Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1127
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:iemand Star Wars al gezien hier ?
Ja, vorige week gezien. Ik zal hier een paar korte indrukken zetten en later in het Star Wars topic meer in detail gaan.

In het algemeen is het nu wel duidelijk dat de nieuwe generatie heeft overgenomen. Het is een goede film met veel verrassingen, maar het valt ook te begrijpen waarom fans van de originele trilogie minder blij zullen zijn. Soms is er te weinig diepgang in de personages omdat ze de verrassingen moeten kunnen inplannen, maar uiteindelijk klopt het meeste wel. Ik vond het alleszins een waardige overgang die (althans in de tweede helft van de film) loskomt van de verhaalstructuur uit de originele trilogie en die ze eerder al kopieerden in Episode VII: The Force Awakens.

Ik zou hem een 8/10 geven en hij is naar mijn mening veel beter en origineler dan The Force Awakens.
Ik heb gehoord dat de regisseur een volledig ander idee had waar het verhaal naartoe moest gaan dan Abrams, en dat hij gewoon alles uit E7 heeft buitengesmeten zeg maar.

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1129
Star Wars: The Last Jedi 7/10
De nieuwe star wars films zijn iets te disney geworden voor mij. Daarmee bedoel ik dat nogal duidelijk is dat ze een breder publiek willen aanspreken. Ze proberen constant humor te verwerken in de film die voor mij persoonlijk niet werkt. Er mogen wel grapjes in gemaakt worden, maar ik kreeg meer een Guardians Of The Galaxy gevoel dan Star Wars. Voor mij had het goed geweest als ze bij de 6 films waren gestopt.
Uiteindelijk vond ik hem wel beter als The Force Awakens. Vooral omdat iedereen zo zijn eigen verhaallijn had nu. We volgen nu voornamelijk Rey, Finn en Poe. Iedereen heeft zo zijn eigen quest dat ze moeten voltooien. Zo komen ze bijna niet met elkaar in contact tijdens de film. Dit vond ik wel goed. Van Luke weet ik niet goed wat te vinden. Was een hele andere dan we in de originele trilogie gewoon waren.
Wat ik zeer spijtig vond was de gevechten. Ik vond deze zalig in de prequels (vooral Obi-Wan tegen Anakin). Dat mis ik echt in deze films. Er is bv. zo goed als geen jedi tegen sith gevecht (of first order hoe ge ze ook wilt noemen). Blijft altijd episch als ge bij star wars die 1 tegen 1 gevechten hebt waar ze alles uit de kast halen.
Ik had ook een heel andere richting in mijn hoofd zitten van hoe ik dacht dat ze het gingen aanpakken. Omwille van spoilers ga ik dit niet zeggen, maar dat had het misschien beter gemaakt naar de laatste film toe. Nu heb ik wel schrik hoe ze het gaan aanpakken.
Op het einde nog bij een aantal mede nerds gestaan en die vonden hem gewoon slecht. Zelf zou ik hem nu niet slecht noemen, maar ik kijk wel niet echt meer zo hard uit naar de laatste
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1135
The Hatefull Eight 8.5/10
Lang getwijfeld of ik de film zou kijken omwille van de toch wel lange speelduur en een groot aantal negatieve recensies toch besloten om de film te kijken. Blij dat ik het gedaan heb want het was voor mij persoonlijk wel een topper. Het was nog steeds een lange film, maar het voelde zeker niet aan als lang voor mij. En hoewel ik gevreesd had dat de film vaak saai zou zijn/worden, heb ik dit niet echt ervaren. Goed verhaal, mooi gebracht en ook de gewoonlijke portie humor / geweld die je gewoon bent van Quentin Tarantino.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1136
The Wastelander wrote:The Hatefull Eight 8.5/10
Lang getwijfeld of ik de film zou kijken omwille van de toch wel lange speelduur en een groot aantal negatieve recensies toch besloten om de film te kijken. Blij dat ik het gedaan heb want het was voor mij persoonlijk wel een topper. Het was nog steeds een lange film, maar het voelde zeker niet aan als lang voor mij. En hoewel ik gevreesd had dat de film vaak saai zou zijn/worden, heb ik dit niet echt ervaren. Goed verhaal, mooi gebracht en ook de gewoonlijke portie humor / geweld die je gewoon bent van Quentin Tarantino.
Vond ik er ook van, maar ben hem wel in de cinema gaan zien :p
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1137
Insidious: The Last Key 7/10
Hoeveel ik ook van horrorfilms hou, en dan nog vooral dit genre, viel hij toch een beetje tegen. Heb nog maar 1 Insidious film gezien (de 2e), dus weet niet al te veel over de serie. Ik vergelijk het graag met The Conjuring. Iemand bang belt naar een soort van geestesbestrijder die dan naar het dat huis gaat en de geest weet te vangen. Zeer simpel concept waar veel mee gedaan kan worden.
Ik zal beginnen over de pluspunten. Hetgeen mij het hardste opviel was de hoofdrolspeelster. Dit was namelijk een bejaarde vrouw. Vond ik wel eens tof om te zien, aangezien ik nog niet vaak een horrorfilm heb gezien waar een oude persoon zo de hoofdrol speelt. Zeer aangenaam vond ik. Er waren dan ook 2 hulpjes bij die wel redelijk grappig zijn. Er mag voor mij humor inzitten in een horrorfilm, maar zorg dan voor een goede balans, en dat was hier wel het geval. Er was ook een mooie opbouw aanwezig. Je werd direct in de film gesmeten. Van hieruit werd de rest van het hele verhaal geschapen en kon je steeds meer en meer begrijpen. Het verhaal zat ook wel goed. Er is altijd wel iets dat aanleiding geeft tot de verschijning van zo'n entiteit. Hier was het misschien wel een beetje gedurfd, maar ik vond het wel een leuke twist. Vooral omdat er gewisseld wordt van wat er vroeger gebeurt is en tussen het heden.
Dan nu de nadelen. Ik was echt geen fan van het einde. Ik weet ook nog in de 2e film dat ze iets soortgelijks hadden gedaan. Opeens verschuift het verhaal dan naar een soort van geestenwereld. Dit haalt je eigenlijk wat weg uit de sfeer. Hier is ook de demoon altijd in het groot en het breed te zien. Dit heb ik ook gezegd bij Annabelle Creation. Laat de mensen verbeelden hoe de demoon eruit ziet. Hij ziet er natuurlijk wel eng uit en heel eerlijk was het ook een cool gebracht. Maar vind het leuker dat je een deel ervan ziet ipv een monster. Want zo werd het uiteindelijk afgebeeld: als een monster. Ook heeft de horror veel te maken hier met jumpscares. Je voelt ze ook wel aankomen. En heel eerlijk: jumpscares zijn niet eng. Je verschiet gewoon van de heel plotse beweging op het scherm meestal vergezeld met een veel te luid geluid. Er was wel altijd een creepy atmosfeer. En soms werden we dan wel eens misleidt doordat we dachten dat er een jumpscare ging komen. Ik vind het niet erg als ze dit 1 of 2 keer doen, maar als een film of spel daarop moet staan, is er wat mis. Een goed voorbeeld is It die een heel enge atmosfeer kon neerzetten. The Conjuring slaagt er bv. dan weer in om telkens het gevoel te geven dat er iets fout is. Laatste genoemde heeft in de 2e film misschien wel de beste horrorscene voor mij (zie de non en het schilderij).
Op zich is het nog wel de moeite om te gaan kijken. Slecht is absoluut niet. Ik hoop wel dat in een 5e film die hele geesteswereld eruit laten
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1138
Mr.Wolf wrote:Insidious: The Last Key 7/10
Hoeveel ik ook van horrorfilms hou, en dan nog vooral dit genre, viel hij toch een beetje tegen. Heb nog maar 1 Insidious film gezien (de 2e), dus weet niet al te veel over de serie. Ik vergelijk het graag met The Conjuring. Iemand bang belt naar een soort van geestesbestrijder die dan naar het dat huis gaat en de geest weet te vangen. Zeer simpel concept waar veel mee gedaan kan worden.
Ik zal beginnen over de pluspunten. Hetgeen mij het hardste opviel was de hoofdrolspeelster. Dit was namelijk een bejaarde vrouw. Vond ik wel eens tof om te zien, aangezien ik nog niet vaak een horrorfilm heb gezien waar een oude persoon zo de hoofdrol speelt. Zeer aangenaam vond ik. Er waren dan ook 2 hulpjes bij die wel redelijk grappig zijn. Er mag voor mij humor inzitten in een horrorfilm, maar zorg dan voor een goede balans, en dat was hier wel het geval. Er was ook een mooie opbouw aanwezig. Je werd direct in de film gesmeten. Van hieruit werd de rest van het hele verhaal geschapen en kon je steeds meer en meer begrijpen. Het verhaal zat ook wel goed. Er is altijd wel iets dat aanleiding geeft tot de verschijning van zo'n entiteit. Hier was het misschien wel een beetje gedurfd, maar ik vond het wel een leuke twist. Vooral omdat er gewisseld wordt van wat er vroeger gebeurt is en tussen het heden.
Dan nu de nadelen. Ik was echt geen fan van het einde. Ik weet ook nog in de 2e film dat ze iets soortgelijks hadden gedaan. Opeens verschuift het verhaal dan naar een soort van geestenwereld. Dit haalt je eigenlijk wat weg uit de sfeer. Hier is ook de demoon altijd in het groot en het breed te zien. Dit heb ik ook gezegd bij Annabelle Creation. Laat de mensen verbeelden hoe de demoon eruit ziet. Hij ziet er natuurlijk wel eng uit en heel eerlijk was het ook een cool gebracht. Maar vind het leuker dat je een deel ervan ziet ipv een monster. Want zo werd het uiteindelijk afgebeeld: als een monster. Ook heeft de horror veel te maken hier met jumpscares. Je voelt ze ook wel aankomen. En heel eerlijk: jumpscares zijn niet eng. Je verschiet gewoon van de heel plotse beweging op het scherm meestal vergezeld met een veel te luid geluid. Er was wel altijd een creepy atmosfeer. En soms werden we dan wel eens misleidt doordat we dachten dat er een jumpscare ging komen. Ik vind het niet erg als ze dit 1 of 2 keer doen, maar als een film of spel daarop moet staan, is er wat mis. Een goed voorbeeld is It die een heel enge atmosfeer kon neerzetten. The Conjuring slaagt er bv. dan weer in om telkens het gevoel te geven dat er iets fout is. Laatste genoemde heeft in de 2e film misschien wel de beste horrorscene voor mij (zie de non en het schilderij).
Op zich is het nog wel de moeite om te gaan kijken. Slecht is absoluut niet. Ik hoop wel dat in een 5e film die hele geesteswereld eruit laten
Wat zijn uw favoriete horrorfilms?

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1139
Van de afgelopen jaren vond ik It en The Conjuring erg goed. Ben ook wel fan van de eerste Saw films, waarschijnlijk omdat deze de eerste horror films waren die ooit heb gezien, en omdat deze mij toen echt beangstigend waren. Was toen ook maar een kind van 7-8 jaar ofzo. Sinister vond ik ook wel goed door de gigantische plottwist op het einde. Van de slashers vind ik scream nog altijd de leukste. Die heb ik ooit allemaal is gezien, maar vind het menselijke aspect erachter wel leuk. In tegenstelling tot bv. Friday The 13th, is er echt een menselijke moordenaar aan de gang. De eerste Paranormal Activity vond ik ook wel leuk, omdat alles zo goed werd opgebouwd. Vroeger zag ik ook graag 30 Days of Night, maar da's lang geleden dat ik die nog gezien heb.
Ik heb uiteindelijk ook nog bv. Ju On The Grudge gezien en The Ring (aziatische versie). Bij The Grudge heb ik ze allemaal gezien, en de ring kon ik maar 1 film volhouden. Maar ik vond beiden niet eng. Ik heb er ooit wel heel veel gezien, maar dit zijn degenen die me het meeste zijn bijgebleven. Zo ben ik ooit nog aan 28 days later begonnen, maar die heb ik na 5 min. afgezet, omdat ik die niet meer aankon :p
Momenteel zou ik heel graag nog Get Out zien, maar dat is jammer genoeg niet gelukt toen hij in de cinema hier speelde, maar daar heb ik wel veel goede dingen van gehoord.
Image
cron