Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

2
Ik zou je willen adviseren voor een duurdere set te gaan. Klinkt een beetje sneu misschien, maar heb vorig jaar een set van +- € 350 gekocht en het kort later weer verkocht. Gewoon te weinig kwaliteit en te weinig verschil met gewoon stereo geluid.

Als je écht goed wilt zou je voor Bose, Harmon Kardonn of ... (ben de naam ff kwijt) moeten gaan, maar dan betaal je weer makkelijk 4x zoveel.
Ik zou nog eerder voor een soundbar gaan dan voor deze set. Maar goed, dat hangt er weer vanaf hoe precies je bent met geluid. Je moet dus alleen geen wonderen verwachten van een set van deze prijsklasse. Kortom: persoonlijk zou ik nog even wat langer sparen...
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

4
Goh geld is niet echt een probleem, maar het is wat ik bereid ben om er aan te geven. Ik wil gewoon heel graag zo veel mogelijk waar voor mijn geld. En als ik duurder ga denk ik al snel aan andere dingen die ik voor dat geld kan kopen waar ik misschien nog meer blij mee ben. Maar dat neemt niet weg dat ik een home cinema systeem mis in onze woonkamer. Vooral ook de functie om muziek te kunnen streamen.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

5
Duidelijk. Persoonlijk zou ik dan eerder voor een soundbar of 2.1 systeem gaan. Die geven vaak een hoogwaardiger geluid en een optische surround beleving. Wat mij betreft beter dan een 5.1 systeem dat net iets beter of bijna gelijkwaardig geluid aan stereo levert. Bij zo'n soundbar of 2.1 systeem heb je sneller binnen deze prijscategorie kwaliteit dan als je naar 5.1 of 6.1 systemen kijkt (wat ook logisch is aangezien je maar 1 of 3 'boxen' hebt). Enige gemis met een soundbar (als je kritisch genoeg bent qua geluid) is het ontbreken van een subwoofer.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

6
paveman wrote:Duidelijk. Persoonlijk zou ik dan eerder voor een soundbar of 2.1 systeem gaan. Die geven vaak een hoogwaardiger geluid en een optische surround beleving. Wat mij betreft beter dan een 5.1 systeem dat net iets beter of bijna gelijkwaardig geluid aan stereo levert. Bij zo'n soundbar of 2.1 systeem heb je sneller binnen deze prijscategorie kwaliteit dan als je naar 5.1 of 6.1 systemen kijkt (wat ook logisch is aangezien je maar 1 of 3 'boxen' hebt). Enige gemis met een soundbar (als je kritisch genoeg bent qua geluid) is het ontbreken van een subwoofer.
Dat is inderdaad ook een goed idee :D Ik had wel al een set met soundbar en subwoofer gevonden van Samsung. Ik zal eens kijken of ik die terug vind.

Edit: http://www.soundbarshop.be/product/5699 ... eId=397006
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

9
paveman wrote:Duidelijk. Persoonlijk zou ik dan eerder voor een soundbar of 2.1 systeem gaan. Die geven vaak een hoogwaardiger geluid en een optische surround beleving. Wat mij betreft beter dan een 5.1 systeem dat net iets beter of bijna gelijkwaardig geluid aan stereo levert. Bij zo'n soundbar of 2.1 systeem heb je sneller binnen deze prijscategorie kwaliteit dan als je naar 5.1 of 6.1 systemen kijkt (wat ook logisch is aangezien je maar 1 of 3 'boxen' hebt). Enige gemis met een soundbar (als je kritisch genoeg bent qua geluid) is het ontbreken van een subwoofer.
2.1 is dan toch gewoon 2 stereospeakers en een subwoofer? Een surround sound home cinema systeem is het niet echt. 2.1 lijkt mij eerder iets voor muziek of kamers die te klein zijn voor een 5.1 systeem.

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

10
Klopt niet helemaal, maar hangt inderdaad wel af van de fabrikant. Als je een Bose 2.1 systeem hebt (ook de fabrikant die er als eerste mee kwam eigenlijk), komt het verrekte dicht in de buurt van volledig surround. Heeft te maken met nieuwe technieken die optisch een bepaalde geluidrichting kunnen geven. Is net zoiets als de soundbar die dat ook schijnt te kunnen doen. Er hoeft minder materiaal te worden gemaakt/gebruikt, dus iets goedkoper qua productie en dus prijs. Je hebt nooit even goed geluid als met 5.1/6.1 (tenzij je met een minder sterk merk vergelijkt natuurlijk), maar is dus niet per se alleen voor mensen met een kleine kamer.

Er zijn echter ook fabrikanten waar 2.1 inderdaad wel echt typisch 2 stereospeakers met subwoofer is, al zou het zich dan eigenlijk niet 2.1 mogen noemen (geloof ik). Ach, er zijn 5.1/6.1 sets die weinig meer dan stereogeluid bieden, dus wat dat betreft....
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

13
Die Philips HTL5140B ziet er degelijk uit om heel eerlijk te zijn er is echter een maar... In principe is het geluid uit zo'n platte speaker/soundbar altijd slechter dan bij een normale speaker die wat groter is qua vorm. Hier draait het meer om hoe de zaak eruit ziet dan dat het daadwerkelijk echt mooi geluid geeft. Misschien toch je horizon wat verder verbreden en voor een ander soort set te gaan. En staar je ook niet dood op het draadloze gebeuren. Met kabels is het vaak goedkoper en beter qua doorgeven van signalen.
Image