Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1171
Verónica 7/10
"Spaanse horrorfilm “Veronica” is een succes op Netflix maar is ook een waargebeurd verhaal". "KIJKERS VAN HORRORFILM VERÓNICA SCHRIKKEN ZICH ROT". Dit zijn slechts 2 titels die ik de voorbije maand op sociale media zag passeren. Veronica zou de engste film aller tijde zijn. Dit kon ik ergens niet geloven, dus moest ik die maar is een keertje bekijken.
Het verhaal speelt zich af in Madrid ergens begin jaren 90. Het zou naar verluid zelfs een waargebeurd verhaal zijn. We volgen de 4 kinderen van een alleenstaande moeder. Vero is de oudste (15 jaar) en moet op haar jongere broertjes en zusjes passen, omdat haar moeder het te druk heeft met te werken in haar bar. Omdat Vero graag in contact wil komen met haar overleden vader, besluit ze samen met een vriendin dit te proberen via een ouija bord. Dit loopt niet zoals gehoopt en al snel beginnen er gekke dingen te gebeuren met Vero. Een redelijk doorsnee verhaal dat we al vaak gezien hebben.
Op zich vond ik de film niet bepaald eng. Er zat volgens mij maar 1 eng stuk in. Dit was toevallig dan ook een stuk dat niks met jumpscares te maken had. Soms vond ik de film een beetje overdreven.
Hetgeen wat de film toch goed maakt, was dat ik naar het einde toe de angst voelde van Vero. Alles leek naar de verdoemenis te gaan en je voelde de paniek overslaan. Ik zat zelf helemaal gespannen in de zetel :p
Engste film ooit? Zeker en vast niet. Ik vond bv. de eerste conjuring beter dan de deze. Ik snap wel dat mensen deze eng vinden, maar het is niet iets wat ik ooit nog zal terugkijken.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1172
The Passion of the Christ 8,5/10

Als er één film hartverscheurend (echt bijna letterlijk) emotioneel is is het deze wel. Geen replay waarde gezien is gezien. Het leed wordt ook wel iets te overdreven in beeld gebracht ipv een verhaalvertelling. Wist niet dat Mel Gibson ook een regisseur was.

(Dergelijke meesterwerken of historische literatuur omtrent WOI en II zou altijd bewaard moeten blijven zodat het zich niet kan herhalen en de mensheid inziet hoe gruwelijk ze kan zijn en het fout is.)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1173
Ready Player One 8,5/10
Als fervente gamer kon ik deze film niet achterwege laten. Ik was allereerst niet van plan om deze te gaan kijken. Ik had een gevoel alsof ze iets wilden maken met het idee van: "hoe kunnen we zoveel mogelijk easter eggs in een film krijgen?". Al een geluk dat het zo niet bleek te zijn.
Het verhaal speelt zich af in de nabije toekomst. De wereld is in de ban van een bepaald spel dat je in VR moet spelen. Dit spel noemt OASIS en iedereen speelt dit. Het is een soort van alles in een spel. Iedereen heeft zijn avatar en hier kun je allemaal avonturen beleven. De grote maker hiervan is een geruime tijd gestorven. Hij heeft 3 easter eggs over zichzelf verstopt in het spel. Wie deze kan vinden, krijgt zijn bedrijf. We volgen Wade en zijn vrienden die dus op zoek zijn naar deze easter eggs.
Het verhaal wordt op een leuke manier gebracht waarbij er een goede afwisseling is tussen het virtuele leven in het spel en je echte leven. De virtuele wereld zorgt ervoor dat alles mogelijk wordt. Je weet nooit wat de film weer gaat brengen. Het zit ook bomvol met referenties, maar die moet je echt niet allemaal kennen om ervan te kunnen genieten. Enkel de belangrijkste films en games hebben een belangrijkere rol (ik denk dat bv. iedereen al van The Shining heeft gehoord). Zo zul je bv. wel eens Harley Quinn en The Joker zien rondwandelen, maar die moet je bv. niet kennen om het verhaal te snappen.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1174
Annihiliation (2018): 8/10

Een Netflix original movie. Voor die paar keer dat Netflix uitpakt met een film, die ook nog eens goed beoordeeld wordt, moest ik deze wel kijken. Het gaat over een mysterieus fenomeen opgemerkt door het Amerikaanse leger. Ze weten niet wat de oorzaak is of wat het doet. Ze zien enkel dat dit fenomeen zich verder verspreid en wanneer ze er soldaten naartoe sturen, komen deze niet meer terug. Alles is heel mysterieus en ook nadat je het einde hebt gezien kan je best wat info opzoeken om de film te begrijpen. Er zit echt een goed verhaal en logica in alles, alleen moet je echt heel verbanden proberen te leggen om dit te zien.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1175
Ghostland 8,5/10
Ik ging eerst met gemixte gevoelens naar de film kijken. Ik wist niet wat ik er van moest verwachten. Ik wist niet echt of het mijn ding zou zijn. Het verhaal gaat over een mama die met haar 2 dochters in het oude huis van hun net overleden tante gaan intrekken. Het ene meisje wil graag ooit schrijfster worden en het andere meisje is de typische puber. Eenmaal aangekomen in het huis loopt alles al snel mis. Ze maken een traumatische gebeurtenis mee die ze gelukkig allemaal overleven. Het verhaal maakt hier een tijdsprong van een stuk of 10-15 jaar. Het ene meisje heeft haar droom waargemaakt van schrijfster te worden en is zelfs beter als Lovecraft. Het andere heeft de gebeurtenis nooit kunnen verwerken en is krankzinnig geworden. Wanneer ze terug samenkomen in het oude huis, blijken er toch dingen niet echt te kloppen.
Het spectaculaire wat de film zo goed maakt, is dat de film helemaal van stijl veranderd in het 2e deel. Het verhaal werd zo op een heel originele manier neergezet. Je werd er snel in meegezogen.
Maar hoe eng is de film nu net? Dit valt nogal goed mee vond ik persoonlijk. De film werkt enerzijds met enkele jumpscares die eigenlijk niet zo eng zijn en anderzijds een creepy atmosfeer. Vooral in het 2e deel van de film was de spanning echt te snijden.
Echt een aanrader als je de traditionele horrorfilms even moe bent.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1176
A Quiet Place 8/10
Hier heb ik toch wel effe naar uitgekeken. We volgen het verhaal van een gezinnetje dat ondergedoken leven in deze wereld. Op een dag kwamen er plots monsters à la Daredevil die blind zijn, maar wel een superieur gehoor hebben. Op elk geluid dat ze horen, komen ze af en vermoorden ze. Hierdoor leeft iedereen in complete stilte. We krijgen dus te zien hoe het gezin overleeft. Dankzij gebarentaal kunnen ze communiceren met elkaar. Het begint pas echt fout te lopen van wanneer de vrouw moet bevallen.
Het is vooral een heel spannende film. Ik zou het niet direct horror durven noemen. Hier en daar wel enkele kleine jumpscares, maar dat is het ook. Wanneer de monsters in de buurt zijn, is het vaak een soort van kat en muis spelletje. Dit vond ik wel een beetje jammer, aangezien het iets enger mocht zijn soms.
Het is wel een heel originele film. Er wordt bijna niet gesproken. In totaal misschien een stuk of 15-20 zinnen? Hierdoor moet alles overgebracht worden via de gebaren en non verbale communicatie. Dit was dan weer best cool.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1179
ShAmPi wrote:Black Panther 5/10

Ik snap niet waarom mensen deze zo fantastisch vinden?
Of is het omdat we in een tijd leven waarin als het over onze donkere medemens gaat het sowieso goed MOET zijn? Anders zijn we politiek niet correct.
Echt, ik heb moeten vechten om wakker te blijven....
Ik snap ook niet wat iedereen er zo geweldig aan vond... Vond het maar een zeer basic Marvel film. Heb ook al redelijk wat vrienden gehoord die het zo goed vonden, omdat het allemaal zwarten zijn. Dat mag niet een reden zijn om een film hoge scores te geven!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1180
Avengers: Infinity War 10/10
Wat een film seg! Prachtig om te zien waar we gekomen zijn, na 10 jaar lang op te bouwen naar deze. Alle personages die we gezien hebben, komen mooi samen in deze film. Thanos heeft een paar ideeën die niet echt stroken met onze maatschappelijke visie. Hij is erop uit om dood en verderf te zaaien. Dit wil hij doen via de infinity stones te gebruiken. Nu is het aan The World's Mightiest Heroes om hem een einde toe te roepen.
Marvel heeft een goeie keuze gemaakt in hoe ze Thanos hebben vorm gegeven. Hij heeft hier een heel menselijke kant gekregen die ook kwetsbaar lijkt te zijn. Blijkbaar wijkt zijn motief wel wat af van in de comics. Maar dat vond ik op zich niet zo heel erg.
Ik heb de film ook los 2 keer achter elkaar gezien. 1 keer in onze cinema, en 1 keeer (de dag later) gratis in de kinepolis. Hij bleef ook wel heel goed. Ik weet niet waarom, maar ik blijf de films zalig vinden om naar te kijken.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1181
Mr.Wolf wrote:Avengers: Infinity War 10/10
Wat een film seg! Prachtig om te zien waar we gekomen zijn, na 10 jaar lang op te bouwen naar deze. Alle personages die we gezien hebben, komen mooi samen in deze film. Thanos heeft een paar ideeën die niet echt stroken met onze maatschappelijke visie. Hij is erop uit om dood en verderf te zaaien. Dit wil hij doen via de infinity stones te gebruiken. Nu is het aan The World's Mightiest Heroes om hem een einde toe te roepen.
Marvel heeft een goeie keuze gemaakt in hoe ze Thanos hebben vorm gegeven. Hij heeft hier een heel menselijke kant gekregen die ook kwetsbaar lijkt te zijn. Blijkbaar wijkt zijn motief wel wat af van in de comics. Maar dat vond ik op zich niet zo heel erg.
Ik heb de film ook los 2 keer achter elkaar gezien. 1 keer in onze cinema, en 1 keeer (de dag later) gratis in de kinepolis. Hij bleef ook wel heel goed. Ik weet niet waarom, maar ik blijf de films zalig vinden om naar te kijken.
Die gaan wij vanavond kijken en ik kijk er naar uit.
Black Panther moet ik nog bekijken maar ben nu extra benieuwd gezien de bovenstaande commentaren.
De film moet inderdaad beoordeeld worden op basis van de film en acteerprestaties en niet omdat er minderheden (zijn ze dat nog wel eigenlijk? :p) in meedoen.
Image
cron