Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

61
Ah kijk. Leuk Met0t0 dat jij ervaring met zulk type headphones hebt.

Tis beetje am stang. Mijn platinum headset wat ik gebruik om te gamen, daar is de dongle van kapot vermoed ik. Verschillende keren proberen te resetten, maar werkt dus niet. Geen verbinding meer met de headset. Ik speel nu inderdaad via de kabel in de controller.

Op zich heb ik weinig omgevingsgeluid eigenlijk. Als ik de headphones zou kopen zou het dan voornamelijk om tv te kijken (youtube) en muziek te luisteren zijn.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

62
NTGSruler wrote:Ah kijk. Leuk Met0t0 dat jij ervaring met zulk type headphones hebt.

Tis beetje am stang. Mijn platinum headset wat ik gebruik om te gamen, daar is de dongle van kapot vermoed ik. Verschillende keren proberen te resetten, maar werkt dus niet. Geen verbinding meer met de headset. Ik speel nu inderdaad via de kabel in de controller.

Op zich heb ik weinig omgevingsgeluid eigenlijk. Als ik de headphones zou kopen zou het dan voornamelijk om tv te kijken (youtube) en muziek te luisteren zijn.
Geen idee of wat ik zeg klopt, maar kan je geen nieuwe dongle kopen? Het lijkt mij zo erg dat een perfect werkende dure headset niet meer bruikbaar is door een 'stomme' zender die niet werkt en waarschijnlijk niet veel kost voor Sony om te maken.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

66
gamerke1992 wrote:
NTGSruler wrote:@gamerke, hoe ik het versta heeft elke headset een "aparte" dongle... :(
Wat een slechte move van hen...
Heeft weinig met Sony te maken, is zowat met elk bluetooth ding dat een eigen dongle gebruikt. Computermuizen net hetzelfde: dongle kapot en je kan een nieuwe kopen...

@NTGSruler: Blijkbaar kan de PS4 idd niet zomaar elke bluetooth headset aan, het lijkt een beetje geluk hebben. Gisteren wat zitten spelen met bluetooth oortjes en dat werkte niet. Hij herkende het wel als een bluetooth device dat ik wilde koppelen maar daarna kreeg ik de foutmelding dat een bluetooth audio device niet kon. Onder audio devices was het dan ook niet meer te vinden. Dat vind ik pas echt een slechte move... Mijn vorige telefoon die ouder is dan de PS4 kon dit al en dat was geen duur topmodel :|

Zal je even goed moeten uitzoeken wat andere mensen hun ervaringen ermee zijn of die specifieke wel/niet kan zonder een extra dongle.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

67
Bedankt alvast iedereen voor de indrukken, ervaringen en opzoekingswerk! :cool: Top!

@gamerke: ik had net hetzelfde idee erover.. Heb mij voorlopig neergelegd bij het feit dat ik de headset moet gebruiken met de kabel via de controller.

@Kolm: die ervari g heb ik ook. Beetje jammer dat je geen andere Bluetooth apparaten kunt koppelen aan je PS4. Denk dat Sony dit ergens doet ter bescherming ofzo..
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

70
Ik heb ongeveer 4 jaar geleden geïnvesteerd in een vrij degelijke Philips soundbar met een aparte wooferbox. Alles was (zeker voor die tijd) aanwezig zoals cast functie om muziek te streamen via wifi.

Maar nu sinds een week loopt deze volledig vast. Als ik dan de voeding uittrek en weer insteek reageert het terug op alles voor soms enkele seconden en soms een uur. Om dan daarna weer vast te lopen. Als hij bijvoorbeeld vastloopt terwijl hij aan staat, blijft hij ook gewoon geluid maken en lijkt het perfect te werken. Alleen kan ik deze dus niet meer uitzetten of volume veranderen. Heel vervelend. Ik heb nog liever dat die dan volledig niets meer doet...

Zo stom om opnieuw veel geld uit te moeten geven, terwijl de hardware duidelijk blijkt te werken. Het geluid dat er uitkomt is nog steeds fantastisch.

Ik ga eens in de manual kijken of er geen hard reset is ofso, misschien dat dit het oplost.
Image

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

71
NTGSruler wrote:Nice! Alleen is die niet draadloos :P

Maar ik speel voorlopig wel zo. Ben het gewoon aan het raken. :cool:
Voor de PS4 vind ik het totaal niet erg dat hij niet draadloos is, aangezien de kabel gewoon in de controller gaat. Voor PS3 vond ik een draadloze headset veel belangrijker omdat ik hem anders met een lange kabel in de tv moest steken.

Ai, da's wel heel vervelend, Gamerke! :| Niemand op een of ander forum gevonden met dezelfde problemen?

Re: Home cinema, surround systeem, speakers,...

72
Ik zit met een akkefietje. Ik heb nl. al twee jaar een Sonos Beam gen 1. Nu heb ik besloten om voor Kerst twee One's gen 2 aan te kopen en blijkbaar kan ik ze niet koppelen via multiroom als surround speakers om er zo een home cinema van te maken. Reden: Mijn smartphone is van 2016 en had standaard OS Android 6 en deze kan max. geüpgraded worden naar 7 wat die ook is. Nu is het blijkbaar zo dat Sonos enkel vanaf 8 ondersteund. Dwz dat ik dus ook een nieuwe smartphone zal moeten kopen om deze app compatibel te maken met de installatie. Dit is toch de enige oplossing vermoed ik? Dit voelt aan als consumentenbedrog... En ja ik weet dat software is ingebouwd om te verouderen en je zo praktisch verplicht een nieuw toestel moet kopen, maar ergens vind ik dit incorrect. Gelukkig heb je tegenwoordig wel al vrij goedkoop een Android 11 toestel.

Ergens is er lichte twijfel, het zijn in feite onnodige kosten. Sonos is duur en nu komt er nog een nieuwe smartphone bij. Geld is niet het probleem maar uit principe heb ik het gevoel dat ik het toestel terug binnen moet brengen en terugbetaald dien te worden :L:

Maar aan de andere kant is mij gsm ook al verouderd ja ik doe zolang tot die het begeeft in feite dus oké ik kan een nieuwe kopen en een grave cinema hebben :cool:
Image
cron