Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

47
Ik heb geen ervaring met soundbars in het algemeen, maar wel met Yamaha (alhoewel dat ook weer heel breed is natuurlijk). Ik heb daar eerder een surround set van gehad en wat ik merkte was dat dit - ondanks de iets lagere prijs dan andere merken - een erg goede geluidsbeleving gaf. Het mooie aan die set (wij hadden toen ook nog met buren te maken... :D - nu alleen nog met slapende kinderen, haha!) vond ik inderdaad dat het geluid zelfs bij laag volume duidelijk en helder was: precies waar jij naar zoekt.
Gezien de recensies die erbij staan lijkt dit me wel iets wat zal voldoen aan jouw verwachtingen. Mijn eerdere ervaring met een Yamaha geluidsproduct is in ieder geval zeer positief geweest.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

48
paveman wrote:Ik heb geen ervaring met soundbars in het algemeen, maar wel met Yamaha (alhoewel dat ook weer heel breed is natuurlijk). Ik heb daar eerder een surround set van gehad en wat ik merkte was dat dit - ondanks de iets lagere prijs dan andere merken - een erg goede geluidsbeleving gaf. Het mooie aan die set (wij hadden toen ook nog met buren te maken... :D - nu alleen nog met slapende kinderen, haha!) vond ik inderdaad dat het geluid zelfs bij laag volume duidelijk en helder was: precies waar jij naar zoekt.
Gezien de recensies die erbij staan lijkt dit me wel iets wat zal voldoen aan jouw verwachtingen. Mijn eerdere ervaring met een Yamaha geluidsproduct is in ieder geval zeer positief geweest.
Tnkx voor je reactie, hier heb ik best wel wat aan.
Ik ga binnenkort eens luisteren naar deze set. De prijs is dan ook echt wel het maximale wat ik eraan ga uitgeven als ik overtuigt word.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

50
Gisteravond toevallig met mijn zwager (schoonbroer voor de Vlamingen ;)) nog over geluidssets gehad. Hij begon hier over en begon zelf ook over Yamaha. Dat hij graag een set van Yamaha producten in elkaar wilde zetten. Dat ik erover doorvroeg waarom hij bewust voor Yamaha koos, gaf hij aan dat hij de prijs/kwaliteitverhouding van consumentenproducten goed vindt. Volgens hem heeft dit te maken met de erg uitgebreide professionele range die ze hebben, waardoor ook de lagere productenrange goedkoper geproduceerd kan worden. Dan wel met het voordeel van de kennis van de professionele producten natuurlijk.
Hij helpt hier en daar wel met geluidsinstallatie bij optredens etc. en die lui gebruiken dan weer allemaal de professionele apparatuur van Yamaha, omdat ze die qua geluid er ver bovenuit vinden steken.

Kortom: allemaal erg persoonlijk en simpelweg een mening van iemand in mijn omgeving, maar ik vond het wel even leuk om te delen, omdat we het er hier ook net over Yamaha hadden.. :)
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

52
RoyVdW wrote:Gisteren deze Sonos Beam gekocht op aanraden van de verkoper. Geen ervaring mee dus ben benieuwd op termijn :smug: Wel prijzig, maar had een waardebon van €100 dus mooi. Had aanvankelijk geen geluid op de PS4 dus bijna aanspraak gemaakt op ons tech vragen topic, maar moest in de tv instellingen zelf zijn ivm die HDMI ARC.

https://www.vandenborre.be/homecinema-s ... beam-black
Sonos is gekend voor degelijk geluid. Dus daar ga je geen spijt van hebben.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

53
gamerke1992 wrote:
RoyVdW wrote:Gisteren deze Sonos Beam gekocht op aanraden van de verkoper. Geen ervaring mee dus ben benieuwd op termijn :smug: Wel prijzig, maar had een waardebon van €100 dus mooi. Had aanvankelijk geen geluid op de PS4 dus bijna aanspraak gemaakt op ons tech vragen topic, maar moest in de tv instellingen zelf zijn ivm die HDMI ARC.

https://www.vandenborre.be/homecinema-s ... beam-black
Sonos is gekend voor degelijk geluid. Dus daar ga je geen spijt van hebben.
Had eerst Bose in gedachten maar dan betaal je ook vooral het merk en de verkoper zei me dat die echt kwalitatief beginnen vanaf €1000 en dat was dus niet mijn budget. Er stond een model van €750 maar hij zei dat ik met deze Sonos qua prijs kwaliteit beter zat. Voordeel is ook dat deze uitgebreid kan tot home cinema en multiroom via subs en alles draadloos. Wou ook geen aparte subwoofer woon op appartement en minder bullen. Wel heel mooi hoe alles evolueert. Ik stream alles. Moest installeren via app.

Nu gamen op de Samsung 4K QLED HDR :love:

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

55
Mooi Roy!

Ik heb een Samsung soundbar destijds bij mijn Samsung 4k tv gekocht met Subwoofer.
Voor de keren dat ik alleen thuis ben speelt deze ook wel super.

Moet eerlijk bekennen kwestie gamen dat ik altijd met headset game. Stoort mijn mede huisgenoten niet en meestal hoor je alles net iets meer helder ingame.


Waar ik nu vooral over twijfel is de aanschaf van een noise cancelling headphone. Sony heeft nu zijn XM4 uitgebracht en de XM3 is nu voor een zėėr degelijke (230 euro) te koop. Da's alweer een verschil van een 150tal euro.
In principe zou die dan te koppelen moeten zijn aan mijn tv om dan zo te gamen. Alleen denk ik niet dat de mic dan werkt of super goed is? :?
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

58
Is die term niet vergelijkbaar met die voor controllers? Als dat erop staat, dan weet je zeker dat Sony/PlayStation het getest en goedgekeurd heeft?
Als het er niet op staat dan kan het nog steeds werken, maar als de PlayStation een update krijgt misschien niet meer.

Ik dacht namelijk dat de meeste bluetooth headsets wel werkten op de PS4 nadat je de pairing sequence doorloopt. Ik heb er alleen geen liggen om het even mee te testen :think:
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

59
Ik heb ondertussen een YouTube video gezien waarin aangetoond wordt dat het mogelijk is. Je moet echter een aparte PS4 Bluetooth dongle met adapter kopen die je dan synced met de headphone. Dongle in de PS4, adapter in de audio uitgang van je controller en dan verbinden. Ik heb wel geen idee wat er dan gebeurd met je voicechat zoals je aangeeft. Mijn vermoeden is dat het werkt, maar met grote kans dat de kwaliteit erbarmelijk is.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

60
NTGSruler wrote:Moet eerlijk bekennen kwestie gamen dat ik altijd met headset game. Stoort mijn mede huisgenoten niet en meestal hoor je alles net iets meer helder ingame.

Waar ik nu vooral over twijfel is de aanschaf van een noise cancelling headphone. Sony heeft nu zijn XM4 uitgebracht en de XM3 is nu voor een zėėr degelijke (230 euro) te koop. Da's alweer een verschil van een 150tal euro.
In principe zou die dan te koppelen moeten zijn aan mijn tv om dan zo te gamen. Alleen denk ik niet dat de mic dan werkt of super goed is? :?
Ik heb zelf de XM3 gekocht in april om muziek te luisteren op de trein en dat werkt subliem om het constante lawaai van de trein weg te filteren. Ik heb er nog nooit mee proberen gamen. Sowieso worden uw noise cancelling instellingen opgeslagen in de koptelefoon, dus dan zou ge in principe gewoon de kabel in uw DualShock kunnen steken en dan de koptelefoon aanzetten voor noise cancelling. Draadloos zal het inderdaad niet zomaar werken.
Hebt ge veel last van omgevingsgeluid tijdens het gamen? Want als dat niet het geval is, dan kunt ge beter een gameheadset kopen die vooral gericht is op de geluidskwaliteit. Bij de XM3 betaalt ge daar ook wel voor, maar vooral voor de noise cancelling techniek.