Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1246
Get Out 8.5/10
Deze stond al een heel lange tijd op mijn verlanglijstje! Het gaat dus over een zwarte jongeman genaamd Chris. Hij is al een 5 maanden samen met zijn blanke vriendinnetje Rose. Zij vindt dat het tijd is dat Chris eens de familie ontmoet. Eenmaal aan het familiehuis blijken er een aantal dingen niet te kloppen. Zo heeft het gezin enkel zwarte butlers. Deze butlers gedragen zich dan ook nog eens heel raar. De familie zelf is ook al niet beter te noemen... Ze doen net alsof ze helemaal niks verkeerd willen zeggen tegen Chris. En zo blijft het vreemder en vreemder worden...
Ik wil verder niks te veel meer vertellen over de film. Het draait echt rond de verschillende plottwists in de film. Ik had net het gevoel alsof ik naar Carrie zat te kijken. Je hebt constant het gevoel dat er iets groots staat te gebeuren. Naar het einde toe werd het dan ook heel spannend en had ik echt een zenuwachtig gevoel :p
Qua horror vond ik het heel goed meevallen. Verwacht geen jumpscares e.d. maar wel zoals eerder vermeld een constant onbehagelijk gevoel. Ook de acteurs vond ik geweldig. Daniel Kaluuya is dan ook een zeer goeie acteur vind ik.
Conclusie: zeker de moeite waart om hem eens te bekijken dus!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1250
Captain Marvel 7/10
En we zijn weer aangekomen bij nummertje 21 en op de vooravond van End Game. Na de gebeurtenissen van Infinity War, is er slechts 1 held over die de wereld kan redden nl. Carol Danvers aka Captain Marvel. De film speelt zich dus af in de jaren '90 en is een soort van origins verhaal. Carol leeft op een andere planeet, die in een oorlog zit met een ander alien ras. Carol heeft ook geheugenverlies en kan zich enkel haar laatste jaren maar goed herinneren. Dit ras heeft de mogelijkheid om te transformeren in iedereen die ze zien. Na een klein relletje, stort ons Carol neer op aarde waar ze een jonge Nick Fury tegenkomt. Hier moet ze vluchten van enkele vijandige aliens en gaat ze op zoek naar antwoorden.
Op zich vond ik het niet zo'n heel speciale Marvel film. Het doel ervan leek enkel om te laten zien sterk ze eigenlijk wel niet was en dat ze gemakkelijk Thanos kan beaten. De bad guys waren ook niet noemenswaardig te noemen. De humor zat wel goed, en het was leuk om Nick Fury nog eens te zien verschijnen in een Marvel film.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1251
The Purge 7/10

Het idee achter de film is geniaal. Eén avond waarin mensen elkaar te grazen kunnen nemen op niets ontziende wijze. De film komt lekker op gang en de sfeer zit er goed in. Ook wanneer het eindelijk mis gaat in de film is de spanning top. Enkel het eind sloeg nergens op. Een hele bende is uitgemoord, maar de mensen die aan het eind de hele familie wou doden wordt gespaard. Kon dat niet echt rijmen met de rest van de film. Absoluut een leuke film om een keer te kijken. Verwacht gewoon geen hele hoog dravende film.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1252
billie91 wrote:The Purge 7/10

Het idee achter de film is geniaal. Eén avond waarin mensen elkaar te grazen kunnen nemen op niets ontziende wijze. De film komt lekker op gang en de sfeer zit er goed in. Ook wanneer het eindelijk mis gaat in de film is de spanning top. Enkel het eind sloeg nergens op. Een hele bende is uitgemoord, maar de mensen die aan het eind de hele familie wou doden wordt gespaard. Kon dat niet echt rijmen met de rest van de film. Absoluut een leuke film om een keer te kijken. Verwacht gewoon geen hele hoog dravende film.
De eerste vond ik ook wel de beste. De tweede is ook wel leuk om eens te zien wat er net buiten op de straten gebeurd!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1253
Mr.Wolf wrote:Captain Marvel 7/10
En we zijn weer aangekomen bij nummertje 21 en op de vooravond van End Game. Na de gebeurtenissen van Infinity War, is er slechts 1 held over die de wereld kan redden nl. Carol Danvers aka Captain Marvel. De film speelt zich dus af in de jaren '90 en is een soort van origins verhaal. Carol leeft op een andere planeet, die in een oorlog zit met een ander alien ras. Carol heeft ook geheugenverlies en kan zich enkel haar laatste jaren maar goed herinneren. Dit ras heeft de mogelijkheid om te transformeren in iedereen die ze zien. Na een klein relletje, stort ons Carol neer op aarde waar ze een jonge Nick Fury tegenkomt. Hier moet ze vluchten van enkele vijandige aliens en gaat ze op zoek naar antwoorden.
Op zich vond ik het niet zo'n heel speciale Marvel film. Het doel ervan leek enkel om te laten zien sterk ze eigenlijk wel niet was en dat ze gemakkelijk Thanos kan beaten. De bad guys waren ook niet noemenswaardig te noemen. De humor zat wel goed, en het was leuk om Nick Fury nog eens te zien verschijnen in een Marvel film.
ik vond hem best goed, het euh hoofdpersonage mocht ook best gezien worden .... :evil: :love:

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1254
Mr.Wolf wrote:
billie91 wrote:The Purge 7/10

Het idee achter de film is geniaal. Eén avond waarin mensen elkaar te grazen kunnen nemen op niets ontziende wijze. De film komt lekker op gang en de sfeer zit er goed in. Ook wanneer het eindelijk mis gaat in de film is de spanning top. Enkel het eind sloeg nergens op. Een hele bende is uitgemoord, maar de mensen die aan het eind de hele familie wou doden wordt gespaard. Kon dat niet echt rijmen met de rest van de film. Absoluut een leuke film om een keer te kijken. Verwacht gewoon geen hele hoog dravende film.
De eerste vond ik ook wel de beste. De tweede is ook wel leuk om eens te zien wat er net buiten op de straten gebeurd!
Leuk, deze ga ik eens zien dan :smug:
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1255
Ik had nog eens zin in de originele Star Wars-trilogie:
  • Star Wars: Episode IV A New Hope
  • Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back
  • Star Wars: Episode VI Return of the Jedi
Deze behoren tot mijn favoriete films allertijden, ik kan er echt geen score op plakken. The Empire Strikes Back is wel mijn favoriet :)

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1257
met0t0 wrote:Ik had nog eens zin in de originele Star Wars-trilogie:
  • Star Wars: Episode IV A New Hope
  • Star Wars: Episode V The Empire Strikes Back
  • Star Wars: Episode VI Return of the Jedi
Deze behoren tot mijn favoriete films allertijden, ik kan er echt geen score op plakken. The Empire Strikes Back is wel mijn favoriet :)
:O

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1258
Mr.Wolf wrote:
billie91 wrote:The Purge 7/10

Het idee achter de film is geniaal. Eén avond waarin mensen elkaar te grazen kunnen nemen op niets ontziende wijze. De film komt lekker op gang en de sfeer zit er goed in. Ook wanneer het eindelijk mis gaat in de film is de spanning top. Enkel het eind sloeg nergens op. Een hele bende is uitgemoord, maar de mensen die aan het eind de hele familie wou doden wordt gespaard. Kon dat niet echt rijmen met de rest van de film. Absoluut een leuke film om een keer te kijken. Verwacht gewoon geen hele hoog dravende film.
De eerste vond ik ook wel de beste. De tweede is ook wel leuk om eens te zien wat er net buiten op de straten gebeurd!
5,5/10

Heb hem ook gezien en vond het een tegenvaller. Het vindt enkel plaats in dat huis had gehoopt meer te zien te krijgen. Het idee erachter is idd niet slecht bekeken, maar enkel de rijken kunnen zich bescherming permitteren en dat is weer oneerlijk. Ook mogen hoge magistraten niet aangevallen worden en is er geen hulpverlening ter beschikking. Het einde daarentegen vond ik net beter. Het is logisch dat je elkaar moet sparen en in groep sterk staat zo zie je maar hoe mensen met een echt hart zijn zoals bv die dakloze of die kinderen. Wel vreemd dat die buren eerst die bende uit de weg hielpen ruimen en dan zich tegen hen keerden ze wilden hen voor zichzelf en hadden mss schrik dat zei hen erna zouden doden, maar daar ging het niet om. Slimmer zijn dan dat en je niet verlagen tot zo'n niveau daarom sluiten ze zichzelf op en werd het compromis bereikt. Volgend jaar gaan ze ze mss wel te grazen nemen :P De 2e staat niet op Netflix denk?
Image
cron