Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1306
Joker 10/10
1 woord: adembenemend! Ik ben naar de cinema gegaan met weinig vertrouwen in de film. Toch werd ik van mijn stoel geblazen. Vanaf minuut 1 geeft deze film je al een upper punch. Het gaat dus zoals verwacht over een origin film over de man die uiteindelijk Batman's grootste vijand ooit wordt: Joker. Je ziet hoe deze man van de ene teleurstelling in de andere valt en zo zijn vertrouwen verliest in de samenleving. Op sommige momenten is het gewoon pijnlijk om te zien. Je voelt mee met hem. Het is zelfs akelig hoe je jezelf soms tegenkomt in deze film. De laatste 30 min werd ik gewoon zo hard in de film gezogen alsof het was dat ik zelf meespeelde.
De acteerprestaties zijn fenomenaal. Ik heb nog nooit iemand gezien die zich zo smeet in zijn rol. Ik denk dat Joaquin Phoenix zich zeker en vast mag plaatsen in de top. Ik durf het amper te zeggen, maar ik vond hem beter dan Heath Ledger. Het kwam gewoon realistisch over!
Ik denk dat deze film toch wel in mijn top-5 beste films ooit komt!
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1308
FGras wrote:
Laatste die ik zag:
TAG - 7/10
Vermakelijke lichte humoristische film, hersens op 0, biertje en snacks er bij en af en toe wat lachen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tijdje geleden ook gezien en inderdaad verstand op 0 en dan valt ie best wel mee

Ondertussen:

Alle 23 Marvel films afgerond
De originele 3 Spider-Man films
De 2 Amazing Spider-Man
Alle 10 de X-Men films (enkel Dark Phoenix nog niet, dus 9 eigenlijk)
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1309
dividedx11 wrote:
FGras wrote:
Laatste die ik zag:
TAG - 7/10
Vermakelijke lichte humoristische film, hersens op 0, biertje en snacks er bij en af en toe wat lachen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tijdje geleden ook gezien en inderdaad verstand op 0 en dan valt ie best wel mee

Ondertussen:

Alle 23 Marvel films afgerond
De originele 3 Spider-Man films
De 2 Amazing Spider-Man
Alle 10 de X-Men films (enkel Dark Phoenix nog niet, dus 9 eigenlijk)
jij hebt er zin in ! :-"

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1313
Joker 9/10 :dizzy: en ;( en :O en :D

Lang geleden dat ik nog zo'n goede film gezien heb. Had al goede recensies gehoord, maar heb nooit een Batman gezien dus wist ook niet wat ik kon verwachten. Deze staat er dus los van zeiden de mensen waar ik onverwacht mee meeging. Zeer wrange nasmaak en vreemde ervaring, maar zo'n sterk acteerwerk en zo goed gebracht. Als deze film geen oscar krijgt of Phoenix zelf dan weet ik het niet. Soms wel confronterend ook aangezien ik ook vaak lach en ik dan nog eens in deze context werk en zo'n mensen hebben dus hulp nodig al verdienen sommige een spuitje.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1320
Star Wars: Episode IX The Rise of Skywalker

In het kort: ik heb er toch wel enorm van genoten.
The Last Jedi had zo veel veranderd, deze film heeft het grotendeels proberen goedmaken. En da's dan ook onmiddellijk de grootste kritiek die ik erop heb: er wordt veel tijd besteed aan alles goedmaken, om dingen terug in de sfeer van de 6 eerste episodes te krijgen (of toch al zeker niet meer zoals in Episode 8). De tijd vliegt voorbij, er is enorm veel actie en daardoor worden sommige emotionele momenten nogal snel gebracht.
Los van die kritiek vond ik het toch echt de moeite en een perfecte afsluiter van de 3 nieuwe films. Ik vind hem niet goed als afsluiter van alle 9 episodes, maar da's een ander punt (en misschien iets te veel in detail, eerder voor het Star Wars-topic).

8/10
cron