Re: Slimme apparaten

31
:lol: :lol:

Prachtig om te lezen. Ik heb er zelf wel zo mijn bedenkingen bij. Zijn het slimme apparaten of zijn het slimme mensen die deze apparaten bedenken? Wellicht zijn het slimme mensen die deze apparaten aanschaffen en gebruiken? Hopelijk bestaat de mogelijkheid om de 'naam' Google door iets gezelligers te vervangen, Google klinkt niet erg huiselijk naar mijn mening.

Ik mag aannemen dat de slimme apparaten ook kunnen vaststellen dat 'het baasje' ziek kan worden. Door mijn gesnotter en gehoest de afgelopen weken had het zomaar kunnen gebeuren dat de kerstboom koffie met een dennenappel smaak zou gaan zetten, de tv zich als een RGB lamp ging gedragen en mijn geluidsinstallatie de kalkoen in de oven schoof.

Ook op de lange termijn voorzie ik wat uitdagingen voor mijn rudimentair geworden, veel te korte armpjes, waardoor enkele toch wel essentiële functies niet meer uitvoerbaar zullen worden.
:think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Slimme apparaten

34
Geen nest maar Anna. Toen ik naar eni overschakelde een promo waarmee we die gratis kregen. Heeft ongeveer een weekje nodig om te leren wanner hij moet opspringen om op een bepaald uur de gewenste temperatuur te bereiken. Perfect om in de winter op te staan :)
Image

Re: Slimme apparaten

36
met0t0 wrote:Interessant om te lezen. Hoe kan Google Home uw agenda voorlezen? Ik dacht dat die nog geen Nederlands kan of ondertussen wel?
Die praat inderdaad enkel nog maar Engels. De geruchten gaan rond dat volgend jaar ook Nederlands ondersteund is. Je mag dus Nederlandse woorden verwachten, maar op zen Engels uitgesproken. Als ik bv wil vragen wat de openingsuren zijn van een bepaalde winkel, moet ik dit zelf met Engelse uitspraak doen. Zo wordt aldi bv eldaai.

Nog even over die thermostaat. Ik heb een betrouwbare webshop (50five) waar de nest thermostaat is afgeprijsd naar 199 euro. Ik heb daar een kortingscode van 15%, waardoor het maar 169 euro is. Zou de installatie zelf ook veel geld kosten? Of is dit iets dat je makkelijk zelf kan doen? Anders is dit wel de ideale kans om het te kopen.
Image

Re: Slimme apparaten

37
gamerke1992 wrote:
met0t0 wrote:Interessant om te lezen. Hoe kan Google Home uw agenda voorlezen? Ik dacht dat die nog geen Nederlands kan of ondertussen wel?
Die praat inderdaad enkel nog maar Engels. De geruchten gaan rond dat volgend jaar ook Nederlands ondersteund is. Je mag dus Nederlandse woorden verwachten, maar op zen Engels uitgesproken. Als ik bv wil vragen wat de openingsuren zijn van een bepaalde winkel, moet ik dit zelf met Engelse uitspraak doen. Zo wordt aldi bv eldaai.
Ah ok, hij probeert het voor te lezen, da's al iets. Ik dacht dat hij het gewoon zou opgeven :P
Als Nederlands beschikbaar is, zal het een groot verschil maken, dan lijkt het mij echt de moeite :)

Re: Slimme apparaten

38
Als de installatie gelijkaardig is met wat ik had, best makkelijk. Ze kwamen het wel gratis doen, maar ui eindelijk enkel oude loskoppelen en nieuwe kabels verbinden. Daarna aan ketel zelf een soort draadloze emitter geplaatst om ook draadloos te communiceren. Zou ik zelf nog wel gekunnen hebben :lol:
Image

Re: Slimme apparaten

39
Sanity penguin wrote:Als de installatie gelijkaardig is met wat ik had, best makkelijk. Ze kwamen het wel gratis doen, maar ui eindelijk enkel oude loskoppelen en nieuwe kabels verbinden. Daarna aan ketel zelf een soort draadloze emitter geplaatst om ook draadloos te communiceren. Zou ik zelf nog wel gekunnen hebben :lol:
Dat klinkt inderdaad niet al het moeilijk :p Alleen is onze boiler op het 3de verdiep, ik weet niet of die dan wel draadloos zal kunnen communiceren vanuit de woonkamer.
Image

Re: Slimme apparaten

41
Een update. Ik heb ondertussen 2 google homes in huis. De grote variant in de woonkamer, vanwege het mooie geluid en diepe bass. En op de slaapkamer een google home mini.

Woonkamer
Image


Slaapkamer
Image



Vandaag is de Logitech Harmony companion toegekomen. Dat maakt het mogelijk om al mijn apparaten die via infrarood, bluetooth of wifi werken te bedienen met google home. Er zijn dus echt geen beperkingen meer tot de apps die google home rechtstreeks ondersteund. Als ik nu bijvoorbeeld zeg 'watch TV', springt onze TV aan op HDMI van TV, soundbar en digicorder. Als ik zeg 'play playstation', zal de tv aangaan, op de HDMI van mijn playstation springen en zal de soundbar uitblijven, aangezien ik met headset game.

Alles valt in te stellen. Ik kan mijn robotstofzuiger enzo ook met stem bedienen hierdoor.

Image
Image

Re: Slimme apparaten

45
Iemand ervaring met slimme rookdetectoren? Voor ons nieuw appartement waren we aan het kijken voor rookdetectoren en kwamen we op de Google Nest Protect V2 uit. Prijzig, dat wel, maar als niemand de rookdetectoren hoort als ge niet thuis zijt, hebt ge er natuurlijk ook niet veel aan... :think: