Re: Metalheads Convergence Corner

183
€245 voor een XL Combiticket Graspop 2018 waarmee ge het volledige weekend kunt doen. Dat lag in lijn van de verwachtingen, gelukkig is het niet nog duurder want het kost al genoeg.
Wel opvallend: donderdag wordt geen volledige festivaldag, ook al zeggen ze dat het een XL-editie is. De eerste bands op donderdag beginnen pas om 16u, i.p.v. 11u15 anders. En ge kunt ook pas vanaf donderdagochtend om 9u uw ticket laten scannen en naar de camping, i.p.v. rustig de dag ervoor. Dat wordt vroeg opstaan om er te geraken donderdagochtend.

In ander nieuws: Malcolm Young is overleden :(

Re: Metalheads Convergence Corner

187
Het was wel te verwachten dat ze het groots wouden aankondigen voor 25 jaar Graspop. Met Iron Maiden ben ik heel blij, Judas Priest is goed. Al vond ik Judas Priest de laatste keer toch niet meer zo heel sterk. Ik hoop dat ze niet te lang blijven doorgaan, dat het niet volledig 'op' is.
'k Ben wel benieuwd naar de andere headliners. Zouden ze het op klassiekers houden (maar welke dan?) of iets 'nieuwere' groepen nemen?

Gisteren ben ik in de Trix (Antwerpen) naar Infected Rain, Lacuna Coil en Eluveitie gegaan. Alledrie enorm de moeite :)
Infected Rain kende ik vaagweg als redelijk extreem. Dat zijn ze ook, maar door er meer naar te luisteren en ze gisteren te zien, apprecieer ik ze veel meer.
Lacuna Coil is al lang een van mijn favoriete bands en vooral voor hen ging ik. Jammer dat ze maar een uurtje speelden. Hun nieuw album is heel goed, live klonken de nummers ook zo.
Eluveitie kende ik al langer en vind ik leuk, net als hun laatste album. Live zijn ze indrukwekkend met 9 op het podium en al die instrumenten. Gelukkig zat de mix van het geluid heel goed.

Volgende stop: 26/11, Vorst Nationaal, Hypocrisy + Arch Enemy + Amon Amarth :D

Re: Metalheads Convergence Corner

188
met0t0 wrote:Het was wel te verwachten dat ze het groots wouden aankondigen voor 25 jaar Graspop. Met Iron Maiden ben ik heel blij, Judas Priest is goed. Al vond ik Judas Priest de laatste keer toch niet meer zo heel sterk. Ik hoop dat ze niet te lang blijven doorgaan, dat het niet volledig 'op' is.
'k Ben wel benieuwd naar de andere headliners. Zouden ze het op klassiekers houden (maar welke dan?) of iets 'nieuwere' groepen nemen?

Gisteren ben ik in de Trix (Antwerpen) naar Infected Rain, Lacuna Coil en Eluveitie gegaan. Alledrie enorm de moeite :)
Infected Rain kende ik vaagweg als redelijk extreem. Dat zijn ze ook, maar door er meer naar te luisteren en ze gisteren te zien, apprecieer ik ze veel meer.
Lacuna Coil is al lang een van mijn favoriete bands en vooral voor hen ging ik. Jammer dat ze maar een uurtje speelden. Hun nieuw album is heel goed, live klonken de nummers ook zo.
Eluveitie kende ik al langer en vind ik leuk, net als hun laatste album. Live zijn ze indrukwekkend met 9 op het podium en al die instrumenten. Gelukkig zat de mix van het geluid heel goed.

Volgende stop: 26/11, Vorst Nationaal, Hypocrisy + Arch Enemy + Amon Amarth :D
Moh da toevalig Metoto, ik ga die ook gaan zien eind dees maand
Image
ik vraag me nog altij af hoe ik genoeg energie ga hebben voor amon amarth en arch enemy na elkaar
Image


Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Metalheads Convergence Corner

190
fsterchele23 wrote:ik vraag me nog altij af hoe ik genoeg energie ga hebben voor amon amarth en arch enemy na elkaar
Image
Da's nog het voordeel aan één avond in vergelijking met een festival: zo lang kan het allemaal niet duren en daarna slaapt ge rustig in uw eigen bed :P

De bands voor Graspop zien er al heel goed uit, veel variatie in bands die ik graag nog eens wil zien. Opvallend dat Deep Purple terugkomt. Ik heb hen vorige keer gezien en ze speelden heel goed, toch kreeg ik rondom mij het gevoel dat ze niet helemaal thuishoorden op Graspop. Dan zal ik volgend jaar een tweede keer moeten kijken of mijn gevoel klopte :P

Re: Metalheads Convergence Corner

192
Da_SoldierBE wrote:iemand weet hoe ik mensen kan overtuigen om mee naar graspop te gaan, heb echt geen zin heel tijd alleen te zijn en mensen geefen ook vreemde reden wrm niet -_-
Als ze de bands goed vinden, is dat al één ding. Natuurlijk moeten ze ook zin hebben in het uitputtende van 4 dagen hele tijd optredens met een minimum aan comfort en nachtrust ertussenin :P
Ik begrijp mensen goed die zeggen dat ze wel eens graag een avond naar optredens gaan, maar dat een festival te veel voor hen is.

Re: Metalheads Convergence Corner

194
Da_SoldierBE wrote:ah wel, hoop ooit nog eens terug te gaan wel :/
Vorige keer hebben we ons ook goed vermaakt, dus altijd welkom om mee te gaan ;)
Ik weet jammer genoeg nog niet zeker of ik volgend jaar kan gaan, maar van zodra ik dat weet, koop ik mijn tickets en laat ik het hier weten :)

Re: Metalheads Convergence Corner

195
met0t0 wrote:
Da_SoldierBE wrote:iemand weet hoe ik mensen kan overtuigen om mee naar graspop te gaan, heb echt geen zin heel tijd alleen te zijn en mensen geefen ook vreemde reden wrm niet -_-
Als ze de bands goed vinden, is dat al één ding. Natuurlijk moeten ze ook zin hebben in het uitputtende van 4 dagen hele tijd optredens met een minimum aan comfort en nachtrust ertussenin :P
Ik begrijp mensen goed die zeggen dat ze wel eens graag een avond naar optredens gaan, maar dat een festival te veel voor hen is.
Heb wel goesting, maar het gehele gebeuren hoeft voor mij ook niet. Maakt niet zo veel uit welke dag ken meer dan de helft vd bands niet wil proeven van onbekende dingen en vind rock/hard rock/metal sowieso wel goed. We kunnen mss een forum rock avond houden :P
Image