Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1142
Mr.Wolf wrote: Ah, ben benieuwd dan. Wat zijn jou favorieten?
In het jumpscaregenre vond ik de eerste Conjuring en Insidious wel goed. Daarna begon alles wat op elkaar te lijken. Get Out, Shaun of the Dead, Slither en Tucker & Dale vs Evil zijn enkele van de betere horror/komedies. The Babadook, Let Me In en vooral The Witch vond ik zeer goede "horror/dramas". It Follows had een uniek concept, maar voor veel mensen werkt het waarschijnlijk niet echt. Van de klassiekers die ik al gezien heb vond ik The Thing veruit het best.

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1143
Tjeefkeuh wrote:
Mr.Wolf wrote: Ah, ben benieuwd dan. Wat zijn jou favorieten?
In het jumpscaregenre vond ik de eerste Conjuring en Insidious wel goed. Daarna begon alles wat op elkaar te lijken. Get Out, Shaun of the Dead, Slither en Tucker & Dale vs Evil zijn enkele van de betere horror/komedies. The Babadook, Let Me In en vooral The Witch vond ik zeer goede "horror/dramas". It Follows had een uniek concept, maar voor veel mensen werkt het waarschijnlijk niet echt. Van de klassiekers die ik al gezien heb vond ik The Thing veruit het best.
The Conjuring vond ik precies qua jumpscares nog meevallen. Was maar 1 keer goed verschoten. Bij Annabelle probeerden ze dan weer te hard waardoor ik ze minder vond. De babadook wil ook precies wel eens zien. The Thing heb ik enkel de remake gezien denk ik (ben niet zeker meer)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1144
Tjeefkeuh wrote:
Mr.Wolf wrote: Ah, ben benieuwd dan. Wat zijn jou favorieten?
In het jumpscaregenre vond ik de eerste Conjuring en Insidious wel goed. Daarna begon alles wat op elkaar te lijken. Get Out, Shaun of the Dead, Slither en Tucker & Dale vs Evil zijn enkele van de betere horror/komedies. The Babadook, Let Me In en vooral The Witch vond ik zeer goede "horror/dramas". It Follows had een uniek concept, maar voor veel mensen werkt het waarschijnlijk niet echt. Van de klassiekers die ik al gezien heb vond ik The Thing veruit het best.
Ik heb overlaatst (december ofzo) de babadook bekeken doordat hij veel goede reviews kreeg, maar kvond hem eigenlijk maar niets. Heb hem dan ook niet uitgekeken, ik denk dat ik me teveel irriteerde aan dat kind.
The VVitch (als je de 'a new england folktale' bedoeld) vond ik vooral een zeer rare film maar ook zeer intrigerend, waardoor ik verder bleef kijken. Ik vond die film niet slecht maar ook niet supergoed, vooral leuk omdat het eens iets anders is.
Mr.Wolf wrote:Insidious: The Last Key 7/10
Hoeveel ik ook van horrorfilms hou, en dan nog vooral dit genre, viel hij toch een beetje tegen. Heb nog maar 1 Insidious film gezien (de 2e), dus weet niet al te veel over de serie. Ik vergelijk het graag met The Conjuring. Iemand bang belt naar een soort van geestesbestrijder die dan naar het dat huis gaat en de geest weet te vangen. Zeer simpel concept waar veel mee gedaan kan worden.
Bekijk zeker ook eens de 1e insidious, vind ik wel 1 van de betere horror reeksen van de afgelopen jaren. Vooral leuk in de cinema, maar daarvoor is het al een beetje te laat :P
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1145
Patser 9.5/10
Normaal gezien ben ik niet zo'n fan van Vlaamse films, maar dit was toch wel iets speciaals. Het verhaal was weeral min of meer gebaseerd op waargebeurde shit. Het gaat over 4 vrienden die op Het Kiel in Antwerpen. Hun leven bestaat uit gamen, rondhangen,... Ze doen eigenlijk zo goed als niks. Het enige wat ze willen, is patser worden. Op een dag komen ze in aanmerking met 1 van de grootste drugslords van Nederland. Ze zien hem als een manier om een leven tot patser te kunnen verkrijgen.
Op zich wel een cliché verhaal, maar ik hou van de manier waarop dit gebracht is. Matteo Simoni speelt hier de hoofdrol, maar ook de verteller van het hele verhaal. Het verhaal zit dan ook nog is vol met plottwists. Dit maakt het allemaal wat spannender. De stijl van de film was zo wat overdreven jaren '80 ofzo. Het viel heel goed te vergelijken met Far Cry Blood Dragon. Zelfs de poster lijkt op die van Far Cry :p De muziek sluit hier dan ook heel goed op aan. Alles voelde perfect aan. De cast vond ik ook zalig. Eerst wel wat bang voor Matteo, maar hij heeft dit heel goed gebracht.
Adil en Billal moeten toch wel mijn favoriete vlaamse regisseurs zijn. Ze nemen niet echt een blad voor de mond in de films die ze afleveren. Hoe erger de scheldwoorden, hoe beter. De film had (vond ik) zelfs wat weg van een Hollywood productie. Actie, ontploffingen, diepgang,... Alles zat er in. Ik ben zeer benieuwd naar de Bad Boys film die ze in de VS mogen maken.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1148
Patser 6,5 à 7/10

Totaal niet mijn ding dergelijke films. Vind Vlaamse films doorgaans wel goed, maar deze leek veel op New Kids dat ik ook maar niks vind. Zeker in het begin wou ik de zaal verlaten omtrent die Marrokaanse shit en overdreven gebruik van scheldwoorden en graaf gedoe. Zelf wil ik veel dingen een kans geven dus wou toch weten hoe het verder ging. De film bouwt wel goed op en naar het einde toe vond ik het best goed. Leuk verhaal en goed vertelt door het hoofdpersonage zoals Mr. Wolf al zei. Toch totaal anders dan andere Belgische films. Ook de stijl. Rundskop bv. was ook niet mijn ding maar heb hem meerdere keren gezien en hij wordt beter want het verhaal is wel goed. Leuk dat Adil en Billal naar de VS mogen, maar ze moeten opletten dat ze geen slachtoffer worden van hun over ambitieuze plannen.

Schindler's List 8/10

Zwart-wit film die de holocaust en deportatie van de Joden in beeld brengt. Ongelofelijk dat dit een waargebeurd verhaal is hoe wreed de mensheid kon zijn. Liam Neeson vertolkt de hoofdrol goed. Dergelijke films moeten historisch erfgoed worden en bewaard blijven zodat dergelijke gruwel uit de geschiedenis zich niet meer herhaald en hieruit kunnen leren.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1150
Mr.Wolf wrote:
The Wastelander wrote:The Hatefull Eight 8.5/10
Lang getwijfeld of ik de film zou kijken omwille van de toch wel lange speelduur en een groot aantal negatieve recensies toch besloten om de film te kijken. Blij dat ik het gedaan heb want het was voor mij persoonlijk wel een topper. Het was nog steeds een lange film, maar het voelde zeker niet aan als lang voor mij. En hoewel ik gevreesd had dat de film vaak saai zou zijn/worden, heb ik dit niet echt ervaren. Goed verhaal, mooi gebracht en ook de gewoonlijke portie humor / geweld die je gewoon bent van Quentin Tarantino.
Vond ik er ook van, maar ben hem wel in de cinema gaan zien :p
Daar kan ik ook mee akkoord gaan heren. Grave scènes soms wel.

OT: Divergent 8/10

Vond die wel beter dan verwacht. Mss komt dit ooit echt zo in de verre toekomst wie zal het zeggen. Zijn blijkbaar nog twee delen die erna komen maar die scoren slechter op IMDB. Maar wil deze zkr ooit wel eens zien. :smug:
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1152
Lucy 7,5/10
Vroeger kon ik Johanssen niet echt zien spelen. Nu vind ik ze best okéé. Toffe sci-fi actie.

Insurgent 7,5/10
Vervolg op Divergent en ik ga zeker ook de laatste in de trilogie zien Allegiant want vind het wel goed om te zien hoe het experiment afloopt.

Hostel part II & III 5,5/10
Wie zin heeft in een zieke film en even verstand op nul kan zetten, maar dat is ook alles :P

Remains of the Day 7,5/10
Met Anthony Hopkins. Oudere film uit 1993. Wel goed verhaal en emotioneel naar het einde toe. Laat goed zien wat het is om je kwijt te raken in je job.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1154
Sanity penguin wrote:Justice League: 8/10

Had veel slechter verwacht na het lezen van kritieken. Misschien net daarom dat hij me beter beviel dan verwacht :D
Ik had precies liever bij de films eerst een origins verhaal gezien van elke held apart zoals ze deden bij wonderwoman. Het mag dan wel een beetje gestolen zijn van Marvel, maar dat vond ik eigenlijk leuk.
Image
cron