Slimme apparaten

1
De dag van vandaag worden apparaten steeds slimmer en slimmer. Zo kan je broodrooster zelfs al toasten, terwijl jij nog moet opstaan. Je koffiezetapparaat verspreid al een lekkere koffiegeur en de lampen beginnen lichtjes aan te gaan. Vroeger leek dit sciencefiction, maar vandaag is het werkelijkheid.

Ik heb tot nu toe enkel 2 IP-camera's die mij verwittigen bij verdachte bewegingen en mijn huis 24/7 in het oog houden.

Nu zou ik de overstap willen maken naar slimme lampen. Mijn oog viel hierbij op Philips Hue. Daarmee kan je lampen waar je ook bent aandoen, dimmen of uitdoen via je Smartphone. Je kan zelfs schema's instellen voor je eigen gemak of om dieven wijs te maken dat er iemand thuis is. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Welke slimme apparaten gebruiken jullie nog?
Image

Re: Slimme apparaten

6
Tjeefkeuh wrote:Dit lijkt mij iets om over te denken als ge in een modern huis woont of een gaat bouwen. Wat bij mij dus absoluut niet het geval is.
Wij wonen vrij modern in een huis van nog maar 2 jaar oud, dus het mag wel allemaal wat snufjes hebben. Al vind ik dat ook een ouder huis slimme apparaten kan gebruiken. Het maakt het leven makkelijker en dan doet het huis er niet echt toe.
Image

Re: Slimme apparaten

9
@Gamerke welke IP cams kan je aanbevelen? Ben aan het kijken voor ene voor binnen en ene voor buiten. Zit te denken om voor die van Foscam te gaan...
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Slimme apparaten

10
dividedx11 wrote:@Gamerke welke IP cams kan je aanbevelen? Ben aan het kijken voor ene voor binnen en ene voor buiten. Zit te denken om voor die van Foscam te gaan...
Prijs/kwaliteit denk ik dat FOSCAM inderdaad een zeer goede is. Als je echt de beste wil, maar er ook wil voor betalen zijn de ip camera's van nest de eerste keuze. Al moet je er ook nog eens een maandelijks abonnement bijnemen. Dat is de reden dat ik voor FOSCAM heb gekozen.
Image

Re: Slimme apparaten

11
gamerke1992 wrote:
dividedx11 wrote:@Gamerke welke IP cams kan je aanbevelen? Ben aan het kijken voor ene voor binnen en ene voor buiten. Zit te denken om voor die van Foscam te gaan...
Prijs/kwaliteit denk ik dat FOSCAM inderdaad een zeer goede is. Als je echt de beste wil, maar er ook wil voor betalen zijn de ip camera's van nest de eerste keuze. Al moet je er ook nog eens een maandelijks abonnement bijnemen. Dat is de reden dat ik voor FOSCAM heb gekozen.
Ok, bedankt! En je kan dus alles via de app bekijken, maar worden de beelden ook opgeslagen? Eb hoeveel dagen kun je dan opslaan op hoeveel geheugen? (Sorry voor al de vragen :p)

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Slimme apparaten

12
dividedx11 wrote:
gamerke1992 wrote:
dividedx11 wrote:@Gamerke welke IP cams kan je aanbevelen? Ben aan het kijken voor ene voor binnen en ene voor buiten. Zit te denken om voor die van Foscam te gaan...
Prijs/kwaliteit denk ik dat FOSCAM inderdaad een zeer goede is. Als je echt de beste wil, maar er ook wil voor betalen zijn de ip camera's van nest de eerste keuze. Al moet je er ook nog eens een maandelijks abonnement bijnemen. Dat is de reden dat ik voor FOSCAM heb gekozen.
Ok, bedankt! En je kan dus alles via de app bekijken, maar worden de beelden ook opgeslagen? Eb hoeveel dagen kun je dan opslaan op hoeveel geheugen? (Sorry voor al de vragen :p)

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
Geen probleem hoor ;)

Je kan zowel live via de app kijken of de sd kaart van op afstand via de app raadplegen. Indien je er een SD kaart insteekt (ik heb 32 gb) slaagt hij elke abnormale beweging op. Je kan dan zelf ook nog schema's instellen hoeveel tijd er tussen de beweging moet zitten en wanneer hij wel of niet moet opnemen.

Ik heb berekend dat ik ongeveer 10 maanden zal kunnen opnemen met 32 gb indien je die van 720p koopt. Indien je die van full HD koopt, zal het sneller vol zijn.

Je kan ook een abonnement nemen op hun cloud service. Dan slagen ze alle beelden op hun server op. Als een dief de camera dan meeneemt of stuk maakt heb je je beelden nog.

En laatste optie is op je camera te verbinden met je NAS als je dat hebt. Maar dat is blijkbaar niet simpel. Zeker niet zonder handleiding.
Image
cron