Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1201
The Ritual 8/10
Leuke horrorfilm over 4 vrienden die de Scandinavische natuur intrekken om hun net vermoorde vriend een laatste keer te eren. Wanneer 1 van de vrienden zijn voet omslaat, besluiten ze de "korte" route terug te nemen door het bos, en zo het normale wandelpad te negeren. Al snel merken ze op dat er allerlei vreemde tekens in het bos te vinden zijn en dat ze misschien toch niet de enigste zijn daar.
Was wel een redelijk spannende film. Het was uiteindelijk ook wel een beetje wat ik ervan verwacht had. Ze weten een beklijvende sfeer neer te zetten mede dankzij de creepy muziek die altijd speelt à la het Crones theme van The Witcher 3. Zeker een vast een aanrader!

Bad Samaritan 7/10
Hier volgen we het verhaal van 2 kleine oplichtertjes. Ze staan voor een restaurant om de wagens van de klanten te parkeren. Terwijl deze aan het dineren zijn, rijden de boefjes (op basis van hun gps) naar het huis van de klanten om daar wat horloges e.d. te gaan stelen. Wanneer uiteindelijk een nogal grove, maar steenrijke klant (David Tennant) in het restaurant stapt, wagen ze hun kans. Eenmaal aangekomen in zijn huis, blijkt hij daar een vrouw ontvoerd te hebben. Dit is het begin van een ziek spelletje dat gestart wordt.
Uiteindelijk was ik met weinig verwachtingen gaan kijken. Was wel beter als verwacht, al vond dat ik het einde een beetje gerushed voelde.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1206
Hereditary 9/10
Was eigenlijk zeer sceptisch voor ik naar de deze ging kijken *danku media*. Ik herinner me dan ook nog zeer goed dat een tijdje geleden Veronica nog de "engste film ooit" was... Hier had ik toen ook serieus mijn bedenkingen bij maar soit. Is de film nu echt zo eng als ze zeggen? Ik had niet de nood om uit de zaal te lopen of op zijn allerminst die noodnummer te bellen :p
Ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk over het verhaal spoilen, aangezien dit toch wel speciaal is. Het gaat over zo'n nieuw samengesteld gezin. Mama heeft een nieuwe man leren kennen. Alles loopt goed met hen, maar met de kinderen loopt de relatie toch wel een beetje scheef. De zoon is de typische wietrokende tiener i don't give a fuck. Met de dochter scheelt ook serieus wat, maar geen idee wat. Maar woops, de oma sterft direct in het begin wat het gezin in een periode van rouw brengt. Vanaf dan begint het zeer scheef te lopen in het gezin. Zéér scheef.... Het eerste halfuur/3 kwartier was het redelijk rustig. Het gezin wordt rustig in kaart gebracht. We leren iedereen een beetje beter kennen. Het leek soms echt eerder wat van die artistieke films dan eerder horror. Vanaf de tweede helft krijg je een uppercut van de film waar je niet meer van rechtstaat.
Het was een soort horrorfilm die je de laatste tijd niet vaak meer ziet. Er waren geen jumpscares in, al verschoot ik toch wel soms. Ik werd bij sommige scènes precies in de film gezogen, waarbij ik niet meer het gevoel had zelf in de zaal te zitten :p Bij de kleinste beweging verschiet je wel dan, maar verwacht geen jumpscares met enge geluiden. Het was steeds gewoon een enge atmosfeer die werd neergezet. Je wist dat er iets fout was, maar nog niet wat. Je moest dan ook opletten om soms dingen te zien, zoals plots iemand die in een hoekje stond. Op een gegeven moment wou ik zelfs dat ik achter een deken kon wegkruipen (iets wat ik nog bijna nooit had meegemaakt).
De acteerprestaties van de acteurs waren super! Maar het was ook wel nodig, aangezien de film een grote nadruk legt op de interacties tussen de gezinsleden en andere acteurs.
Het enige waar ik nog wat mee zit is het einde. Ik weet niet of ik het een goed einde vond of een verschrikkelijk einde.
Al bij al vond ik het een super film. Het lijkt er wel eentje te zijn waar je oftewel echt voor bent, of eentje die je haat. Ik en ne maat vonden hem geweldig, terwijl onze papa en mijn zus later vertelden dat ze het 1 van de slechtste ooit vonden.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1207
The First Purge 7/10
The Purge gone in the hood. Het is ondertussen al de 4e vierde film in de franchise. In de eerste was er een kennismaking met het principe en was het eerder gericht op de horrorervaring. De 2e nam ons mee op een tochtje door de verscheurde straten van Amerika. De 3e ging de politiek in, en deze laatste laat zien hoe het allemaal begon.
De VS is redelijk slecht bezig de laatste tijd: hoge werkloosheidscijfers, veel misdaad, te hoge bevolkingscijfers... Al een geluk is daar een nieuwe politieke partij genaamd "The New Founding Fathers of America". Deze hebben nogal extreme ideeën. Zo werken ze samen met een psycholoog die een gewaagd experiment wil uitvoeren op Staten Island (aangezien hier een divers scala aan personen woont zoals zwarten, armen,...). Dit experiment wordt de Purge genoemd. Mensen kunnen zo hun kwaadheid gedurende een 12 uur lange nacht kwijt. Alles is toegestaan. Ondertussen wordt ook alles goed gemonitord zodat hier conclusies kunnen uitgetrokken worden. We volgen ook hier weer een aantal personen die proberen de nacht te overleven.
Was het de beste Purge film? Nope! Heb ik mij geamuseerd? Yup! Het was weer een film zoals eigenlijk de vorigen. Zoveel mogelijk fucked up/creatieve scenes gebruiken met zoveel mogelijk gemaskerde personen die je in je nachtmerries achtervolgen. En daar blijft het dan ook weer bij. Het is interessant om te zien hoe het wel allemaal gebeurd is.
Maar echt een horrorfilm durf ik dit niet te noemen. Naar het einde toe werd het eerder gewoon een zware actiefilm.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1210
Mr.Wolf wrote:
gamerke1992 wrote:Interstellar: 9,5/10

Fantastisch goeie film. En fijn om te weten dat wetenschappers zich hebben bezig gehouden met de film. Ik lees ook vaak boeken over dit thema (stephan hawkin,...) en vind dit zo interessant. Leuk dat ze hun ideeën hiervan in een film gieten.
Is denk ik 1 van mijn favoriete films :p
Zeer goed idd ja en zeker als je het verhaal erachter weet ivm die wetenschappers. Nolan wou de film aanvankelijk nog ingewikkelder maken (zijn we van hem gewend bv. Inception), maar de wetenschappers hadden het idee om het zwarte gat in de film en wormhol zo te laten zien visueel dat de 'gewone' mens eraan uit kan en min of meer begrijpt wat die ziet of gebeurd ookal is dat moeilijk te vatten zoals die waterplaneet (50cm diep) met die vloedgolf die niet breekt en haast 100m hoog is.

Ook één van mijn favo films van mijn favo regisseurs Nolan & Scorsese.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1211
Incredibles 2 8.5/10
It's been 84 years, zou een oude dame van Titanic gezegd hebben. We hebben er lang op moeten wachten, en hier is ie dan. Het verhaal begint gewoon waar de eerste film geëindigd is, nl. bij de Underminer. Niet alles loopt zoals gehoopt en ze krijgen een shitstorm over zich van de media. Hierdoor moeten de superhelden al vervroegd op pensioen gaan. Toch gaan ze samenwerken met een zakenman om hun reputatie terug te herstellen.
De grote schrik waar ik mee zat, was dat deze absoluut niet zou bereiken wat de eerste kon doen. Ik vond de eerste wel beter, maar deze was ook wel top. De film probeerde ook weer sociale thema's aan te halen. Dit werd op een zeer geslaagde manier gedaan zodat ik me er niet aan stoorde. Helen werd veel op missies gestuurd, terwijl Bob vaak de rol als huisman op zich moest nemen. Dit kwam niet geforceerd over (zoals bij vele andere films die de vorige jaren zijn uitgekomen) en dit werd zeker ook al niet gehypet. Hierdoor ontstonden er veel momenten waardoor er humor gebruikt kon worden :p
Uiteindelijk was er ook weer een superschurk in de film die nu eerder mysterieus overkomt. Deze was wel redelijk cool gedaan, en leek recht uit een aflevering van Black Mirror te komen.
Het enige wat mij stoorde aan de film was het overdreven Amerikaanse accent van Helen. Dit was echt zoooo plat dat ik me er op een gegeven moment echt aan begon te storen :p
Alles bij elkaar geteld, is dit toch wel een geslaagde sequel. Als je fan was van de eerste film, moet je deze zeker ook bekijken!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1214
Mr.Wolf wrote:Incredibles 2 8.5/10
It's been 84 years, zou een oude dame van Titanic gezegd hebben. We hebben er lang op moeten wachten, en hier is ie dan. Het verhaal begint gewoon waar de eerste film geëindigd is, nl. bij de Underminer. Niet alles loopt zoals gehoopt en ze krijgen een shitstorm over zich van de media. Hierdoor moeten de superhelden al vervroegd op pensioen gaan. Toch gaan ze samenwerken met een zakenman om hun reputatie terug te herstellen.
De grote schrik waar ik mee zat, was dat deze absoluut niet zou bereiken wat de eerste kon doen. Ik vond de eerste wel beter, maar deze was ook wel top. De film probeerde ook weer sociale thema's aan te halen. Dit werd op een zeer geslaagde manier gedaan zodat ik me er niet aan stoorde. Helen werd veel op missies gestuurd, terwijl Bob vaak de rol als huisman op zich moest nemen. Dit kwam niet geforceerd over (zoals bij vele andere films die de vorige jaren zijn uitgekomen) en dit werd zeker ook al niet gehypet. Hierdoor ontstonden er veel momenten waardoor er humor gebruikt kon worden :p
Uiteindelijk was er ook weer een superschurk in de film die nu eerder mysterieus overkomt. Deze was wel redelijk cool gedaan, en leek recht uit een aflevering van Black Mirror te komen.
Het enige wat mij stoorde aan de film was het overdreven Amerikaanse accent van Helen. Dit was echt zoooo plat dat ik me er op een gegeven moment echt aan begon te storen :p
Alles bij elkaar geteld, is dit toch wel een geslaagde sequel. Als je fan was van de eerste film, moet je deze zeker ook bekijken!
Ik ben hem gisteren gaan zien en ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen. Ik had gehoopt op meer superherostuff van het hele gezin samen. Nu hebben ze veel te veel gefocused op Helen en Jack Jack. Ik kan me zelfs geen noemenswaardige superheroscenes van Dash herinneren. Best wel jammer.
Image