Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

17
billie91 wrote:
gamerke1992 wrote:Dat zijn inderdaad wel punten om over na te denken. Ik ga nog wat verder googelen :) Bedankt al voor alle hulp tot nu toe.
Laat uiteindelijk ff weten welke je hebt gekocht. Dan kunnen wij ons oordeel er over geven. ;) :D
Wanneer ik geen beter alternatief vind, zal het die soundbar + subwoofer van philips worden. Maar zoals ik zei wil ik zoveel mogelijk bang for my buck, dus sta ik open voor alles wat ik tegen kom :music:
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

19
Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.
Soundbars of -plates zijn gewoon varianten op speakersets die meer gericht zijn op mensen die design (iets) belangrijker vinden dan audiokwaliteit.

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

20
Tjeefkeuh wrote:
Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.
Soundbars of -plates zijn gewoon varianten op speakersets die meer gericht zijn op mensen die design (iets) belangrijker vinden dan audiokwaliteit.
Hier sluit ik me bij aan, het is meer modestatement of iets dergelijks die soundbars.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

21
billie91 wrote:
Tjeefkeuh wrote:
Gamefreak wrote:ik heb een vraagje voor jullie gozers, wat is het verschil, als er een is, tussen een home cinema set en een soundbar of soundplate ? ik neem aan dat de eerste uitgebreider is ?
Een home cinema is algemeen een audio-installatie die het cinemagevoel reproduceert bij u thuis. Vaak d.m.v. 2 of 5 speakers en een subwoofer.
Soundbars of -plates zijn gewoon varianten op speakersets die meer gericht zijn op mensen die design (iets) belangrijker vinden dan audiokwaliteit.
Hier sluit ik me bij aan, het is meer modestatement of iets dergelijks die soundbars.
Ik begrijp dat wel een beetje. Ons huis is in het algemeen te beschrijven als design. Dus zou het spijtig zijn om dan voor een geluidsinstallatie te kiezen die dat wat teniet doet.

Daarom dat ik een compromis zou zoeken :)
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

28
Soundbar is ondertussen volledig geïnstalleerd. Wat een zalig systeem. Ik ben blij dat ik mijn budget toch nog wat had opgekrikt, want door die WiFi ontvanger kan ik mijn muziek streamen via Google play Music.

De geluidskwaliteit is veel beter dan ik verwacht had. En die bass, amai. Ik voel de grond trillen, terwijl die nog totaal niet zo luid staat. Gelukkig hebben we nog geen buren.

Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.

Verder doet hij alles automatisch. Detecteert wat ik wil, zonder dat ik de afstandbediening moet gebruiken. Die switcht zo vanzelf tussen Bluetooth, WiFi en optische aansluiting.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

30
BozeGozerXrd wrote:
gamerke1992 wrote:Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.
NFC is dan ook alleen bedoeld voor heel dichtbij. ;)
De nfc connectie inderdaad wel. Maar ik ga er van uit dat mijn Bluetooth verbinding die daardoor geactiveerd wordt sterk blijft
Image
Image
cron