand later en de 55 inch formaat is inmiddels goedkoper dan de 48 inch die ik toen liet zien :D NU IS HET NOG MOEILIJKER. Die marketeers weten echt wel wat ze aan het doen zijn.


Image

RoyVdW wrote: Ik zou het doen!

Deze LG CX6 is uitgekozen tot de beste gaming tv door het FWD Living Consumer Electronics. Deze en de Sony KDA9 zijn samen vergeleken in het laatste magazine dat ik zag liggen en heb meegenomen.

Heb de Samsung QE55Q70R en soms twijfel ik of die nog wel heel goed is als je ziet hoe snel dat evolueert. Heb deze een jaar geleden gekocht.
De tijd en de technologie gaan inderdaad erg snel. Ik vraag mij nu dus ook wel af wat de standaard gaat worden. Deze LG tv kan 120fps, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren op een PS5. Zolang het 4K en 60FPS aan kan zit je denk ik wel goed.

En qua soort beeld gaat mijn persoonlijke voorkeur naar OLED omdat ik de beeld techniek vrij simpel aan mijn eigen hersenen kan uitleggen. De techniek achter LCD en Amoled en Miniled klinkt allemaal wat omslachtig en raar. Maar dat kan aan mij liggen.

Re: TV en andere beeldschermen

105
FGras wrote: De tijd en de technologie gaan inderdaad erg snel. Ik vraag mij nu dus ook wel af wat de standaard gaat worden. Deze LG tv kan 120fps, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren op een PS5. Zolang het 4K en 60FPS aan kan zit je denk ik wel goed.

En qua soort beeld gaat mijn persoonlijke voorkeur naar OLED omdat ik de beeld techniek vrij simpel aan mijn eigen hersenen kan uitleggen. De techniek achter LCD en Amoled en Miniled klinkt allemaal wat omslachtig en raar. Maar dat kan aan mij liggen.
De PS5 kan 4K 120fps in HDR aan wat output betreft.
De nieuwe Call of Duty Black Ops Cold War zou dit ook al kunnen indien kabel en tv/scherm het ondersteunen.

In hoeverre veel games dit gaan volgen is nog even afwachten, maar shooters en racers zie ik dat wel vaker gaan doen.
Voor een Bugsnax is het dan weer niet echt nodig :lol:

Zie ook nog even het PS5 topic, op bepaalde Samsung tv's is er een bug waardoor het ofwel 4K HDR 60fps is ofwel 4K 120fps zonder HDR terwijl deze tv's wel 4K 120fps HDR ondersteunen. Sony werkt aan een oplossing, de oorzaak zou te maken hebben met de manier waarop de PS5 het HDR signaal naar de tv stuurt.
Image
cron