Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

31
gamerke1992 wrote:Soundbar is ondertussen volledig geïnstalleerd. Wat een zalig systeem. Ik ben blij dat ik mijn budget toch nog wat had opgekrikt, want door die WiFi ontvanger kan ik mijn muziek streamen via Google play Music.

De geluidskwaliteit is veel beter dan ik verwacht had. En die bass, amai. Ik voel de grond trillen, terwijl die nog totaal niet zo luid staat. Gelukkig hebben we nog geen buren.

Die nfc functie is ook wel leuk, alleen merk ik dat ik mijn smartphone echt wel te dicht bij de soundbar mort blijven. Als ik naar de keuken ga is er heel veel storing.

Verder doet hij alles automatisch. Detecteert wat ik wil, zonder dat ik de afstandbediening moet gebruiken. Die switcht zo vanzelf tussen Bluetooth, WiFi en optische aansluiting.
Leuke aankoop blijkbaar :P
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

33
Colossus wrote:Oke nu ben ik aan de beurt,

ik heb me zinnen op deze gezet:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bo ... lsrc=aw.ds

Maar ik heb er de ballen geen verstand van, maar dit is toch gewoon een goeie speaker mag ik hopen?
zie het al voor me dat deze onder onze tv hangt,
Wauw wat een systeem. Voor die prijs kan het ook gewoon niet slecht zijn
Image
Ik ken er alleen te weinig van als het over zo een bedrag gaat.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

34
gamerke1992 wrote:
Colossus wrote:Oke nu ben ik aan de beurt,

ik heb me zinnen op deze gezet:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bo ... lsrc=aw.ds

Maar ik heb er de ballen geen verstand van, maar dit is toch gewoon een goeie speaker mag ik hopen?
zie het al voor me dat deze onder onze tv hangt,
Wauw wat een systeem. Voor die prijs kan het ook gewoon niet slecht zijn
Image
Ik ken er alleen te weinig van als het over zo een bedrag gaat.
Ik ga denk ik binnenkort maar eens naar de mediamarkt om een demonstratie want ik wil het gewoon eens horen voordat ik op zo een aanschaf ga, jammer dat net de BTW vrije dagen zijn geweest...
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

35
Colossus wrote:
gamerke1992 wrote:
Colossus wrote:Oke nu ben ik aan de beurt,

ik heb me zinnen op deze gezet:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bo ... lsrc=aw.ds

Maar ik heb er de ballen geen verstand van, maar dit is toch gewoon een goeie speaker mag ik hopen?
zie het al voor me dat deze onder onze tv hangt,
Wauw wat een systeem. Voor die prijs kan het ook gewoon niet slecht zijn
Image
Ik ken er alleen te weinig van als het over zo een bedrag gaat.
Ik ga denk ik binnenkort maar eens naar de mediamarkt om een demonstratie want ik wil het gewoon eens horen voordat ik op zo een aanschaf ga, jammer dat net de BTW vrije dagen zijn geweest...
Ik denk dat dat inderdaad het beste is. Voor 300 Euro kan je op reviews afgaan van andere mensen. Maar voor 1000+ Euro moet je het een beetje zelf ervaren.

Stom van die btw loze dagen idd.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

37
Colossus wrote:Oke nu ben ik aan de beurt,

ik heb me zinnen op deze gezet:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bo ... lsrc=aw.ds

Maar ik heb er de ballen geen verstand van, maar dit is toch gewoon een goeie speaker mag ik hopen?
zie het al voor me dat deze onder onze tv hangt,
Goede keuze qua merk, maar ga aub tijdens die demonstratie niet af op de uitleg van de verkopers in de Mediamarkt, die kennen er zelf waarschijnlijk minder van af dan gij. Ik zou alleszins een aantal reviews online bekijken op Youtube en/of respectabele audiofora als ik zoveel geld zou uitgeven. En niet vergeten dat akoestiek veel kan veranderen aan de geluidservaring in de winkel tegenover thuis.

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

38
Allemaal bedankt voor de goede tips :cool:
Het is gewoon dat ik van kinds af aan helemaal omver geblazen werd door het geluid van Bose, dus ik heb me altijd al voorgenomen dat ik ooit daar de installatie voor thuis wil hebben, daarom mijn keus.

Het enigste waar ik mee zit zeg maar is dat er ook van Bose voor 2x de helft soundbars zijn en ik echt niet weet of er nou zoveel verschil in moet zitten...
En enigste reden dat ik me oog op deze heb is omdat deze een beetje lang is want die andere zijn zo kort en dat is zo zielig onder me tv'tje ( denk ik dan)

Heeft iemand ervaringen met de kleine speakers van 250 of 500?
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

39
Colossus wrote:Allemaal bedankt voor de goede tips :cool:
Het is gewoon dat ik van kinds af aan helemaal omver geblazen werd door het geluid van Bose, dus ik heb me altijd al voorgenomen dat ik ooit daar de installatie voor thuis wil hebben, daarom mijn keus.

Het enigste waar ik mee zit zeg maar is dat er ook van Bose voor 2x de helft soundbars zijn en ik echt niet weet of er nou zoveel verschil in moet zitten...
En enigste reden dat ik me oog op deze heb is omdat deze een beetje lang is want die andere zijn zo kort en dat is zo zielig onder me tv'tje ( denk ik dan)

Heeft iemand ervaringen met de kleine speakers van 250 of 500?
De lengte van je soundbar is afhankelijk van de grootte van je tv. Dus dat kan je ook eens opzoeken wat voor jou ideaal is.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

40
Colossus wrote:Allemaal bedankt voor de goede tips :cool:
Het is gewoon dat ik van kinds af aan helemaal omver geblazen werd door het geluid van Bose, dus ik heb me altijd al voorgenomen dat ik ooit daar de installatie voor thuis wil hebben, daarom mijn keus.

Het enige waar ik mee zit zeg maar is dat er ook van Bose voor 2x de helft soundbars zijn en ik echt niet weet of er nou zoveel verschil in moet zitten...
En enige reden dat ik me oog op deze heb is omdat deze een beetje lang is want die andere zijn zo kort en dat is zo zielig onder me tv'tje ( denk ik dan)

Heeft iemand ervaringen met de kleine speakers van 250 of 500?
Sinds ik de auto met Bose systeem heb wil mijn vrouw straks ook een Bose systeem in huis hebben... :)

Het verschil in kwaliteit zal zitten in de kracht van de soundbar/speaker. Zeker in audio betekent gebruik van meer hoogwaardige materiaal een duidelijk merkbaar verschil voor de audiofiel. Of dit voor jou ook zo duidelijk hoorbaar is, hangt af van je fijngevoeligheid in geluid.

Maarreh... als je in deze prijsklasse bezig bent: waarom dan niet voor een surround systeem gaan? En ondanks dat Bose in mijn beleving erg goed is (hangt natuurlijk van je persoonlijke voorkeur af): zou ik als ik jou was toch ook een meer premium merk zoals Bang en Olufsen overwegen, al heb ik geen ervaring met hun soundbars (als ze die al hebben).

Ik zou in ieder geval, zoals Tjeefkeuh terecht aangeeft, niet op de verkopers van de Media Markt afgaan. Ga dan liever naar de lokale adioboer die misschien € 50/€ 100 duurder is, maar die je wel eerlijk (en waardevol!) advies geeft. Kan in mijn beleving altijd uit!
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

43
Is dat zo? Je ik heb geen ervaring met curved. Meestal ondersteunen die geen 3D. En wat 60" dat wil ik wel eens zien :O Die van mij is 42" ook 4K en zit er ongeveer 3,5m vanaf. Nu gezien wou ik een iets grotere van 48" (121cm?) om een mega game ervaring te hebben, maar die zijn al iets duurder. Denk niet dat het nodig is voor die kijkafstand en groter scherm geeft ook een onscherper beeld denk ik.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

45
Goed het word tijd om knopen door te hakken,

Ikzelf heb deze televisie:
Image
De Samsung D8000, de tv is 90 centimeter breed en 52 cm hoog, volgens internet 46 inch.
ikzelf zit er 3 meter, 20 centimeter van de tv vandaan, als ik hem ooit tegen de muur aan wil monteren dan zit er 3,5 meter tussen stoel en tv.

Als er een soundbar komt, dan zit de verste persoon links van de tv 3.5 meter van de tv, en rechts 2,5 meter van de tv, dus tot zo ver moet het geluid optimaal komen, dus ik heb geen flauw idee hoe groot de soundbar moet zijn.

Nu komt het moeilijkste,
zoals hierboven ik al eens heb getypt heb ik mijn zinnen gezet op een dure BOSE soundbar, maar ik heb het er niet meer voor over om zoveel eraan uit te geven.

LG, Samsung, BOSE, Sonos, Pioneer, er zijn zoveel merken en soundbarren dat ik echt geen flauw idee heb welke ik moet kopen,

de bar moet voldoen aan de volgende eisen:

- genoeg HDMI uitgangen dat - TV - PS4 - PS3 - TV ontvanger eigenlijk allemaal op deze soundbar kunnen dat de tv gewoon uit kan blijven en ik gewoon radio, spotify heb,
- moet op te hangen zijn of gewoon liggend voor de tv
- de subwoover moet draadloos zijn en uiteraad aan te passen zijn, want we wonen in een rijtjeshuis en moet rekening houden met buren
- ik wil graag een vol, helder, zuiver geluid dat ook al echt duidelijk te horen is als de soundbar wat zachter staat, ik zal hem nooit echt hard kunnen zetten.

Als iemand ervaring met dit heeft dan hoor ik het graag, ik zelf doe ook onderzoek en zal met dit lijstje ook eens naar de electronica winkel gaan, voor advies.
Image
cron